Opony - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Glub » Cz paź 18, 2018 9:00 pm

a w jakiej cenie je założyłeś? a pr4 zjadają Z8 aż miło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Gitner » Cz paź 18, 2018 9:58 pm

Glub napisał(a):a w jakiej cenie je założyłeś?

1080
Gitner
Miłośnik
 
Posty: 508
Dołączył(a): Śr lip 11, 2018 8:40 am
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Wiek: 46
Imię: Przemek
Motocykl: NC700X '12
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez bushmaster » Cz paź 18, 2018 10:04 pm

PR4, przynajmniej tylna opona, to straszna kupa. Szczerze odradzam.
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Nazarejski » Pt paź 19, 2018 5:11 am

Czy Wy nie za ostro jeździcie, że tak prawie każdemu coś się uślizguje, Koledzy?
To bardzo brzydko!
Należy jeździć spokojnie i przepisowo!
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Turos » Pt paź 19, 2018 6:16 am

Cholera to ja na swoich Pirelkach nic albo nie zauważam jakiś małych uślizgów albo jeżdżę na kwadratowo.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez DonQuijote88 » Pn lis 26, 2018 9:09 pm

I mnie dopadł gumowy temat... Ale mam dylemat, ponieważ poprzedni właściciel, pewnie dla lansu, założył na tył CBFy oponę 180. No i teraz w obliczu zdarcia tejże gumy mam dylemat, czy zmieniać na oryginał 160 czy zostać na 180 do której poniekąd się przyzwyczaiłem. Motocykl stał się "nieporęczny" ze względu na postępującą kwadraturę opony. Nigdy nie miałem uślizgów, czy niespodzianek na zakrętach w postaci ucieczki tyłu... Dużo jeżdżę z pełnym obciążeniem (plecaczek + 3 kufry) zajeździłem właśnie komplet Pirelli Angel ST i w związku z tym zastanawiam się nad przesiadką na GT. Ale no właśnie - rozmiar nie daje mi spokoju.

Zupełnie nie wiem czego się spodziewać po takiej zmianie(180->160). Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takiej przesiadce ze 180 na 160 albo na odwrót? Wiem, że co osoba to opinia, ale nie mam porównania i chętnie poznam Wasze opinie na ten temat.

BTW. Nie wiem czy w to dobry dział na taki wpis... w razie czego proszę o przeniesienie.
Tak to z motocyklem bywa - pies utonął, łańcuch pływa:D
DonQuijote88
Użytkownik
 
Posty: 139
Dołączył(a): Pt wrz 23, 2016 9:57 am
Lokalizacja: Ciemnogród
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez slawekp » Pn lis 26, 2018 9:42 pm

Ja na twoim miejscu założył bym 160 , miał byś świetne porównanie a na pewno nie stracisz zakładając orginał (większe ryzyko działając w drugą stronę ) a doświadczenie bezcenne . Tylko nie zapomnij podzielić się wrażeniami, będą bardzo wartościowe!
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Dworzi » Wt lis 27, 2018 9:17 am

Kupuj 160 i nie kupuj ich w wersji GT bo to na dużo cięższe sprzęty (goldwingi, FJRy itp.). Do CBF 600 jak i 1000 (tu też jest 160) wystarcza zwykła oponka nawet z pasażerem i kompletem kufrów.
Malaguti F10 -> MBK X-Limit 50 -> Aprilia SX 125 -> Hornet 600 2005 -> CBF1000FA
Avatar użytkownika
Dworzi
Znawca
 
Posty: 313
Dołączył(a): Pn kwi 03, 2017 6:46 pm
Lokalizacja: Rymanów
Wiek: 29
Imię: Kuba
Motocykl: CBF1000FA SC64
W siodle: <100 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Avalon » Wt lis 27, 2018 5:09 pm

Szeroka opona jest dobra na gładką i równą jak stół nawierzchnię,
Na "zdrapkach", czy w koleinach lepiej prowadzi się na węższej gumie :)
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez DonQuijote88 » Śr lis 28, 2018 7:08 pm

Dziękuję przedmówcom za głos.

Co do moich wrażeń z oponami Pirelli Angel ST 120/180 na CBF600 to tak:
- mam porównanie jedynie z Yamahą XJ6, która moim zdaniem w porównaniu do CBF-y 600 jest klockowata w prowadzeniu przy prędkościach podróżnych 50-90-140, przy ciasnych manewrach Yamaha była zwinniejsza, ale musiałbym się teraz z obecnym doświadczeniem przejechać XJ, żeby mieć sensowne porównanie.
- po "zdrapkach", koleinach i dziurach jeździłem - i nie jest to moje ulubione środowisko. Na frezie motocykl myszkuje, na dziurach jak to na dziurach - trzeba by enduraka, natomiast koleiny nie były dla mnie jakimś traumatycznym przeżyciem:) Po prostu trzeba manewry wykonywać bardziej "zdecydowanie", bo inaczej będziemy się bujać wokół najniższego punktu koleiny.
- nigdy nie miałem uślizgu na winklowaniu na serpentynach w Słonnem nawet z pasażerem i kompletem kufrów. Raz tam jechałem nawet w przymrozku na zakończenie sezonu w Kalwarii Pacławskiej w 2016 i też jak przyklejone - oczywiście bez szaleństw.
- główny minus szerokiej opony jak dla mnie to taka psychiczna (chyba) niepewność - gdzie się kończy profil przy złożeniu. No i moment prostujący - jak na prawie nowej oponie motocykl wystarczyło delikatnie trącić i sam się walił w zakręt (kontra konieczna), tak teraz na kwadraciaku trzeba użyć siły, żeby wymusić posłuszeństwo.

Taki trochę offtop wyszedł, ale może komuś się przyda.
Cóż pisać więcej... Zmienię na 160 i zobaczymy co będzie - spodziewam się bardziej rowerowego prowadzenia i szybszego zużycia:) Wrażeniami się podzielę. Miałem w zimie zmienić i zacząć sezon na 160. Ale poczekam, żebym miał bezpośrednie porównanie - oby tylko przegląd zaliczyć:P
Tak to z motocyklem bywa - pies utonął, łańcuch pływa:D
DonQuijote88
Użytkownik
 
Posty: 139
Dołączył(a): Pt wrz 23, 2016 9:57 am
Lokalizacja: Ciemnogród
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 600 S
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości