Wskaznik temperatury pokazywal by Ci kiedy silnik zyskuje wlasciwa temperature pracy po zimnym rozruchu, dzieki czemu mialbys informacje, kiedy mozna zaczac krecic silnik bardziej agresywnie .
A wskaznik ladowania przydalby sie ze wzgledu na awaryjnosc alternatora. Przy sprawnym ukladzie napiecie na aku powinno caly czas przekraczac 13V. Wiec jakbys zobaczyl, ze jest mniej, juz mialbys informacje, ze cos jest nie tego.
Altek w CBF ma trzy "komplety" cewek. Jak padnie jeden, to moto potrafi jeszcze smigac, choc na wolnych obrotach lub przy sporym obciazeniu odbiornikami pewnie juz nie doladowuje aku. A pozostale cewki sa pod wiekszym obciazeniem i po prostu jest wieksza szansa, ze je szlag trafi w krotkim czasie.
I tutaj wskaznik moglby Cie uratowac przed np. wyruszeniem w dluzsza trase na takim juz uszkodzonym altku.
Takze jakbys podczas jazdy zobaczyl, ze napiecie zaczyna spadac, mialbys czas np. zjechac z autostrady czy podjechac do warsztatu nim akumulator wyzionie ducha.
Pzdr