Opony - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez zbyhu » Pt wrz 28, 2018 5:50 am

zibi napisał(a):A ja powiem, że jestem zachwycony PR5, po prostu nie zwalniam na mokrym. Już przelatałem 7 tyś w różnych warunkach, nawet Szkockich bardzo trudnych i na razie moje naj. Ja zalicza podobne przebiegi jak poprzednicy czyli 25-26 tyś. to będą naj, naj :)


A ząbkują Ci?
Ja na razie też pozytywnie je odbieram. Póki co mam 7,5kkm na nich. Rowki bieżnika mają takie dwa poziome nacięcia pokazujące zużycie opony, pierwszy jeszcze nie zniknął...
O, tu je widać w otworach bieżnika:
http://www.motorcycle.com/blog/wp-conte ... -5-008.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez -patrick- » Pt wrz 28, 2018 6:55 am

goramo napisał(a):Gadu gadu o gejach xcrazy , a dylemat jak był tak jest. :msn-wink:

Na „chłopski rozum” - w związku z tym, że gumy bardziej sportowe są z bardziej miękkiej mieszanki, to szybciej się zużywają, ale dają lepszą przyczepność. I na suchym tak jest na pewno. :thumbsup:

Ale z drugiej strony - mimo bardziej miękkiej mieszanki maja także bardziej „oszczędny” bieżnik - czyli więcej powierzchni gładkiej oraz o wiele mniej lameli do odprowadzania wody niż guma turystyczna - np. taka Roadtec 01, czy PR4....

Nie wiem zatem jak to będzie hulać na mokrej nawierzchni? Lepiej, gorzej? :unsure: xunknw


to trochę dylematy których nigdy żadna guma nie rozwiąże.
albo chcesz mieć gumę do wszystkiego, czyli w niczym nie będzie się wyróżniać, albo chcesz mieć gumę dobrą do zabawy motocyklem, który jak rozumiem w tym celu kupiłeś i raczej nie będziesz szalał w deszczu tylko jak już Cię złapie to dotoczysz się do punktu docelowego.

może Qualifiery? ja jeździłem na I ale czytam, że II zbiera bardzo przyzwoite opinie.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Pt wrz 28, 2018 8:31 am

-patrick- napisał(a):albo chcesz mieć gumę do wszystkiego, czyli w niczym nie będzie się wyróżniać, albo chcesz mieć gumę dobrą do zabawy motocyklem, który jak rozumiem w tym celu kupiłeś i raczej nie będziesz szalał w deszczu tylko jak już Cię złapie to dotoczysz się do punktu docelowego.




W sumie masz rację. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez mirek_pl » Pt wrz 28, 2018 8:34 am

-patrick- napisał(a):
goramo napisał(a):Gadu gadu o gejach xcrazy , a dylemat jak był tak jest. :msn-wink:

Na „chłopski rozum” - w związku z tym, że gumy bardziej sportowe są z bardziej miękkiej mieszanki, to szybciej się zużywają, ale dają lepszą przyczepność. I na suchym tak jest na pewno. :thumbsup:

Ale z drugiej strony - mimo bardziej miękkiej mieszanki maja także bardziej „oszczędny” bieżnik - czyli więcej powierzchni gładkiej oraz o wiele mniej lameli do odprowadzania wody niż guma turystyczna - np. taka Roadtec 01, czy PR4....

Nie wiem zatem jak to będzie hulać na mokrej nawierzchni? Lepiej, gorzej? :unsure: xunknw


to trochę dylematy których nigdy żadna guma nie rozwiąże.
albo chcesz mieć gumę do wszystkiego, czyli w niczym nie będzie się wyróżniać, albo chcesz mieć gumę dobrą do zabawy motocyklem, który jak rozumiem w tym celu kupiłeś i raczej nie będziesz szalał w deszczu tylko jak już Cię złapie to dotoczysz się do punktu docelowego.

może Qualifiery? ja jeździłem na I ale czytam, że II zbiera bardzo przyzwoite opinie.
Moja "polowka" ma Qualifiery II

Tył przejechał 14kkm i za wiele więcej nie przejedzie, przód ma ze dwa tysie więcej i jeszcze sporo mięsa zostało.


Uslizgow nie doświadczyłem ale to pewnie poniekąd dlatego, że jeżdżę spokojnie.

W każdym razie kumpel, który za mną jeździ, mówi, że na każdym zakręcie jak się mocniej złożę to pozostawiam jakby slad gumy. Pięknie ponoć wyrysowany na asfalcie.
mirek_pl
Użytkownik
 
Posty: 41
Dołączył(a): Pt wrz 08, 2017 6:20 am
Lokalizacja: Sieradz
Imię: Mirek
Motocykl: CBF500N
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez -patrick- » Pt wrz 28, 2018 9:28 am

mirek_pl napisał(a):W każdym razie kumpel, który za mną jeździ, mówi, że na każdym zakręcie jak się mocniej złożę to pozostawiam jakby slad gumy. Pięknie ponoć wyrysowany na asfalcie.


czyli dobrze klei :)
na angelach robię to samo ;)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Monte Christo » Cz paź 18, 2018 8:13 am

Muszę opony wymienić, bo wczoraj złapałem kolejny uślizg przy skręcie w prawo i lekkim do hamowaniu.
To tylko potwierdziło moje obawy, sam od jakiegoś czasu jeżdżę bardzo asekuracyjnie i przy pokonywaniu zakrętów mam w głowie myśl o złej jakości ogumienia.
Czy lepiej jest zmienić opony teraz, czy na początku sezonu, czy to nie ma znaczenia? Logicznie wychodzi, ze teraz lepiej bo sezon się kończy i taniej. Z drugiej strony niech sobie stoi przez zimę na starych kapciach.
Dzisiaj poruszam się z premedytacją samochodem :smile:
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Użytkownik zbanowany
 
Posty: 7506
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 43
Motocykl: nie ma
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez zbyhu » Cz paź 18, 2018 8:31 am

Proste. Jak chcesz jeździć, to zmieniaj teraz. Właśnie teraz, przy niskich temperaturach, lepiej mieć dobre opony.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Cz paź 18, 2018 8:35 am

A ja jeszcze w HH nie wymieniłem :bag:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Arpgor » Cz paź 18, 2018 8:36 am

...a jak kończysz na ten rok to na wiosnę będą rocznikowo młodsze.
... i chyba nie polecam PR5, tak jakoś miałem już dwa lub trzy uślizgi przy dohamowywaniu do skrzyżowania. Na przodzie na środku opony guma jest zdecydowanie za twarda. Tył w porządku, ale przód ...
Avatar użytkownika
Arpgor
Znawca
 
Posty: 213
Dołączył(a): So wrz 20, 2014 7:21 pm
Lokalizacja: BZA
Wiek: 53
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Cz paź 18, 2018 8:59 am

Z turystycznych, to chyba bym poszedł w Roadtec 01.
Przednia opona jest cała z miękkiej gumy, tylna twardsza na środku.
Na przód miękka chyba lepsza, bo trudniej opanować uślizgi przodu, więc lepiej mieć więcej przyczepności kosztem szybszego zużycia.

z19181974V,Metzeler-Roadtec-01---nowa-opona-sportowo-turystyc.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości