Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Wt cze 10, 2014 12:16 pm

Jestem zaciekawiony Waszymi odczuciami podczas jazdy ze skrzynią DCT w trybie S i D. Czy poza różną charakterystyką pracy skrzyni (zmiana biegów przy innych obrotach) w trybach S i D są jeszcze jakieś inne różnice w sterowaniu pracą silnika? Np inna mapa paliwa, inne nastawy czaasu otwarcia zaworów, itp? Zaciekawiło mnie to, ponieważ na własnym przykładzie zauważyłem że przy takich samym obrotach, na tym samym biegu ale w różnych trybach jazdy (S,D) silnik wydaje inne dźwięki. W trybie D jakby bardziej tłucze :blink: Może któryś z forumowiczów posiada wiedzę co poza zakresami obrotów przy zmianie biegów różnicuje tryby S i D :)

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Wt cze 10, 2014 3:41 pm

S od D różni sie tylko punktami zmiany biegów w funkcji obrotów. Żadnych zmian map zaplonow bo komputer jest prosty, nie ma też zmiennych faz rozrządu.
Możliwe ze w VFRze i CrossTourerze takie cuda sie dzieją lecz nie w NC.

Powiem tobie ze po dwóch sezonach porzuciłem S/D i biegi zmieniam guzikami.

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Śr cze 11, 2014 2:08 pm

MrGlub dzięki za opinie ;) może ktoś z forumowiczów ma inną? ;) niebawem będę miał serwis to podpytam mechaników w Hondzie może coś więcej powiedzą.

MrGlub co do zmiany biegów w manualu... właśnie się przesiadłem z Horneta po 3 latach i aktualnie odpoczywam od szuflowania biegami :tongue:

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Śr cze 11, 2014 5:32 pm

Ja używam tylko S i nic się nie tłucze.

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Śr cze 11, 2014 8:37 pm

Saski napisał(a):Ja używam tylko S i nic się nie tłucze.


W trybie S jest z grubsza ok, stukot jest słyszalny podczas jazdy na D :dusgust: może przewrażliwiony jestem, bo przyzwyczajony do silników wysokoobrotowych :bag:

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Cz cze 12, 2014 4:40 am

No to używaj S i sprawa załatwiona :cool:

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Cz cze 12, 2014 9:34 am

Jeśli jest na dotarciu to nici z S. A chciałem powiedzieć ze w mieście nie ma sensu używać S. Wystarczy w D gwałtowniej odkręcać

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Cz cze 12, 2014 9:46 am

MrGlub napisał(a):Jeśli jest na dotarciu to nici z S.
- a czemu jeśli mogę się dowiedzieć???

Pewnie głupie pytanie, ale spytam :)

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Cz cze 12, 2014 10:20 am

Bo za wysoko zmienia biegi w tym trybie.

Re: Praca silnika w trybie S i D skrzynia DCT

Cz cze 12, 2014 1:15 pm

MrGlub napisał(a):Jeśli jest na dotarciu to nici z S. A chciałem powiedzieć ze w mieście nie ma sensu używać S. Wystarczy w D gwałtowniej odkręcać


Aktualnie jestem na dotarciu nowego NCeka i od początku pomykam na S, D sporadycznie na obwodnicy. Przy odbiorze moto z Hondy pytałem jak docierać i czy oszczędzać jakoś specjalnie silnik, to twierdzili że jeździć normalnie :cool: staram się nie przeginać i nie cisnąć do odcinki w manualu, ale w automacie w trybie S pozwalam sobie poszaleć :naughty:
Odpowiedz