Świece?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Świece?

Postprzez goramo » Pn lut 20, 2017 9:22 pm

zbyhu napisał(a):
goramo napisał(a):W starym litrze żeby podnieść zbiornik trzeba zdjąć boczne owiewki. Wypełnienia czachy ani zegarów zdejmować nie trzeba.


Żeby unieść zbiornik na "zawiasie" przy siedzeniu kierowcy - owszem.
Żeby zdemontować całkiem bak - już nie.
Ułatwia sprawę, zmniejsza ryzyko porysowania owiewek, ale nie jest konieczny ich demontaż do zdjęcia baku.



Owszem, można kombinować i wypiąć najpierw sworzeń z zawiasu i ciągnąć zbiornik do tyłu. Ale wtedy pewnie będzie trudniej powypinać spod niego przewody i rurki. :wink:
Wg mnie lepiej zdjąć owiewki (łatwo się je zdejmuje i zakłada) i unieść zbiornik. Tyle wystarczy do wymiany świeczek. :thumbsup: A jeśli zajdzie potrzeba całkowitego zdjęcia zbiornika, to łatwiej wszystko pod nim poodpinać gdy już jest podniesiony.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez zbyhu » Wt lut 21, 2017 10:02 am

Ja to testowałem na rumuńskim wygwizdowie, gdy mi pompa paliwa padła :). Trzeba mieć rączki ginekologa, ale da się. Nie chciało mi się zdejmować owiewek ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Świece?

Postprzez goramo » Wt lut 21, 2017 9:12 pm

zbyhu napisał(a):Trzeba mieć rączki ginekologa, ale da się.


Nom, miałem okazję tam grzebać i dlatego ja bym jednak wolał zdjąć boczne plastiki. :smile:
Dawno już przy cbf nie robiłem, ale z tego co pamiętam to boczne plastiki, to raptem dwie spinki i dwie śrubki na stronę.

Nie wygodne grzebanie pod zbiornikiem i ciągnięcie rurek "na ślepo" przy odrobinie pecha może się zakończyć urwaniem/złamaniem metalowego króćca pod zbiornikiem. Zdaje się, że komuś z forum już taka niespodzianka się kiedyś przytrafiła (o ile dobrze pamiętam).
Byłoby trochę nieciekawie złamać taki króciec właśnie gdzieś w trasie na wygwizdowie... Spory kłopot gotowy.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr lut 22, 2017 6:59 am

Trzy śrubki i spinka na stronę :biggrin:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez goramo » Śr lut 22, 2017 10:51 am

W starym litrze dwie spinki na stronę. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr lut 22, 2017 1:05 pm

goramo napisał(a):W starym litrze dwie spinki na stronę. :wink:

:ohmy:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez zbyhu » Śr lut 22, 2017 3:33 pm

goramo napisał(a):
zbyhu napisał(a):Trzeba mieć rączki ginekologa, ale da się.


Nom, miałem okazję tam grzebać i dlatego ja bym jednak wolał zdjąć boczne plastiki. :smile:
Dawno już przy cbf nie robiłem, ale z tego co pamiętam to boczne plastiki, to raptem dwie spinki i dwie śrubki na stronę.

Nie wygodne grzebanie pod zbiornikiem i ciągnięcie rurek "na ślepo" przy odrobinie pecha może się zakończyć urwaniem/złamaniem metalowego króćca pod zbiornikiem. Zdaje się, że komuś z forum już taka niespodzianka się kiedyś przytrafiła (o ile dobrze pamiętam).
Byłoby trochę nieciekawie złamać taki króciec właśnie gdzieś w trasie na wygwizdowie... Spory kłopot gotowy.


To by trzeba mieć wielkiego pecha i zero wyczucia ;).
My z Raphim jak szukaliśmy "czarnego bociana" też nie zdejmowaliśmy bocznych plastików. Nie jest to takie miszyn imposybyl i da się. Mniej wygodnie, ale mniej roboty.

Pzdr
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Świece?

Postprzez goramo » Śr lut 22, 2017 5:59 pm

Spoko. :thumbsup:
Ja to jednak wygodnicki jestem i lubię mieć należycie przygotowane miejsce pracy. :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Świece?

Postprzez 4kowal » N lut 26, 2017 5:54 pm

Sławek61 napisał(a):Fakty są takie , że do sc 58 producent zaleca od NGK CR8EH-9 , standardową świecę , a do sc 64 IMR8C-9HES - świecę mało że irydową ,,zwykłą" to irydowo - platynową , gdzie elektrodę masową wzmocniono platyną. Cena takiej świecy to ok. 80 PLN.

Warto sobie zadać pytanie co się stanie jak wkręcimy zwykłe świece za 25 zeta do sc 64 . Otóż nic , będzie jeździła - ciepłota ta sama , opornik jest , przelata 24 tysiące i przy kontroli luzu zaworowego do wymiany.
Jeżeli wkręcimy irydowe , też będzie jeździła tyle że powinna trochę lepiej,
Lepiej odpalać dzięki temu że te świece wymagają mniejszego napięcia na elektrodach do przeskoku iskry , co przy śmiesznym akumulatorku w cbf 1000 jest nie bez znaczenia.


Irydowe mają inny kształt elektrod ? Bo napięcie przeskoku iskry nie zależy od rodzaju materiału z którego jest elektroda.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Świece?

Postprzez Sławek61 » Pn lut 27, 2017 8:30 pm

Tak. Mają inny kształt elektrod.
Avatar użytkownika
Sławek61
Użytkownik
 
Posty: 100
Dołączył(a): N maja 24, 2015 3:52 am
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 63
Imię: Sławek
Motocykl: SUZUKI GSX 1250 FA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości