Wskaźnik zapiętego biegu

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez Robgold » Śr lip 25, 2012 5:08 pm

Stafford, ja mam zamontowanego w CBF600 G1pro. Dostałem go wraz z motorem od poprzedniego właściciela.
Czy jestem zadowolony. Powiedzmy w 95%. Działa jak każdy inny wskaźnik przeliczający prędkość i obroty. Z montażem zapewne jest łatwiej bo wpinasz go tylko do gniazda diagnostycznego a on już po lini k-line czyta dane z kompa. Niestety jak już ktoś słusznie zauważył, komputer nie dostarcza informacji o zapiętym biegu wiec podczas szybkich redukcji pojawia się na wyświetlaczu "-" (kreseczka) i dopiero po puszczeniu sprzęgła masz pokazany bieg.
Oczywiście po pierwszym montażu wymagana jest kalibracja czyli zaprogramowanie stosunku obrotów do prędkości na każdym biegu.
Avatar użytkownika
Robgold
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): N maja 06, 2012 1:24 pm
Lokalizacja: Katowice / Kraków
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez Stafford » Pt lip 27, 2012 5:14 am

Dzięki Robgold - wczoraj nabyłem i dzisiaj będę montował.
Szybkie redukcje po kilka biegów za jednym wyciśnięciem sprzęgła praktycznie mi się nie zdarzają więc to nie problem.
Fajnie, że jest jedna wtyczka do jednego gniazda. Szwagier w Fazerze 1000 miał dużo więcej kabli, jakieś lutowanka w instalacje motocykla a i tak po zamontowaniu nie działało i musiał dzwonić do producenta po dalsze wskazówki - no ale on jest jeszcze na gaźnikach...
Stafford
Użytkownik
 
Posty: 88
Dołączył(a): So maja 21, 2011 6:37 am
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka
Motocykl: Obecnie brak :(

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez rafi777 » N sie 12, 2012 4:42 pm

Stafford napisz proszę jak to u ciebie zadziałało bo jestem ciekaw co to jest w takim samym sprzęcie jak mój. no i ile zapłaciłeś za ten G1pro?
rafi777
Użytkownik
 
Posty: 27
Dołączył(a): Śr cze 13, 2012 6:35 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: CBF1000A '07
W siodle: <100 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez Avalon » N sie 12, 2012 5:09 pm

Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez RxxxP » Pn sie 13, 2012 5:28 am

Avalon napisał(a):Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam


Potwierdzam - wskaźnik pracuje bez zarzutu. W związku z faktem, iż w motocyklu mam komputer informujący o zużyciu paliwa to mogę dodać od siebie, że taki wskaźnik pozwala zaoszczędzać paliwo (zresztą tego m.in. oczekiwałem od tego urządzenia), może nie są to duże wartości na 100 km ale optymalne przełożenie do prędkości jazdy zawsze jest na plus. Oczywiste jest, że inne zużycie paliwa będzie przy tych samych obrotach na "5"-tym biegu i na biegu "6"-tym. ECO jest w modzie;-), ECCO też;-)
RxxxP
 

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez raphi » N sie 19, 2012 8:56 pm

A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez RxxxP » Pn sie 20, 2012 5:32 am

raphi napisał(a):A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.


Zgadzam się. W podanym zakresie prędkości to Ja mam zapięty max. "4"-ty bieg.
RxxxP
 

Odp: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez motolukasz » Pn sie 20, 2012 7:16 am

raphi napisał(a):A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.


Jeśli silnik pracuje że zbyt niskimi obrotami i zmusisz go do ciężkiej pracy - czyli przyspieszenie - to komputer zwiększa dawkę paliwa które i tak nie jest efektywnie spalane. Z tąd niskie obroty wcale nie są dobre ani dla silnika ani dla kieszeni. Umiar jest ważny wszędzie.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez compare » Pt paź 04, 2013 5:52 pm

Avalon napisał(a):Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam

Ja właśnie dziś zamontowałem GIpro w moim moto i powiem szczerze jestem średnio zadowolony :confused: Kolejne biegi pokazuje z denerwującym opóźnieniem (czasem 2-3sek, a czasem "myśli" z 10sek) Zapala się literka F potem kreseczka pozioma i "myśli" zanim pokaże odpowiedni bieg. Szczególnie zamula jak się zmienia biegi z 5 na 6 i odwrotnie, długo już jadę na 6 a tu ciągle świeci 5, jak już odpali się 6 to zmieniasz na 5 i znów 6 świeci uparcie. Nie wiem, czemu tak jest, może źle zaprogramowałem. Robiłem to na centralce w garażu i poszczególne biegi programowałem przy ok 3tys obr. (bałem się rozkręcać moto na stopce do 5-6 tys. obr. żeby w razie czego nie poleciało w kosmos :scared: ). Jakie macie doświadczenia z GIpro w swoich maszynach?
Avatar użytkownika
compare
Użytkownik
 
Posty: 155
Dołączył(a): So paź 13, 2012 6:37 pm
Lokalizacja: MŁAWA
Wiek: 54
Imię: Marian
Motocykl: SUZUKI GSX 1250
W siodle: <100 kkm

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Postprzez Avalon » Pt paź 04, 2013 8:19 pm

Masz model z abs ?
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości