Świece?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Świece?

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr sty 25, 2017 5:01 pm

Irydowe nie są podobno najlepszym wyborem do naszych motocykli
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez konjo8ds » Śr sty 25, 2017 6:15 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):Irydowe nie są podobno najlepszym wyborem do naszych motocykli

Dlaczego?
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5339
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Świece?

Postprzez Wesoły Dyzio » Cz sty 26, 2017 7:35 am

Nie wiem, na naszym forum było o tym
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez Sławek61 » Cz sty 26, 2017 5:20 pm

Fakty są takie , że do sc 58 producent zaleca od NGK CR8EH-9 , standardową świecę , a do sc 64 IMR8C-9HES - świecę mało że irydową ,,zwykłą" to irydowo - platynową , gdzie elektrodę masową wzmocniono platyną. Cena takiej świecy to ok. 80 PLN.

Warto sobie zadać pytanie co się stanie jak wkręcimy zwykłe świece za 25 zeta do sc 64 . Otóż nic , będzie jeździła - ciepłota ta sama , opornik jest , przelata 24 tysiące i przy kontroli luzu zaworowego do wymiany.
Jeżeli wkręcimy irydowe , też będzie jeździła tyle że powinna trochę lepiej,
Lepiej odpalać dzięki temu że te świece wymagają mniejszego napięcia na elektrodach do przeskoku iskry , co przy śmiesznym akumulatorku w cbf 1000 jest nie bez znaczenia.
Równiej pracować głównie na wolnych obrotach. Może nie będzie tak widoczna asynchroniczność w którą wpada po uruchomieni ciepłego silnika ?
Lepiej wkręcać się na obroty , ale tego nie da się chyba zauważyć.

Moja jest właśnie po regulacji zaworów i dostała ;;zwykłe" irydówki CR8EHIX-9
Jak pojeżdżę to napiszę czy widzę różnicę
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Sławek61
Użytkownik
 
Posty: 100
Dołączył(a): N maja 24, 2015 3:52 am
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 63
Imię: Sławek
Motocykl: SUZUKI GSX 1250 FA
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez michaael_l » Pn lut 20, 2017 8:48 am

Panowie - a ja mam takie pytanie pomocnicze. W serwisówce do wymiany świec zalecają demontaż osłony zegarów o bocznych owiewek. Nie ma prostszej drogi żeby się tam dostać? Wiem że trzeba podnieść bak ale demontaż zegarów?
Niestety mój litr również odmawia odpalenia po zimie więc chcę wymienić świeczki bo nie wiem kiedy to było robione ostatnio.
michaael_l
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr maja 06, 2015 6:27 pm
Lokalizacja: wawa
Imię: Michał
Motocykl: cbf1000a
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez goramo » Pn lut 20, 2017 11:07 am

W starym litrze żeby podnieść zbiornik trzeba zdjąć boczne owiewki. Wypełnienia czachy ani zegarów zdejmować nie trzeba.

Nie wiem jak w wersji po lifcie.


Nie wiem jaki masz model, bo z info pod avatarem to nie wynika.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez michaael_l » Pn lut 20, 2017 12:01 pm

Dzięki wielkie - mam starego tysiąca. Także rozumiem, że zdejmuję tylko boczki a potem już zbiornik w górę. No oczywiście siedziska trzeba zwalić
michaael_l
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr maja 06, 2015 6:27 pm
Lokalizacja: wawa
Imię: Michał
Motocykl: cbf1000a
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez goramo » Pn lut 20, 2017 1:33 pm

michaael_l napisał(a):Dzięki wielkie - mam starego tysiąca. Także rozumiem, że zdejmuję tylko boczki a potem już zbiornik w górę. No oczywiście siedziska trzeba zwalić


Tak.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez zbyhu » Pn lut 20, 2017 6:19 pm

goramo napisał(a):W starym litrze żeby podnieść zbiornik trzeba zdjąć boczne owiewki. Wypełnienia czachy ani zegarów zdejmować nie trzeba.


Żeby unieść zbiornik na "zawiasie" przy siedzeniu kierowcy - owszem.
Żeby zdemontować całkiem bak - już nie.
Ułatwia sprawę, zmniejsza ryzyko porysowania owiewek, ale nie jest konieczny ich demontaż do zdjęcia baku.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Świece?

Postprzez Dariusz » Pn lut 20, 2017 6:40 pm

Ja zakupiłem denso iuh24 ( 160 zł kpl + przesyłka) jest to świeca do cbf 600 na wtrysku ( gaźnikowa jest inna ) + przede wszystkim iskra pojawia się zawsze "skupiona" w punkcie, co objawia się właśnie równiejszą pracą , a także pewnym zdecydowanym zapłonem mieszanki we właściwym momencie , tutaj czujnik stukowy współpracujący z układem zapłonowym odpowiednio ustawia i koryguje zapłon, + dłuższe przebiegi czyli mniej grzebania pod bakiem :smoke:
Avatar użytkownika
Dariusz
Znawca
 
Posty: 361
Dołączył(a): Wt lip 30, 2013 11:11 am
Lokalizacja: Tychy
Imię: Dariusz
Motocykl: Burgman 400, cbf1000

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości