Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Śr lip 01, 2015 5:38 pm
Coś wcześniej namieszałem z obrazkami. Domyślam się, że nie jest to normalny stan sondy, ale czy może wpłynąć na jej działanie. Spalanie podczas jazdy miejskiej średnio7.8l/100km, poza miastem jeszcze nie wiem. Nie szoruję łokciami po asfalcie podczas pokonywania zakrętów i jeżdżę raczej spokojnie. Dolałem tego środka do oczyszczania układu paliwowego- juz drugi zbiornik, ale na razie efektów nie ma. Zawory sprawdzane miesiąc temu, świece, filtr ok. Łańcuch jeszcze oryginał w bardzo dobrym stanie i opony z dobrym ciśnieniem. Została mi tylko sonda chyba do wymiany.
Śr lip 01, 2015 8:40 pm
Właśnie awaria sondy najbardziej wpływa na spalanie w mieście przy umiarkowanie spokojnej jeździe tzn. w zakresie niskich i średnich obrotów. Ja przy trafionej sondzie miałem takie same spalanie jak jeździłem eko z obrotami 3-4 kRPM i to samo przy jeździe cały czas w zakresie 6-8kRPM.
Cz lip 02, 2015 5:40 pm
Gdyby ktoś chciał się dokształcić na temat świec, czy sond lambda-
http://www.ngk-elearning.com/. Można przełączyć na polski. Co do mojego pytania czy przerwana izolacja od sondy wpływa na jej pracę to odpowiedź jest tak. Sonda zamówiona, Teraz będę czekał na dostawę i niższe spalanie mam nadzieję.
Pt sty 29, 2016 6:05 pm
Ok. Update. Przejechałem juz parę m-cy z nowym sensorem i spalanie się nie zmieniło. Na wiosnę wymienię filtr jeżeli będzie taka potrzeba i zajrzę do świec+standard wymiana oleju itd. Na razie Gertruda napieprza z nieba i nie ma szansy nic przy bzyku zrobić.
Wt cze 28, 2016 6:31 am
Pytanie z serii "od elektrycznego laika" - gdzie przy pomiarach lambdy znaleźć w moto masę? Czy trzeba dziurawić drugi przewód od sondy? Czy też jest gdzieś w okolicy "goła" masa
Wt cze 28, 2016 6:50 am
Najlepiej mierzyć przy wtyczce od sondy lambda. Nie pamiętam czy masa sondy jest połaczona z masą motocykla, raczej tak. Przewodów dziurawić nie trzeba wcale. Potrzebujesz bardzo cienkie przewodziki które możesz wetknąć w gniazdo sondy i dodatkowo zacisnąć gniazdo z wtyczką.
Wt cze 28, 2016 10:45 am
No tak ale nie bardzo mam ochotę na rozbieranie zadupka szczególnie że mam kufer więc musiał bym i stelaż zawalać. Więc chyba wolałbym przeciąć tą czarną osłonkę zbiorczą i potem jakoś się dostać do poszczególnych przewodów, na koniec pociągnę to taśmą izolacyjną.
Wt cze 28, 2016 10:55 am
Z tego co kojarzę w VIP jak i w 1k CBF stelaż do GIVI/KAPPA jest ten sam, a tam jest mało rozbierania. Zaledwie kilka śrubek i rączki pasażera (bodajże 6 śrub, w tym 4 to rączki pasażera). Potem tylko plastik na zadupku i już zdjęte wszystko.
Cz cze 30, 2016 11:24 pm
Dzisiaj wymieniłem swoją sondę. Kupiłem tą od skutera OZA577-H15. Wykorzystałem kabel od starej jako przedłużkę. Przy stosowaniu starego kabla należy zwrócić uwagę, na kable szary i czarny. Spinając kostki szary od sondy łączy się z czarnym od starego kabla, służącego nam za przedłużkę!!
N lip 17, 2016 1:19 pm
No dobra w końcu się wezmę za pomiary pracy sondy bo spalanie w trasie przy jeździe raczej spokojnej nie spada poniżej 6l
Czyli jak sugerujecie - użyć jakichś dwóch cienkich przewodów żeby wyprowadzić sygnał poza kostkę , spiąć i tak mierzyć? Czy jakiś inny sprytny sposób zakładając demontaż zadupka?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.