Opony - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez mjr » Wt wrz 25, 2018 8:03 am

goramo napisał(a):

Komplet ponad 1200zeta.... grubo xcrazy


Znajdziesz do 1tyś zł
Ja za tyle kupowałem z montażem.
CBF 1000A 2006r
Krzysztof Gdańsk
Avatar użytkownika
mjr
Użytkownik
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pn cze 04, 2018 8:27 am
Imię: Krzysztof
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez -patrick- » Wt wrz 25, 2018 10:02 am

miałem Battlaxy S21 w FZ1 - mogę jedynie potwierdzić, że to sztos opona. :devil:

na torze żadnych uślizgów, na ulicy chyba miałem 1 ale to było przy odwijaniu jak wyprzedzałem i możliwe, że był syf na drodze ;)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez konjo8ds » Wt wrz 25, 2018 11:38 am

goramo napisał(a):
Jeśli komplet turystyczny, to po głowie chodzą mi:
- PR4
- Metzeler Z8
- Metzeler Roadtec 01
- Angel ST lub GT (GT mam w CB i są OK, ale to sprzęt innego kalibru)


z wymienionej 4 jeździłem na 3. Tak jak napisałeś - PR4 odpadają [miałem 2 sztuki na tyle i obie łapały jakieś dziwne uślizgi - na suchym xshok ]

Z8 i Angel GT fajne, ze wskazaniem na Angel GT.
Z8 tylko na szejsecie miałem, więc moc nieco mniejsza i tam była z tyłu guma 160, która nie była w najnowszej specyfikacji. Chodzi o to, że najlepsze Z8, suche+deszcz, były w specyfikacji M/O (przód/tył). Ale generalnie i po suchym i po mokrym latało się spoko. Tylko tył potrzebował chwilę na dogrzanie (jakieś 2-3 kilometry). Jednak po przejechaniu takiego odcinka nic się z oponką już nie działo. Na mokrym też dawały radę.

Angel GT - polecam na suche i mokre. trzyma bardzo dobrze. tutaj jedna uwaga - tył (możliwe, że przód też) miałem w specyfikacji A (to jest jakaś sztywniejsza odmiana dla cięższych sprzętów, turystycznych, daje większą stabilność).

Teraz mam założony komplet Pilot Power 3 i jestem zadowolony. Podobnie jak Z8, tył potrzebuje chwilę na dogrzanie, ale później można latać bez obaw. Na suchym i mokrym.
Zużycie opony nie jest tragiczne. Obecnie na tylnej mam nawinięte około 4,5 kkm, myślę, że jeszcze przynajmniej 4 kkm nawinę. Przód to prawie 13 kkm i jeszcze sporo mięsa zostało (dla spokoju pewnie zmienię przy okazji wymiany tylnej gumy)
Biorąc pod uwagę, że PR4 zużyłem w ciągu 12-13 kkm, to ta oponka sportowa jest bardzo fajna według mnie (tył nie ślizga się na wyjściach z zakrętów).

p.s.
na S20 Kojot złapał uślizg w Radomiu. Highside. Pokiereszował Fireblade i złamał obojczyk. To tyle na temat Bridgestone ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez -patrick- » Wt wrz 25, 2018 2:53 pm

Najlpesi zawodnicy świata na najlepszych oponach w idealnych warunkach łapią uślizgi czy też higdsidy...nie oceniałbym po 1 przypadku Bridgestona ;-)

Ile ludzi tyle opinii, a prawda taka że idealnych opon nie ma. Zawsze coś kosztem czegoś ;-)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez konjo8ds » Wt wrz 25, 2018 4:05 pm

Dlatego napisałem to jako p.s.
Bardziej w formie żartu nt Bridgestone'ów ;)

Przekażę Kojotowi, że na tym forum został zaklasyfikowany do grona najlepszych riderów na świecie :)

Wysłane z mojego SM-J330F przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Cz wrz 27, 2018 10:24 am

Do tej pory we wszystkich moich moto miałem gumy turystyczne: PR1, PR2, Angel GT.... Jedynie w CB1000R były jakieś tam Bridgestone, ale już nieco zużyte więc podchodziłem do nich z rezerwą.
Na tego typu gumach nalatałem w sumie ponad 100tys km, ale to była przeważnie jazda bez większego świrowania - zwłaszcza bez większych szaleństw w zakrętach.

Przyszła mi jednak ostatnio do głowy myśl żeby tym razem wybrać opony bardziej sportowe, aby mieć więcej funu z jazdy po winklach tym lekkim motkiem :shifty:
Problem tylko taki, że nie mam kompletnie żadnego doświadczenia z tego typu oponami. :|


Jak narazie czytam i czytam, i próbuję się czegoś nowego (dla mnie) dowiedzieć. :smile:

Z tego co wyczytałem opony sportowe zdecydowanie lepiej kleją w winklach i przy ostrych przyspieszeniach niż turystyczne, dzięki czemu ułatwiają szybszą jazdę po zakrętach.

Mam jednak zagwozdkę jeśli chodzi o zachowanie na mokrym i przy niskich temperaturach - nigdzie nie znalazłem informacji czy opony sportowe na mokrym zapewniają lepsze trzymanie od turystycznych, czy z racji bardziej "gładkiego" bieżnika wręcz przeciwnie... ? xunknw :unsure:

Nie chciałbym wydać sporo kasy na oponki "sportowe" i żeby się potem okazało, że gdy pada, to lepiej zostawić maszynę w garażu.... :kwasny: :wallbash:



Ma ktoś z Was własne doświadczenia w tym zakresie? Czy opony sportowe na mokrym zachowują się lepiej, czy gorzej od turystycznych? :question: :question: :question:


Z góry dzięki za pomoc. :)
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez mjr » Cz wrz 27, 2018 10:53 am

goramo napisał(a):Do tej pory we wszystkich moich moto miałem gumy turystyczne: PR1, PR2, Angel GT.... Jedynie w CB1000R były jakieś tam Bridgestone, ale już nieco zużyte więc podchodziłem do nich z rezerwą.
Na tego typu gumach nalatałem w sumie ponad 100tys km, ale to była przeważnie jazda bez większego świrowania - zwłaszcza bez większych szaleństw w zakrętach.

Przyszła mi jednak ostatnio do głowy myśl żeby tym razem wybrać opony bardziej sportowe, aby mieć więcej funu z jazdy po winklach tym lekkim motkiem :shifty:
Problem tylko taki, że nie mam kompletnie żadnego doświadczenia z tego typu oponami. :|


Jak narazie czytam i czytam, i próbuję się czegoś nowego (dla mnie) dowiedzieć. :smile:

Z tego co wyczytałem opony sportowe zdecydowanie lepiej kleją w winklach i przy ostrych przyspieszeniach niż turystyczne, dzięki czemu ułatwiają szybszą jazdę po zakrętach.

Mam jednak zagwozdkę jeśli chodzi o zachowanie na mokrym i przy niskich temperaturach - nigdzie nie znalazłem informacji czy opony sportowe na mokrym zapewniają lepsze trzymanie od turystycznych, czy z racji bardziej "gładkiego" bieżnika wręcz przeciwnie... ? xunknw :unsure:

Nie chciałbym wydać sporo kasy na oponki "sportowe" i żeby się potem okazało, że gdy pada, to lepiej zostawić maszynę w garażu.... :kwasny: :wallbash:



Ma ktoś z Was własne doświadczenia w tym zakresie? Czy opony sportowe na mokrym zachowują się lepiej, czy gorzej od turystycznych? :question: :question: :question:


Z góry dzięki za pomoc. :)


Już Ci odpisałem = S21 !!!
I nie masz problemów w zakrętach i przy niskich tem.
Opona 3 warstwowa.

Uwierz że radzi sobie doskonale na drodze i z maszynami które przekraczają 200KM !

Kup i zdaj relacje jak ci się będzie jeździć.
CBF 1000A 2006r
Krzysztof Gdańsk
Avatar użytkownika
mjr
Użytkownik
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pn cze 04, 2018 8:27 am
Imię: Krzysztof
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Cz wrz 27, 2018 11:19 am

mjr napisał(a):Już Ci odpisałem = S21 !!!
I nie masz problemów w zakrętach i przy niskich tem.
Opona 3 warstwowa.

Uwierz że radzi sobie doskonale na drodze i z maszynami które przekraczają 200KM !

Kup i zdaj relacje jak ci się będzie jeździć.



Te opony są w różnych wariantach - G, E, J i bez dodatkowego oznaczenia. Nie ma znaczenia jaką się wybierze? :unsure:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez mjr » Cz wrz 27, 2018 11:42 am

goramo napisał(a):
mjr napisał(a):Już Ci odpisałem = S21 !!!
I nie masz problemów w zakrętach i przy niskich tem.
Opona 3 warstwowa.

Uwierz że radzi sobie doskonale na drodze i z maszynami które przekraczają 200KM !

Kup i zdaj relacje jak ci się będzie jeździć.



Te opony są w różnych wariantach - G, E, J i bez dodatkowego oznaczenia. Nie ma znaczenia jaką się wybierze? :unsure:


Pod jaki typ motocykla te opony?
CBF 1000A 2006r
Krzysztof Gdańsk
Avatar użytkownika
mjr
Użytkownik
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pn cze 04, 2018 8:27 am
Imię: Krzysztof
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez goramo » Cz wrz 27, 2018 11:55 am

HH 600
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron