Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez raphi » Pn lip 18, 2011 8:09 pm

klemens napisał(a):
raphi napisał(a):
zbyhu napisał(a):Takze da sie kupic zdrowa uzywke. Czeso trzeba oczywiscie zaplacic wiecej, niz za typowe szroty z allegro, ale jednak sie da.

Zgadza się a ja jestem tego najlepszym przykładem. Mam zdrowiutki sprzęt, z bardzo dobrym wyposażeniem, do tego 12 koni więcej niż fabryka dała a to wszystko w bardzo dobrej cenie. I nie kupowałem po znajomości a z ogłoszenia, zwyczajnie ;)

Skąd Ci się wzięły te dodatkowe konie? Ja też chcę.

No jak skąd? LeoVince (z dbkillerami) :relaks:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Pix » Wt lip 19, 2011 4:24 pm

12KM z samych wydechów przy zakładając fabrycznych 100KM... Niemożliwe...
Chyba że wymieniłeś kompletny układ wydechowy czyli łącznie z kolektorem i dolotami.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 47
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez klemens » Wt lip 19, 2011 6:03 pm

Pix napisał(a):12KM z samych wydechów przy zakładając fabrycznych 100KM... Niemożliwe...
Chyba że wymieniłeś kompletny układ wydechowy czyli łącznie z kolektorem i dolotami.

Też tak myślę. A mierzył ktoś na hamowni parametry fabrycznej cbf ? W jakimś artykule czytałem o V-stromach 650, że miały sporo większą moc od deklarowanej (przynajmniej mierzone egzemplarze). Czasem producent sprzedaje pojazd na rynek, gdzie ubezpieczenia mają przedziały mocy silnika i po prostu zaniża te parę koni, żeby się zmieścić w przedziale. Akurat nas to nie dotyczy ale może nie wgrywają do każdego kraju innej mapy tylko jadą równo.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez raphi » Wt lip 19, 2011 6:29 pm

Pix napisał(a):12KM z samych wydechów przy zakładając fabrycznych 100KM... Niemożliwe...
Chyba że wymieniłeś kompletny układ wydechowy czyli łącznie z kolektorem i dolotami.

A ja wiem?? Taki kupiłem, a oryginalne wydechy mam w garażu. Może taki egzemplarz, że miał już fabrycznie więcej? Ja myślę, że wszystkie duże CBF-y mają większą moc niż ta deklarowana przez producenta 98. I pewnie puste wydechy dorzuciły te 4 - 5 koni i wyszło 110. No ja pojęcia nie mam, naprawdę :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez goramo » Wt lip 19, 2011 8:34 pm

Często jest właśnie tak, że faktyczna moc jest nieco wyższa niż podaje producent. Czasem jest to 2, czasem 4-6 a czasem nawet więcej kucy. Dla przykładu - od zawsze odkąd pojawił się na rynku Bandit 1200 producent podawał uparcie 98KM i w przypadku nowego B1250 też tak samo. Tymczasem wszelkie źródła twierdzą, że ciężko jest znaleźć zdrowego Bandytę, który na hamowni wyplułby mniej niż 110KM....


Czasem jednak zamiast bonusa w postaci dodatkowych kuniów jest anus :tongue: :mrgreen: w postaci niedoboru śmocy względem danych katalogowych.... taki przypadek był opisywany w motocyklu - sprzęt FJR1300, której wg pomiarów brakowało co najmniej kilka jak nie kilkanaście KM do deklarowanej przez producenta mocy....
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Dude » Wt lip 19, 2011 8:48 pm

W kwietniowym "motocykl" był test sprzętów dających radę pojechać 300 km/h i żaden z nich nie miał zadeklarowanej mocy. Zawsze kilka lub nawet kilkanaście koni mniej.
BMWS1000RR - na kole 183,5 na wale 198,3 - producent podaje 193KM
Kawasaki ZZR1400 - nk 166,9 nw - 179,9 - producent podaje 190KM
MC Augusta F4 1000 - nk 164,8 nw - 177,5 - producent podaje 186KM
Suzuka Hayabusa 1300 - nk 172,9, nw - 187,3 - producent podaje 197KM
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez goramo » Wt lip 19, 2011 9:10 pm

Dude napisał(a):BMWS1000RR - na kole 183,5 na wale 198,3 - producent podaje 193KM


No to jak dla mnie akurat tutaj jest nadmiar około 5 kucy - bo producent podaje moc na wale silnika. :msn-wink:

Co do reszty - np. taka Hajabusa ma dynamiczne doładowanie powietrzem, czyli im szybciej jedzie, tym więcej powietrza łapie w chrapy airboxa -> tym większe ma "doładowanie" a co za tym idzie moc. Dlatego na hamowni wychodzi mniejsza, bo przecież motocykl stoi w miejscu a tylko miele kołami na rolkach... Brak zatem doładowania powietrza a tym samym nie da się osiągnąć deklarowanej mocy motocyklem przytroczonym do stanowiska pomiarowego.... Trzeba by podpiąć kompa i zrobić przejażdżkę - wtedy pewnie wynik byłby inny (lepszy).
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Pix » Śr lip 20, 2011 2:05 pm

Dokładnie jak goramo mówi. Jeśli mamy na hamowni zbliżoną wartość kucy do katalogu, to możemy być prawie pewni, że w trakcie jazdy zagubione koniki wracają do stada. To się tyczy praktycznie wszystkich większych motocykli, które mają wloty powietrza z przodu.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 47
Motocykl: CBR 1100XX4

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości