CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez kemyR » Śr mar 30, 2011 5:47 pm

a ten klucz to jaki najlepiej kupic ?
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez goramo » Śr mar 30, 2011 6:24 pm

Ja mam coś takiego
Obrazek

Tani i dobry. W dodatku pasuje do wielu różnych średnic filtrów, więc przy ewentualnej zmianie maszyny gdzy będzie inna średnica filtra nie ma konieczności kupowania kolejnego klucza.

A i plus taki, że jak komuś potrzeba (koledze np.) kto ma innej średnicy filtr to zawsze można pożyczyć :thumbsup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez zbyhu » Pt kwi 01, 2011 5:16 pm

Yo!

A ja ostatnimi czasy dokrecam takie filtry rekami.
Rok temu w CBF600 mamy tak zrobilem i zero wyciekow.
W tym roku w CBF600 mamy, w CB500 i w Hornecie kumpla. U kumpla bez problemu udalo mi sie nawet stary filtr odkrecic rekami, a nie bylo z niego zadnych wyciekow.

Takze chyba szkoda kasy na klucze ;).

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez goramo » Pt kwi 01, 2011 5:35 pm

Zbyhu, taki klucz jak na fotce kosztuje raptem kilkanaście zyli... więc po jaką cholerę się męczyć rękami :rolleyes:


Tak na marginesie - jak ostatnio wymieniałem olej u kumpla w jego maszynie i nie mieliśmy klucza, to filtr dokręciłem pasem od spodni :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Goral4t » Pt kwi 01, 2011 8:44 pm

klucz jest obojętny raczej do CBF najlepiej jak z najcięższym łańcuchem lub innym ustrojstwem ;) a co do przykręcania kluczem to zawsze jest opcja ze może się zgiąć dlatego ja polecam ręką i ew szmatka na ręce by nie nie ślizgał;) tak zresztą robi się w warsztatach;)

koszt klucza powinien nie przekroczyć 20/30 zł ;)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez goramo » Pt kwi 01, 2011 9:03 pm

Goral1906 napisał(a):a co do przykręcania kluczem to zawsze jest opcja ze może się zgiąć dlatego ja polecam ręką i ew szmatka na ręce by nie nie ślizgał;) tak zresztą robi się w warsztatach;)


Serwisówka podaje żeby dokręcać kluczem - moment 26Nm. Dla porównania moment dokręcenia korka spustowego 30Nm, a zatem filtr wcale tak lekko nie jest dokręcany...

Jak miałem Intruza, to też w jego przypadku serwisówka podawała żeby kluczem dokręcać - pełne dwa obroty od chwili zetknięcia się uszczelki filtra z korpusem silnika. U tego mojego kolegi (w M800 właśnie) próbowaliśmy ręcznie dokręcić 2 obroty i nie dało rady, mimo że trzech nas próbowało to i tak zostało niecałe ćwierć obrotu do dokręcenia.


Oczywistym jest natomiast, że raczej nikt się nie bawi w dokręcanie filtra kluczem dynamometrycznym, bez przesady... :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez motolukasz » Pt kwi 01, 2011 9:51 pm

Z całym szacunkiem, ale nie widziałem, żeby ktoś dokręcał filtr oleju kluczem.
A już na "maxa" ile się da - to chyba zboczenie (można przekręcić gwint) :eek: .
Moim zdaniem, to zwilża się delikatnie uszczelkę olejem i dokręca się do oporu ręką - ale napewno się z nim nie siłuje.
A co do instrukcji, to różne rzeczy się tam wypisuje :mrgreen: .
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez goramo » Pt kwi 01, 2011 10:19 pm

motolukasz napisał(a):Z całym szacunkiem, ale nie widziałem, żeby ktoś dokręcał filtr oleju kluczem.
A już na "maxa" ile się da - to chyba zboczenie (można przekręcić gwint) :eek: .
Moim zdaniem, to zwilża się delikatnie uszczelkę olejem i dokręca się do oporu ręką - ale napewno się z nim nie siłuje.
A co do instrukcji, to różne rzeczy się tam wypisuje :mrgreen: .



Po pierwsze primo - serwisówka to nie instrukcja dla Kowalskiego więc raczej można jej wieżyć bardziej niż instrukcji o tym jak uruchamiać i myć motocykiel... :msn-wink:

Po drugie primo - nigdzie nie napisałem o dokręcaniu "na maksa ile się da" :excl: :rolleyes: Na przykładzie Intruza - ręką można dokręcić prawie tyle ile podaje serwisówka a te dalsze dokręcenie kluczem następuje prawie bez użycia siły na nim - ledwie mały nacisk palcami na klucz i tyle, więc nie jest to na pewno "na maksa", bo gdyby przyłożyć choć trochę siły "z garści" na klucz, to filtr kręciłby się jeszcze spoooooro... i wtedy właśnie możnaby upieprzyć gwint... :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez Bosman78 » Pt kwi 01, 2011 10:24 pm

Ja kiedyś drążyłem temat dokręcania fitra ręką- spokojnie daje rade :-)
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Postprzez kemyR » So kwi 02, 2011 7:12 am

Ja pytałem o klucz bo olej samodzielnie będę zmieniał pierwszy raz, a zazwyczaj takie mam szczęście do mechaniki że natrafiam na komplikacje, więc wole być przygotowany i mieć pod ręką klucz :-) Naturalnie najpierw będą próby ręczne.
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 28 gości