Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Śr lip 25, 2012 5:08 pm

Stafford, ja mam zamontowanego w CBF600 G1pro. Dostałem go wraz z motorem od poprzedniego właściciela.
Czy jestem zadowolony. Powiedzmy w 95%. Działa jak każdy inny wskaźnik przeliczający prędkość i obroty. Z montażem zapewne jest łatwiej bo wpinasz go tylko do gniazda diagnostycznego a on już po lini k-line czyta dane z kompa. Niestety jak już ktoś słusznie zauważył, komputer nie dostarcza informacji o zapiętym biegu wiec podczas szybkich redukcji pojawia się na wyświetlaczu "-" (kreseczka) i dopiero po puszczeniu sprzęgła masz pokazany bieg.
Oczywiście po pierwszym montażu wymagana jest kalibracja czyli zaprogramowanie stosunku obrotów do prędkości na każdym biegu.

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Pt lip 27, 2012 5:14 am

Dzięki Robgold - wczoraj nabyłem i dzisiaj będę montował.
Szybkie redukcje po kilka biegów za jednym wyciśnięciem sprzęgła praktycznie mi się nie zdarzają więc to nie problem.
Fajnie, że jest jedna wtyczka do jednego gniazda. Szwagier w Fazerze 1000 miał dużo więcej kabli, jakieś lutowanka w instalacje motocykla a i tak po zamontowaniu nie działało i musiał dzwonić do producenta po dalsze wskazówki - no ale on jest jeszcze na gaźnikach...

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

N sie 12, 2012 4:42 pm

Stafford napisz proszę jak to u ciebie zadziałało bo jestem ciekaw co to jest w takim samym sprzęcie jak mój. no i ile zapłaciłeś za ten G1pro?

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

N sie 12, 2012 5:09 pm

Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Pn sie 13, 2012 5:28 am

Avalon napisał(a):Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam


Potwierdzam - wskaźnik pracuje bez zarzutu. W związku z faktem, iż w motocyklu mam komputer informujący o zużyciu paliwa to mogę dodać od siebie, że taki wskaźnik pozwala zaoszczędzać paliwo (zresztą tego m.in. oczekiwałem od tego urządzenia), może nie są to duże wartości na 100 km ale optymalne przełożenie do prędkości jazdy zawsze jest na plus. Oczywiste jest, że inne zużycie paliwa będzie przy tych samych obrotach na "5"-tym biegu i na biegu "6"-tym. ECO jest w modzie;-), ECCO też;-)

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

N sie 19, 2012 8:56 pm

A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Pn sie 20, 2012 5:32 am

raphi napisał(a):A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.


Zgadzam się. W podanym zakresie prędkości to Ja mam zapięty max. "4"-ty bieg.

Odp: Wskaźnik zapiętego biegu

Pn sie 20, 2012 7:16 am

raphi napisał(a):A ja zauważyłem, że gdy długo jedziemy z prędkością w przedziale 50-70 km/h (np. po niekończących się wsiach w Słowacji) to mniej spalimy na 5tce niż na 6tce. Chodzi o to, że na 5-tce silnik z 50 do 70 przyspiesza szybciej. Paliwo przy tej prędkości jest efektywniej zamieniane na moc. Jazda ze zbyt niskimi obrotami i próby przyspieszania z tych obrotów są nieekonomiczne, mimo tego że litr całkiem sobie dobrze z tym radzi także na 6tce.


Jeśli silnik pracuje że zbyt niskimi obrotami i zmusisz go do ciężkiej pracy - czyli przyspieszenie - to komputer zwiększa dawkę paliwa które i tak nie jest efektywnie spalane. Z tąd niskie obroty wcale nie są dobre ani dla silnika ani dla kieszeni. Umiar jest ważny wszędzie.

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Pt paź 04, 2013 5:52 pm

Avalon napisał(a):Gipro działa bardzo dobrze. Kupiłem ten najdroższy model z wtyczką do bezpośredniego montażu, więc montaż w zasadzie sprowadza się do przyklejenia wyświetlacza, przeciągnięcia przewodu pod zbiornikiem, wpięcia wtyczki i zaprogramowaniu całości. Działa precyzyjnie i jak narazie nigdy się nie pomylił.
Polecam

Ja właśnie dziś zamontowałem GIpro w moim moto i powiem szczerze jestem średnio zadowolony :confused: Kolejne biegi pokazuje z denerwującym opóźnieniem (czasem 2-3sek, a czasem "myśli" z 10sek) Zapala się literka F potem kreseczka pozioma i "myśli" zanim pokaże odpowiedni bieg. Szczególnie zamula jak się zmienia biegi z 5 na 6 i odwrotnie, długo już jadę na 6 a tu ciągle świeci 5, jak już odpali się 6 to zmieniasz na 5 i znów 6 świeci uparcie. Nie wiem, czemu tak jest, może źle zaprogramowałem. Robiłem to na centralce w garażu i poszczególne biegi programowałem przy ok 3tys obr. (bałem się rozkręcać moto na stopce do 5-6 tys. obr. żeby w razie czego nie poleciało w kosmos :scared: ). Jakie macie doświadczenia z GIpro w swoich maszynach?

Re: Wskaźnik zapiętego biegu

Pt paź 04, 2013 8:19 pm

Masz model z abs ?
Odpowiedz