Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Beeeeer » N lip 10, 2011 9:58 pm

Witam,

Odkryłem dość wkurzający problem mianowicie problem z mocą;(
500tka jak ją kupiłem leciała bez problemu większego 160 do 180.
Teraz nie chce się kulnąć powyzej 130...:////

Nie wiem co jest granre.
Objawy:
- brak mocy jak wyzej
- po wrzuceniu na 2 bieg na wolniejszych obrotach - około 3tys szarpie jakby się dławił.
- do 7,5 tys idzie normalnie(jak na pięćsetkę czyli do 100 dość ok) koło 8 tys zaczyna się znow problem z takim dlawieniem silnika... ma moc po czym za chwile tak jakbym zamknął przepustnice zwalnia po czym znów ma moc i znów ją traci;/.
- między 5 a 6,5 tys obrotów słychać jakieś rzężenie tak jakby coś tarło i po przekroczeniu tych 6 tys znów silnik pracuje czysto i równo.

początkowo myślałem, że jest to problem ze złej jakości paliwem, zatankowałem na shellu bezołowiową 95. po wyjezdzeniu tak prawie calego baku zalałem na BP 98 i dalej to samo:(.
Ktoś ma jakiś pomysł??


dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Adam
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez lukszy » N lip 10, 2011 10:06 pm

kurde ale masz przygody z tą swoja 500 :bored: , ale mogę tobie jedynie powiedzieć ze raz miałem podobą historie. wyjechałem z osiedla wjechałem na główną, przekręcam manetkę i nic... mocy zero, zaczął mi poruszać się na "kangura" szarpał i prychał przejechałem tak z jakieś 200m, zatrzymałem sie jeszcze raz odpaliłem, przegazowałem troche chama i juz wszystko było git... a na serwisie później przy okazji poruszyłem temat to chłopaki nie wiedzieli co mogło być główną przyczynął...
Avatar użytkownika
lukszy
Miłośnik
 
Posty: 753
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 11:48 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Imię: Łukasz
Motocykl: poszukuje

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez raphi » Pn lip 11, 2011 7:29 am

Beeer weź chłopie odkręć świece i sprawdź ich stan. Być może to zwarcie elektrod.
Brak mocy to może być też kiepska iskra na świecy - a to może być np. cewka zapłonowa. One czasami po prostu padają. Jak już będziesz miał odkręconą świecę to wepnij ją w fajkę i gwintem przytknij do masy jednocześnie odpalając motocykl - zobaczysz na oko jaka iskra. Tylko pamiętaj! Z drugiego cylindra albo wykręć też świecę albo przynajmniej fajkę podczas kręcenia rozrusznikiem bo Ci silnik zapali na 1 gar. Sprawdź też ładowanie akumulatora (odkręć klemę, sprawdź, dokręć, sprawdź, odpal, sprawdź, przygazuj i sprawdź. Oba pomiary na wyłączonym powinny być mniej więcej jednakowe (ok 11 - 12V) a na odpalonym około 14 - 15V. Jeśli jest inaczej to szukaj dalej w elektryce. Sprawdź żarówki, może któraś robi zwarcie itp... do sprawdzania jest dużo... w końcu na coś wpadniesz :-)
I jeszcze ważna uwaga - zajechanie Twojego silnika jest po prostu NIEMOŻLIWE jeśli jest w nim olej - ja tam nawet bym nie szukał przyczyny. To na pewno jakiś osprzęt. A tłuczenie to może kosz sprzęgłowy. W mojej CB500 tłukł i teraz w litrze też tłucze. Nie należy się tym przejmować w ogóle. Aha, sprawdź czy filtr powietrza masz czysty - przy okazji gmerania przy sprzęcie. Myślę, że to jakaś bzdura znowu.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Beeeeer » Pn lip 11, 2011 7:35 am

raphi napisał(a):Beeer weź chłopie odkręć świece i sprawdź ich stan. Być może to zwarcie elektrod.
Brak mocy to może być też kiepska iskra na świecy - a to może być np. cewka zapłonowa. One czasami po prostu padają. Jak już będziesz miał odkręconą świecę to wepnij ją w fajkę i gwintem przytknij do masy jednocześnie odpalając motocykl - zobaczysz na oko jaka iskra. Tylko pamiętaj! Z drugiego cylindra albo wykręć też świecę albo przynajmniej fajkę podczas kręcenia rozrusznikiem bo Ci silnik zapali na 1 gar. Sprawdź też ładowanie akumulatora (odkręć klemę, sprawdź, dokręć, sprawdź, odpal, sprawdź, przygazuj i sprawdź. Oba pomiary na wyłączonym powinny być mniej więcej jednakowe (ok 11 - 12V) a na odpalonym około 14 - 15V. Jeśli jest inaczej to szukaj dalej w elektryce. Sprawdź żarówki, może któraś robi zwarcie itp... do sprawdzania jest dużo... w końcu na coś wpadniesz :-)
I jeszcze ważna uwaga - zajechanie Twojego silnika jest po prostu NIEMOŻLIWE jeśli jest w nim olej - ja tam nawet bym nie szukał przyczyny. To na pewno jakiś osprzęt. A tłuczenie to może kosz sprzęgłowy. W mojej CB500 tłukł i teraz w litrze też tłucze. Nie należy się tym przejmować w ogóle. Aha, sprawdź czy filtr powietrza masz czysty - przy okazji gmerania przy sprzęcie. Myślę, że to jakaś bzdura znowu.



Ostatnie zdanie mi się podoba i pozwoliłem sobie je wyboldować.
Posprawdzam to co mi napisałeś, jak cosik znajde dam znak o co to chodziło:).

Jeden problem rozwiązany - z szarpaniem.
-faktycznie pierdoła, ale w poważnych podzespołach ... mianowicie chodzi o napęd .. bardzo zaniedbałem łańcuch...
mega luzny był wiec szarpało... aż sie teraz dziwie ze ten łańcuch nie spadł ani nic się nie stało... jakbym się uparł to ręką bym go z tylnej zebatki zdjął...
MIAŁEM SZCZESCIE... bo mogło się stać wiele poważnych rzeczy...

Problem mocy pozostaje, jak znajde chwile w tygodniu to sprawdze te świece.
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Goral4t » Wt lip 12, 2011 2:04 pm

słaba moc może być tez winą zawalenia się gaźnika, lub zbyt dużego luzu zaworowego, przestawionego zapłonu itp.. itd
posprawdzaj pierdoły:
-zmień świece.<masz tylko 2 ;]
-odkręć tłumik.. kumpel tak miał że mu się nagar w tłumiku posypał i przytkał tłumik i moto strasznie słabe... wystarczyło przedmuchać kompresorem i potrząść ;]
-filtr powietrza przedmuchaj.. pamiętaj by do zewnątrz;]
-sprawdzając cewkę przynajmniej w aucie to odpinaliśmy fajkę tak by było słychać czy na fajce jest prąd charakterystyczne stukanie
jak drobne żeczy nie pomogą musisz sprawdzać dalej
typu luzy zaworowe cewka gaźniki
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Beeeeer » Śr lip 13, 2011 8:23 am

dziś znalazłem kolejny mankament:((...

2 tygodnie temu sprawdzajac poziom oleju zobaczyłem, że jest on niepokojąco niski, dolałem prawie 0.75l ... dziś po 2 tygodniach znów musiałem dolać około 270 ml... no i zacząłem się przyglądać silnikowi... niestety zauważyłem ze się poci i jest tłusty, wniosek? uszczelka pod głowicą??
Może to być przyczyną spadku mocy??
Jade dziś do serwisu popytać ile gdzie za wymiankę wezmą...
Mam już dość tego czarnego gówna... bez kitu co chwile jakis syf wychodzi;/.
nie ma jak na pierwsze moto trafić na minę....:/
ale przynajmniej mam fajną skarbonkę.................
eh szkoda gadac:/
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez mart » Śr lip 13, 2011 9:16 am

Beeeeer, spokojnie, bez nerw. Generalnie te sprzęty są naprawdę tak trwałe, jak to tylko możliwe. Pomyśl na spokojnie, może oddaj go do mechanika - pasjonata, niech go sprawdzi najlepiej jak potrafi. Po całości. Będzie cię to kosztowało niezłe pieniądze, ale może uratujesz i piec i osprzęt i będziesz miał motonga na długie lata.
Albo pogoń go do ludzi, ale nie wiem, jak się zapatrujesz na wciskanie komuś padła.
Avatar użytkownika
mart
Znawca
 
Posty: 457
Dołączył(a): Pn paź 25, 2010 12:49 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Wiek: 50
Motocykl: DL650

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Beeeeer » Śr lip 13, 2011 9:30 am

Miny nikomu podstawiać nie będę napewno.
Dziś jadę do mojego instruktora z prawka który jest mega pasjonatem, no i ma pod nosem dobry serwis. Popytam co i jak i napiszę wieczorem.
Swoją drogą ciekaw jestem ile PLN mi to zezre jeszcze.

regulator = 250 zł
Zwarcie w lampie przód+ wymiana oleju i filterka(z czesciami) = 180zł
dokupione oleje = 100zł

Dziś zapytam ile wnikliwe sprawdzenie takiego moto będzie kosztować.
Btw ktoś może sprawdzał moto w serwisie jakims??


Najbardziej mnie boli, że teraz zaczyna mi się urlop a moto pójdzie do serwisu....



ktoś się orientuje czy podejdzie silnik z 600tki?? albo jakiejs wiekszej pojemności?
jak to się ma do hamulcow przednich 500 ma jedną tarczę 600 ma 2.
Ktoś się bawił w przekladki swapy itp??
Ostatnio edytowano Cz lip 14, 2011 6:20 am przez Beeeeer, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez lukszy » Śr lip 13, 2011 9:22 pm

silnik od 600 raczej by wszedł, a co do hamulców to jak się nie bedziesz ganiał to dadzą rade zalezy od prędkości... a tak wogóle to po ci wstawiać silnik od 600? później przy sprzedaży będziesz musiał opowiadać część swojego życia...
Avatar użytkownika
lukszy
Miłośnik
 
Posty: 753
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 11:48 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Imię: Łukasz
Motocykl: poszukuje

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Postprzez Beeeeer » Śr lip 13, 2011 9:42 pm

no tak to tez prawda:).
Pewnie i tak skonczy się na podmiance z CB500... i znów przeprawa z rejestracją i przeglądem:/...
Avatar użytkownika
Beeeeer
Użytkownik
 
Posty: 129
Dołączył(a): Wt mar 08, 2011 10:37 am
Lokalizacja: Katowice
Motocykl: obecnie brak sprzęta

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 20 gości

cron