Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez slawcbf » Śr lip 01, 2015 5:38 pm

Coś wcześniej namieszałem z obrazkami. Domyślam się, że nie jest to normalny stan sondy, ale czy może wpłynąć na jej działanie. Spalanie podczas jazdy miejskiej średnio7.8l/100km, poza miastem jeszcze nie wiem. Nie szoruję łokciami po asfalcie podczas pokonywania zakrętów i jeżdżę raczej spokojnie. Dolałem tego środka do oczyszczania układu paliwowego- juz drugi zbiornik, ale na razie efektów nie ma. Zawory sprawdzane miesiąc temu, świece, filtr ok. Łańcuch jeszcze oryginał w bardzo dobrym stanie i opony z dobrym ciśnieniem. Została mi tylko sonda chyba do wymiany.

Obrazek
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez tombartosz » Śr lip 01, 2015 8:40 pm

Właśnie awaria sondy najbardziej wpływa na spalanie w mieście przy umiarkowanie spokojnej jeździe tzn. w zakresie niskich i średnich obrotów. Ja przy trafionej sondzie miałem takie same spalanie jak jeździłem eko z obrotami 3-4 kRPM i to samo przy jeździe cały czas w zakresie 6-8kRPM.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez slawcbf » Cz lip 02, 2015 5:40 pm

Gdyby ktoś chciał się dokształcić na temat świec, czy sond lambda- http://www.ngk-elearning.com/. Można przełączyć na polski. Co do mojego pytania czy przerwana izolacja od sondy wpływa na jej pracę to odpowiedź jest tak. Sonda zamówiona, Teraz będę czekał na dostawę i niższe spalanie mam nadzieję.

Obrazek
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez slawcbf » Pt sty 29, 2016 6:05 pm

Ok. Update. Przejechałem juz parę m-cy z nowym sensorem i spalanie się nie zmieniło. Na wiosnę wymienię filtr jeżeli będzie taka potrzeba i zajrzę do świec+standard wymiana oleju itd. Na razie Gertruda napieprza z nieba i nie ma szansy nic przy bzyku zrobić.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez michaael_l » Wt cze 28, 2016 6:31 am

Pytanie z serii "od elektrycznego laika" - gdzie przy pomiarach lambdy znaleźć w moto masę? Czy trzeba dziurawić drugi przewód od sondy? Czy też jest gdzieś w okolicy "goła" masa
michaael_l
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr maja 06, 2015 6:27 pm
Lokalizacja: wawa
Imię: Michał
Motocykl: cbf1000a
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez tombartosz » Wt cze 28, 2016 6:50 am

Najlepiej mierzyć przy wtyczce od sondy lambda. Nie pamiętam czy masa sondy jest połaczona z masą motocykla, raczej tak. Przewodów dziurawić nie trzeba wcale. Potrzebujesz bardzo cienkie przewodziki które możesz wetknąć w gniazdo sondy i dodatkowo zacisnąć gniazdo z wtyczką.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez michaael_l » Wt cze 28, 2016 10:45 am

No tak ale nie bardzo mam ochotę na rozbieranie zadupka szczególnie że mam kufer więc musiał bym i stelaż zawalać. Więc chyba wolałbym przeciąć tą czarną osłonkę zbiorczą i potem jakoś się dostać do poszczególnych przewodów, na koniec pociągnę to taśmą izolacyjną.
michaael_l
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr maja 06, 2015 6:27 pm
Lokalizacja: wawa
Imię: Michał
Motocykl: cbf1000a
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez Turos » Wt cze 28, 2016 10:55 am

Z tego co kojarzę w VIP jak i w 1k CBF stelaż do GIVI/KAPPA jest ten sam, a tam jest mało rozbierania. Zaledwie kilka śrubek i rączki pasażera (bodajże 6 śrub, w tym 4 to rączki pasażera). Potem tylko plastik na zadupku i już zdjęte wszystko. :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7604
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez Majkrzaq » Cz cze 30, 2016 11:24 pm

Dzisiaj wymieniłem swoją sondę. Kupiłem tą od skutera OZA577-H15. Wykorzystałem kabel od starej jako przedłużkę. Przy stosowaniu starego kabla należy zwrócić uwagę, na kable szary i czarny. Spinając kostki szary od sondy łączy się z czarnym od starego kabla, służącego nam za przedłużkę!!
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: Sonda lambda/Oxygen Sensor - wyższe spalanie CBF1000 FAQ

Postprzez michaael_l » N lip 17, 2016 1:19 pm

No dobra w końcu się wezmę za pomiary pracy sondy bo spalanie w trasie przy jeździe raczej spokojnej nie spada poniżej 6l :dusgust:

Czyli jak sugerujecie - użyć jakichś dwóch cienkich przewodów żeby wyprowadzić sygnał poza kostkę , spiąć i tak mierzyć? Czy jakiś inny sprytny sposób zakładając demontaż zadupka?
michaael_l
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr maja 06, 2015 6:27 pm
Lokalizacja: wawa
Imię: Michał
Motocykl: cbf1000a
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości