CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez kemyR » Śr paź 06, 2010 10:11 pm

Niebawem stuknie mojej cbf600 18k km i należy jej się wymiana oleju,filtra i filtra powietrza.
Poprzedni serwis zleciłem mechanikowi, jednak tym razem chciałbym zrobić to sam.
Jeśli chodzi o filtr powietrza, to mam założonego K&N'a, więc pozostaje kwestia samego czyszczenia i przesmarowania zgadza się ?

Olej i filtr oleju trzeba wymienić.

Do rzeczy - czy ktoś byłby tak miły opisać krok po kroku jak przeprowadzić powyższe czynności ?


Z góry dzięki za instrukcje :-)



PS. mam nadzieje ze nie zapomniałem o niczym co trzeba przy 18k km zrobić w tym moto ?
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Owiec » Cz paź 07, 2010 6:16 pm

Siema :)
Witam! Wypadało by mi się przywitać bo jestem całkiem świeży na forum, co oczywiście zaraz zrobię w odpowiednim dziale, ale
jako, że jestem w podobnych okolicznościach serwisowych co kolega to podpowiem co wiem.

To może tak.
Przy 18-nastce to producent chce żeby zrobić następujące czynności, a tak się składa, że mam na podorędziu serwisówkę:
1. filtr powietrza wyczyścić - ale o tym już wspomniałeś
2. zmiana płynu hamulcowego (lub co 18msc)
I to tyle co piszą. Sporo więcej było przy 12 tyś.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, prosiłeś o opis czynności związanych z wymianą oleju czy czysz czeniem filtra?
Co do wymiany oleju silnikowego to wypada ona co 12tyś.

W sprawie filtra to znalazłem taki opis do K&N -uwaga długi :):

"OPIS KONSERWACJI FILTRÓW K&N:

1.Czyszczenie wstępne Ostukać wkład aby usunąć duże cząstki nagromadzonego brudu, a następnie delikatnie czyścić pędzlem z miękkim włosiem.

2. Środek czyszczący w sprayu Spryskać cały wkład dużą ilością środka czyszczącego K&N i zostawić na 10 min.

3. Czyszczenie w kuwecie Obracać filtr w płytkiej kuwecie wypełnionej środkiem czyszczącym K&N. Należy uważać by brudny roztwór nie dostał się do środka filtra. Odczekać maksimum 5 minut.

4. Wskazówki dotyczące czyszczenia Używać tylko środka czyszczącego K&N.
NIE CZYŚCIĆ BENZYNĄ
NIE CZYŚCIĆ PARĄ
NIE UŻYWAĆ ROZTWORÓW ALKALICZNYCH
NIE UŻYWAĆ DETERGENTÓW
NIE CZYŚCIĆ POD CIŚNIENIEM W MYJNICE
NIE UŻYWAĆ ŚRODKÓW DO CZYSZCZENIA CZĘŚCI
Każde z powyższych może spowodować uszkodzenie bawełny oraz zbieganie się i twardnienie gumy i pokrywy.

5. Spłukiwanie Opłukać wkład wodą pod małym ciśnieniem. Można użyć wody kranowej. Zawsze spłukiwać od strony czystej w stronę brudną. Usuwa to brud i nie wpycha go w pory filtra.

6. Wskazówki dotyczące suszenia Zawsze należy suszyć wkład w sposób naturalny. Po opłukaniu należy strząsnąć nadmiar wody i pozostawić wkład do wyschnięcia.
NIE UŻYWAĆ POWIETRZA POD CIŚNIENIEM
NIE UŻYWAĆ OTWARTEGO OGNIA
NIE UŻYWAĆ SUSZAREK


7. Nasączanie olejem w aerozolu Po oczyszczeniu filtra, należy go ponownie nasączyć olejem. Należy wtrysnąć olej do każdej fałdy filtra powietrza. Każdą z fałd powinno spryskać się tylko raz. Po nasączeniu należy odczekać 10 minut i pokryć olejem wszystkie pojawiające się białe miejsca.

8. Nasączanie olejem z butelki Położyć 2 warstwy oleju na każdej fałdzie.

9. Wskazówki dotyczące nasączania olejem Nigdy nie należy używać filtra powietrza K&N bez oleju ( pozbawiony oleju filtr nie zatrzyma brudu). Należy używać wyłącznie oleju do filtrów K&N. Olej do filtrów powietrza K&N składa się z olejów mineralnych i zwierzęcych oraz jest zmieszany ze specjalnymi polimerami, aby stworzyć skuteczną barierę. Czerwony barwnik dodaje się by łatwiej widać było naoliwione miejsca. Barwnik może wyblaknąć ale olej pozostanie i nadal będzie filtrować powietrze.
NIGDY NIE UŻYWAĆ PŁYNU DO PRZEKŁADNI AUTOMATYCZNYCH
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU SILNIKOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ OLEJU NAPĘDOWEGO
NIGDY NIE UŻYWAĆ WD-40, LPS I INNYCH OLEJI LEKKICH


10. Powtórny montaż. Należy ostrożnie powtórnie zamontować wkład K&N. Należy upewnić się, że wkład jest dobrze umiejscowiony w obudowie. Nałożyć pokrywę sprawdzając czy jest w odpowiedniej pozycji. Dokręcić wszystkie śruby, zatrzaski, nakrętki lub uchwyty zgodnie z instrukcją.

11. Nie wyrzucać Na obudowie filtra umieścić nalepkę "Nie wyrzucać" (dołączoną do każdego wkładu K&N). Należy upewnić się, że nalepka znajduje się w dobrze widocznym miejscu aby mechanik łatwo ją dojrzał.

12. Wskazówki dotyczące użycia Dokonywać przeglądów co 20 - 30 000 km przy użytkowaniu w ruchu miejskim. Dokonywać częstszych przeglądów gdy samochód eksploatowany jest poza drogami publicznymi lub w warunkach silnego zapylenia. Należy pozwolić aby nagromadzony brud działał na naszą korzyść. Nie zaszkodzi on osiągom, a pomoże filtrować powietrze.

UWAGA - Wyjątkowo drobny pył (poza drogami publicznymi) może wyssać olej z wkładu. Może wystąpić konieczność częstszego nasączania olejem czystej strony filtra. Dla dodatkowej ochrony można użyć uszczelniają- cego smaru K&N na gumowe wykończenia wkładu. Do obsługi filtra powietrza K&N stosować tylko produkty polecane przez producenta."

Jeśli chodzi o sprawy olejowe mogę podlinkować video albo jeśli wolisz napisać coś od siebie.

Pozdrówki, Owiec.
Avatar użytkownika
Owiec
Użytkownik
 
Posty: 76
Dołączył(a): Cz paź 07, 2010 5:54 pm
Lokalizacja: Dębno k. Brzeska
Wiek: 38
Motocykl: CBF 600N 06

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez kemyR » Cz paź 07, 2010 9:13 pm

Swietnie dzieki za intstrukcje dotyczace K&N'a.

Chcialem zmieniac olej, bo wydawalo mi sie ze trzeba co 6tys, ale skoro co 12, to mam jeszcze czas.
Jednym slowem pozostaje mi wymiana plynu hamulcowego i wyczyszczenie filterka powietrza.
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Sid » Wt paź 26, 2010 5:46 pm

Ja olej wymieniam co roku na koniec sezonu, niezaleznie od tego czy po wymianie zrobilem na nim 12 tys.
Sid
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N wrz 05, 2010 4:18 pm
Lokalizacja: Tczew
Wiek: 41
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Goral4t » N lis 21, 2010 12:56 pm

mam takie pytanie która śruba to korek spustowy oleju w silniku ?? a także ile oleju wchodzi.. nie mam serwisów-ki niestety:/
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Owiec » N lis 21, 2010 3:28 pm

W wersji silnika PC38 do 2007 roku (taką mam u nowszej nie widziałem jak wygląda dokładnie) korek spustowy jest zlokalizowany pod silnikiem bardziej po jego lewej stronie dokładnie pod pompą wody na takim wypuście nie bezpośrednio w korpusie silnika nie wiem jak to nazwać... tulejka/rurka ze śrubą na końcu :) Tu:http://www.youtube.com/watch?v=yyMpI1271WE masz wideo gdybyś nie zrozumiał o co mi chodzi.

Pojemność silnika to 3,5L. Silnik+filtr 3,8L - tak podaje serwisówka. A w praktyce całego oleju raczej nie uda Ci się wylać.
Rozgrzej silnik, postaw moto w pionie, odkręć korek i poczekaj aż wypłynie. Później możesz trochę przechylać moto w różnych kierunkach to może pomóc usunąć jeszcze więcej oleju.
Jak będziesz zakręcał korek to sprawdź stan uszczelki bo może być potrzebna nowa. Zalej nowym do maksa na bagnecie(poziom sprawdzasz moto w pion, bagnet włożony do oporu ale nie wkręcony) odpal silnik olej zostanie rozprowadzony po magistrali, a po tym uzupełnij.

Aha jest temat o oliwie, może Ci jeszcze pomoże: http://www.cbf1000.pl/viewtopic.php?f=13&t=122
POzdro, Owiec.
Avatar użytkownika
Owiec
Użytkownik
 
Posty: 76
Dołączył(a): Cz paź 07, 2010 5:54 pm
Lokalizacja: Dębno k. Brzeska
Wiek: 38
Motocykl: CBF 600N 06

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Goral4t » N lis 21, 2010 5:14 pm

ja mam wersje z 2004 zapomniałem dodać;)
nic przy najbliższej okazji to sprawdzę a jeszcze pytanie odnośnie filtra... odkręcę go
zwykłym kluczem samochodowym do filtrów czy lepiej taka końcówka jak na filmie?
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Owiec » N lis 21, 2010 6:22 pm

Nie ma znaczenia jaki klucz byle pasował i dało się odkręcić. W CBFie jest dość dobry dostęp, więc jaki masz i jeśli podejdzie to próbuj. Jest też szansa, że uda CI się odkręcić ręcznie tylko trzeba użyć MOCY. Jest jeszcze sposób na odkręcenie bez klucza, wystarczy wbić śrubokręt na wylot lub coś podobnego.
Avatar użytkownika
Owiec
Użytkownik
 
Posty: 76
Dołączył(a): Cz paź 07, 2010 5:54 pm
Lokalizacja: Dębno k. Brzeska
Wiek: 38
Motocykl: CBF 600N 06

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Goral4t » N lis 21, 2010 8:34 pm

hehe motyw z śrubokrętem ;D przerabiałem to ale w poldku ;D potem już kupiłem sobie klucz ;D
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez radomil10 » Pn lut 07, 2011 10:51 pm

Z tymi 12 000 km to podobno przesadzają, 600 się jednak więcej kręci, spotkałem się już z kilkoma opiniami, w tym mechanika z duzym doświadczeniem (nie jest naciagaczem - zresztą olej można zawsze wymięnić samemu), że olej najlepiej jest wymieniać co 6000 km max 8000
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości