mx500 napisał(a):Dla mnie taki wskaźnik to bezużyteczny dodatek... po co to komu.. podczas jazdy patrzmy na drogę i podziwiajmy widoki a nie gapmy się w zegar jaki to aktualnie bieg zapięty
wg mnie wskaźnik wrzuconego biegu jest z całym szacunkiem dla początkujących jeźdźców co by wiedzieli czy mają zredukować czy nie jak dojeżdża do skrzyżowania
Pozdro
Wydaje mi się, że nie masz racji, CBF1000 ma taki moment obrotowy, że wydaje Ci się, że jeszcze powinien być jeden bieg (7). Ja jak jeźdżę to w trasie mam wyczucie gdy przekładam na piątkę i wiem, że kolejny bieg będzie ostatnim szóstym ale muszę właśnie na tym się skupiać a nie na jeździe i podziwianiu widoków a raczej na skupianiu się na samej drodze bo jak się ma zapięty szósty bieg i szuka się siódemki tzn., że nie jedziesz wolno.
Myślę, że taki wskaźnik to bardzo dobra rzecz - GIPRO "DS" - ma podpięcie bezpośrednio pod złącze diagnostyczne - koszt ok. 400 zł - wydaje mi się, że może mieć wpływ na zmniejszone zużycie paliwa (w skali sezonu) a na pewno ma wpływ na dźwignię zmiany biegów jak się siódemki szuka;)
I na koniec: W droższych motocyklach a zwłaszcza w turystycznych masz fabryczny wskaźnik włączonego biegu na desce rozdzielczej, myślisz, że producenci też założyli, że ich motocykle są kupowane przez początkujących jeźdźców?