Opony - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez 4kowal » N kwi 18, 2021 9:36 am

Ciężko stwierdzić co to za kamerą. Na pudełku dali swój znaczek. W regulaminie jest napisane, że jest 200sztuk do oddania. Rok temu też mieli taką promocję na początku kwietnia.


Ja tymczasem zrobiłem pierwsze kilometry na Angel GT 1. W porównaniu z 7 letnimi Metzelerami Z8 najbardziej zauważalna jest łatwość składania motocykla w zakręt. Są nowe i mają ładne krągłości. Starym bliżej było kształtem do opony samochodowej :) "Uroki" mazowieckich serpentyn i znacznych przewyższeń.Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez bohr » N kwi 18, 2021 11:37 am

4kowal napisał(a):Ja tymczasem zrobiłem pierwsze kilometry na Angel GT 1. W porównaniu z 7 letnimi Metzelerami Z8 najbardziej zauważalna jest łatwość składania motocykla w zakręt. Są nowe i mają ładne krągłości. Starym bliżej było kształtem do opony samochodowej :) "Uroki" mazowieckich serpentyn i znacznych przewyższeń.


Serio jeździłeś 7 lat na Metzelerach Z8?
Jak kupowałem XJ600, to miała założone chyba pięcioletnie Dunlopy i po jednym albo dwóch sezonach wymieniłem je ze względu na twardość gumy i słabszą przyczepność, a bieżnika było jeszcze na kolejne 5 lat.
W CBF-ie w zeszłym sezonie zmieniłem z Pilotów Road 5 na Angel-e GT 1 i mam identyczne odczucia. Łatwość składania się jest aż niepokojąca na początku ;)
Niemniej coś za coś, ucierpiała stabilność przy prędkościach autostradowych i to dość wyraźnie (szczególnie z bocznymi kuframi).
Naprawiłem to wymianą sprężyn przód+tył na progresywne i nie obyło się niestety bez regeneracji tylnego amortyzatora (teraz dopiero widać różnicę w nastawie tłumienia odbicia!).
I teraz CBF-a prowadzi się naprawdę nieźle, aż nie mogę się doczekać jakiegoś wypadu na tor w Modlinie, co by nauczyć się z tego korzystać.

Po jeździe na Pilot Road 4, którymi byłem zachwycony zarówno w XJ600 jak i w CBF-ie 1000, Pilot Road 5 mocno mnie rozczarowały trwałością i jakością.
Wcześniejszy model był super zarówno pod względem przyczepności w każdych warunkach, jak i trwałości (ponad 20kkm i żadnych problemów poza ubywającym bieżnikiem).
"Piątki" były podobne w przyczepności, natomiast przed zrobieniem 10kkm zaczęły robić problemy.
Gdzieś koło 8kkm zrobionych w sezonie założenia Michałów przednia opona zaczęła wyć, przez co wymieniłem niepotrzebnie łożyska i napęd (bo przecież to nie może być wymieniona kilka miesięcy temu opona).
No i tak pod koniec sezonu zaczęło być widać najpierw mikropęknięcia, potem tu i ówdzie cienkie warstewki gumy w nacięciach zaczęły się odspajać.
Tylna opona zaczęła mieć jakby pofalowany bieżnik (ponoć ten typ tak ma), więc do warsztatu z reklamacją.
W międzyczasie dobiło 10kkm i Olek Motocykle, który był dystrybutorem mojego kompletu, odrzucił reklamację z powodu zużycia opon, które bez względu na stan uważa się za zużyte w okolicach 10kkm i koniec.
Tak więc Michelin i Olek Motocykle wylądowały u mnie na czarnej liście, choć ciekawią mnie doświadczenia innych z tymi oponami.
Pirelli Angel GT natomiast na razie sobie chwalę.
Honda CBF 1000 SC64 & BMW R1200GS Adenture K51
Honda CBF 1000 SC64
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar użytkownika
bohr
Użytkownik
 
Posty: 128
Dołączył(a): Wt paź 06, 2015 7:58 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Marcin
Motocykl: CBF1000&R1200GSA
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez 4kowal » N kwi 18, 2021 3:33 pm

bohr napisał(a):
Serio jeździłeś 7 lat na Metzelerach Z8?
Jak kupowałem XJ600, to miała założone chyba pięcioletnie Dunlopy i po jednym albo dwóch sezonach wymieniłem je ze względu na twardość gumy i słabszą przyczepność, a bieżnika było jeszcze na kolejne 5 lat.


Tak. Przez ostatnie 3 lata przejechałem łącznie 3 tysiące kilometrów. W 90% dojazdy do pracy. Nie czułem jeszcze uślizgów. W tym roku czterech kolegów kupiło motocykle. Są plany na wycieczki, więc pojawiły się nowe opony.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez raphi » N kwi 18, 2021 5:30 pm

2 km do pracy i 2 spowrotem. Szaleństwo!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Barorasty » Pn cze 28, 2021 1:52 pm

Czy battlax s22 będą przesadą na cbf600? Szukam oponki conajmniej 2 składnikowej bo angel st ściera mi się w trapez. Tłumaczę to sobie kuframi i Plecaczkiem ale pewnie umiejętności me nikczemne też się do tego przyczyniają. W zasadzie już miałem zamawiać s22 ale jest na chwilę obecną problem z dostępnością. Myślę też o PR4 bo widzę że każdy model chwali i poleca, chociaż mam pewną awersję bo pewien ceniony instruktor jazdy odradził mi opony Micheline na rzecz angel st właśnie.
Avatar użytkownika
Barorasty
Użytkownik
 
Posty: 83
Dołączył(a): Wt lut 18, 2020 11:36 am
Lokalizacja: Mogielnica
Wiek: 32
Imię: Bartłomiej
Motocykl: Cbf 600sa
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez bohr » Pn cze 28, 2021 4:54 pm

Barorasty napisał(a):Czy battlax s22 będą przesadą na cbf600? Szukam oponki conajmniej 2 składnikowej bo angel st ściera mi się w trapez. Tłumaczę to sobie kuframi i Plecaczkiem ale pewnie umiejętności me nikczemne też się do tego przyczyniają. W zasadzie już miałem zamawiać s22 ale jest na chwilę obecną problem z dostępnością. Myślę też o PR4 bo widzę że każdy model chwali i poleca, chociaż mam pewną awersję bo pewien ceniony instruktor jazdy odradził mi opony Micheline na rzecz angel st właśnie.
A czym ten instruktor motywował swoją złą opinię?
Pilot Road 4 miałem na XJ600 oraz CBF1000FA i polecam, Pilot Road 5 miałem na CBF1000FA i nie polecam.

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Honda CBF 1000 SC64 & BMW R1200GS Adenture K51
Honda CBF 1000 SC64
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar użytkownika
bohr
Użytkownik
 
Posty: 128
Dołączył(a): Wt paź 06, 2015 7:58 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Marcin
Motocykl: CBF1000&R1200GSA
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Barorasty » Pn cze 28, 2021 5:31 pm

bohr napisał(a):A czym ten instruktor motywował swoją złą opinię?
Pilot Road 4 miałem na XJ600 oraz CBF1000FA i polecam, Pilot Road 5 miałem na CBF1000FA i nie polecam.


Nie motywował, zapytany przeze mnie czy coś z serii pr będzie ok powiedział, że osobiście nie przepada za oponami Micheline i polecił mi Pirelli. Nie drążyłem tematu i nie pytałem go czemu, ponieważ nigdy wcześniej nie dobierałem opon motocyklowych i nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie. Oczywiście nie znaczy to że z Micheline coś jest nie tak, może koleś kiedyś się poprostu zraził i tyle :wink:
Avatar użytkownika
Barorasty
Użytkownik
 
Posty: 83
Dołączył(a): Wt lut 18, 2020 11:36 am
Lokalizacja: Mogielnica
Wiek: 32
Imię: Bartłomiej
Motocykl: Cbf 600sa
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez 123 » Śr cze 30, 2021 8:27 pm

mam S22, miałem też S21, miałem PR4 i do czegoś w rodzaju PR4 nie wrócę. Na ulewny deszcz nie nadają się tak samo jak wszystkie inne, no może oprócz wyścigowych deszczówek, a na mokrym/słabszym deszczu radzą sobie odczuwalnie gorzej niż S22.
123
Użytkownik
 
Posty: 169
Dołączył(a): Śr lip 10, 2013 6:49 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: GSXS

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Barorasty » Cz lip 01, 2021 3:16 pm

123 napisał(a):mam S22, miałem też S21, miałem PR4 i do czegoś w rodzaju PR4 nie wrócę. Na ulewny deszcz nie nadają się tak samo jak wszystkie inne, no może oprócz wyścigowych deszczówek, a na mokrym/słabszym deszczu radzą sobie odczuwalnie gorzej niż S22.


Zamówiłem s21, założę i będę wzbogacał się o nowe doświadczenia 8-)
Avatar użytkownika
Barorasty
Użytkownik
 
Posty: 83
Dołączył(a): Wt lut 18, 2020 11:36 am
Lokalizacja: Mogielnica
Wiek: 32
Imię: Bartłomiej
Motocykl: Cbf 600sa
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez MarcinMMz » Wt sie 31, 2021 8:35 am

Cześć!

Powoli wczytuję sie w ten wątek oponowy gdyż czeka mnie wymiana laczków w moim CBF-ie 600. Z tego co czytam większość preferuje Pirelli Angel ST; nigdy nie jeździłem na tych oponach (nigdy nie jeździłem CBF-ką! :-) ); mam tylko doświadczenie z Michelin PR4 które zdawały egzamin.
Co polecacie do 600-tki? Czy faktycznie Pirelli Angel ST będą wystarczające? Preferuję raczej styl turystyczny ale wiadomo, że opony przeważnie szybciej się starzeją niż zużywają dlatego chyba szedłbym w stronę przyczepności a nie trwałości.
Nie wiem jak poprzedni właściciel jeździł ale na swoim moto mam jeszcze oryginalne opony z 2004 roku więc czas najwyższy na ich zmianę ;-)

Z gory dzięki za podpowiedzi!

//Marcin
MarcinMMz
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości