Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

So kwi 02, 2011 2:05 pm

Mam taki sam klucz jak goramo, polecam. Tani, skuteczny i uniwersalny zarówno w motocyklach jak i samochodach.
Filtry olejowe zawsze dokręcam ręką do oporu, a wcześniej uszczelkę smaruję olejem.

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

So kwi 02, 2011 8:40 pm

w serwisie piszą 26n/m byś zawiózł do hondy i przykręcili go ręką ;) ;PP a tak przy okazji w filtr sie i tzak sam przykleja uszczelką jaksilnik zagrzeje l;;) a o smarowaniu uszczelki olejem to podstawa;)
a tak apropo mi do moto wlazło praktycznie 4 litry oleju.. a kumpel w fazerce ma 2.5 l .
2 w gsx-r 1000 ma 3 czyste chamstwo ;)

a co do przykręcania ważne by nie przekręcić ;) bo w tedy dupa blada;)

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

So kwi 02, 2011 10:53 pm

hmmm to dziwne bo do mojej CBF wchodzi nie mniej nie więcej niż 2,8 L tak jak w instrukcji może to kwestia rocznika ja mam 2008 na wtrysku ?

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

N kwi 03, 2011 5:23 am

Ja też mam '08 na wtrysku, równo 3 litry do znacznika poziomu max.

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

N kwi 03, 2011 6:46 am

Yo!

A u mojej mamy - CBF600 rocznik 2006 - wlazlo niemal 4l :).

Pzdr

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

N kwi 03, 2011 8:40 am

Więcej oleju = większe koszty = dłuższa jego żywotność.
Moim zdaniem to wcale nie jest takie dobre, że ogranicza sie ilość oleju i wydłuża okresy pomiędzy wymianami.
Tak tak wiem. Zaraz się zacznie dyskucja o nowoczesnych olejach syntetycznych itp., ale takie jest moje zdanie :mrgreen: .

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

N kwi 03, 2011 8:44 am

goramo napisał(a):Jak miałem Intruza, to też w jego przypadku serwisówka podawała żeby kluczem dokręcać - pełne dwa obroty od chwili zetknięcia się uszczelki filtra z korpusem silnika. U tego mojego kolegi (w M800 właśnie) próbowaliśmy ręcznie dokręcić 2 obroty i nie dało rady, mimo że trzech nas próbowało to i tak zostało niecałe ćwierć obrotu do dokręcenia.



Goramo - czy w powyższym cytacie nie napisałeś, że nie daliście rady we trzech??
Ja zrozumiałem, że jednak się siłowaliście.
Jeśli nie to :notworthy: , poprostu źle odczytałem twoje intencje :cheers: .
Tylko proszę nie ciągnijmy już dalej tego tematu :biggrin: .

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

N kwi 03, 2011 6:42 pm

motolukasz napisał(a): Goramo - czy w powyższym cytacie nie napisałeś, że nie daliście rady we trzech??
Ja zrozumiałem, że jednak się siłowaliście.
Jeśli nie to :notworthy: , poprostu źle odczytałem twoje intencje :cheers: .
Tylko proszę nie ciągnijmy już dalej tego tematu :biggrin: .



Po prostu żaden z nas trzech (osobno, ofkors... :biggrin: ) nie dał rady dokręcić ręką do pełnych dwóch obrotów, o których napisane jest w instrukcji i serwisówce.
Pierwszy powód to zapewne nieco śliski filtr i ręce - mimo wycierania jednak ciężko dobrze złapać ubrudzoną ręką gładki filtr, po drugie akurat w M800 jest strasznie chujowy dostęp do filtra i bardzo niewygodnie się go dokręca ręką (trzeba wsunąć rękę między dwa elementy ramy połączone na dodatek poprzecznym wspornikiem) - można mieć zatem uzasadnione wątpliwości czy filtr zostałby wystarczająco dobrze dokręcony w takim przypadku. Po założeniu klucza wystarczyło leciutko nacinąć na niego palcami rzeby uzyskać te dwa pełne obroty. Kręcąc na chama kluczem dałoby się pewnie zrobić jeszcze przynajmniej kolejne 180stopni - i to byłoby już za dużo.
Nie wiem czy już wystarczająco jasno to napisałem, żeby można było skumać.... :rolleyes:

Z resztą - każdy robi jak chce :msn-wink: Ja od kilku lat zarówno w puszce jak i w moto dokręcam kluczem bo mi tak po prostu wygodniej. Robiąc to delikatnie z wyczuciem nic się złego stać nie może. No chyba, że ktoś ma łapska jak drwal i ciężko mu przychodzi myślenie przy okazji, to wtedy lepiej żeby się wogóle za nic przy sprzęcie nie zabierał bo jak się dorwie do czegoś to długo dobre nie będzie... :biggrin:

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Pn kwi 04, 2011 3:34 pm

Bosman78 napisał(a):hmmm to dziwne bo do mojej CBF wchodzi nie mniej nie więcej niż 2,8 L tak jak w instrukcji może to kwestia rocznika ja mam 2008 na wtrysku ?


Słyszałem o takich przypadkach że przy wymianie oleju wchodzi poniżej 3L itp. Ma wejść tyle ile jest w instrukcji, w przeciwnym razie nie cały został spuszczony.

Re: CBF600 czynności serwisowe przy 18k km

Pn kwi 04, 2011 4:40 pm

Bluerider napisał(a):
Bosman78 napisał(a):hmmm to dziwne bo do mojej CBF wchodzi nie mniej nie więcej niż 2,8 L tak jak w instrukcji może to kwestia rocznika ja mam 2008 na wtrysku ?

Ma wejść tyle ile jest w instrukcji, w przeciwnym razie nie cały został spuszczony.


Bez przesady z tymi instrukcjami. Prawidłowy poziom oleju to w połowie między min. a max. na bagnecie, lub w okienku.
Odpowiedz