Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Opony - wszystko na temat

Pn kwi 17, 2017 6:58 pm

karington napisał(a):Więc zdecydowałem jednak takie o to zakupić.
Mam nadzieję że będą się dobrze sprawować. :naughty:


Ja właśnie w sobotę założyłem sobie Diablo Strady i różnica w porównaniu z 8 letnimi gumami - wyraźnie czuć różnicę :naughty:

Za swoje dałem 555zł :)
http://allegro.pl/pirelli-diablo-strada ... 69618.html

Re: Opony - wszystko na temat

Pn kwi 17, 2017 8:25 pm

Ciekawym jak się sprawdzaj w stosunku do Michałów PR4, które uchodzą za jedne z najlepszych opon turystycznych. ale kosztuj też swoje [x2]

Re: Opony - wszystko na temat

Pn kwi 17, 2017 8:27 pm

Ja w tym roku zrobiłem mix oponek. Z tyłu został Michelin PR 4 GT. Na przód wpadł natomiast obuw sportowy, Michał PP 3.
Chcę dojechać ten komplet i przesiąść się na Metzeler Z8 lub Pirelli Angel GT. Na tych dwóch zestawach jeździło mi się najlepiej. Chociaż zestaw mieszany też póki co zachowuje się przyzwoicie...

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 10, 2017 7:15 am

W związku ze zbliżającym się wyjazdem w trasę , gdzie w niektórych miejscach brak asfaltu , chciałbym zmienić oponki na Anakee 3 .
Jednak z 17` dostępne są jedynie rozmiary lekko nietypowe jak dla CBFki ...
Może ktoś już robił takie eksperymenty ?
Chciałbym wcisnąć na przód 130/80/17 , na tył 170/60/17 ...



a ch.. , założę PR4 i też pewnie dadzą radę , a jak będę się taplać w błocie to nałożę trytytki na oponę ;)

http://joemonster.org/filmy/66798

Re: Opony - wszystko na temat

So maja 13, 2017 7:16 pm

Widzę, że w tym wątku raczej debatujecie która opona lepsza, a która gorsza w odniesieniu do marki i modelu. Więc jeśli to nie problem (w razie czego proszę o wydzielenie do innego wątku) to zadam inne pytanie.
Otóż poprzedni właściciel mojej CBF600S obuł kobyłkę w Pirelli Angel ST o szerokości 180 mm na tył.
No i teraz dla mnie, jako dla delikwenta, który ma przejeżdżone w sumie może z 35 godzin z czego 21 na kursie innym motocyklem, niejasnym jest czy:
    - dla nowicjusza taka konfiguracja nie będzie fatalna w skutkach?
    - patrząc na geometrię motocykla w ogóle, to powinien na takim laczku oporniej się składać w zakręt. Inni znów mówią, że będzie się sam walił w zakręt... Mnie trudno to jeszcze oceniać, gdyż jeżdżę cokolwieczek kwadratowo :bag:, chociaż jak jeździłem kursową XJ6N to w zakrętach musiałem pchać wewnętrzną manetkę, żeby nie wylecieć z zakrętu - tu nie muszę - trzyma kurs.
    - gdzieś mi się w tym wątku przewinęło, ze 180 jest w CBF 1000, tylko pytanie czy felga jest taka sama (szerokość stopki)?
    - oponkach jest jeszcze bardzo dużo mięcha i szkoda byłoby wyrzucać. Choć rozważam taką opcję, żeby zakupić nowy zestaw o wymiarach wg serwisówki, a te oddać w dobre ręce, komuś komu to spasuje do jego sprzęta
    - gdyby wymienić cały zestaw, to znowu mam obawę czy sobie poradzę z tą warstwą ochronną, o której krążą opowiastki że jest śliska... :wallbash:

No i taką mam zagwozdkę... :wacko:
Ale się naprodukowałem :eek:
Co poradzicie? :helpsmilie:

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 16, 2017 7:16 am

Cbf 1000 ma też 160 z tyłu.
Opona 180 nie powinna mieć tragicznego wpływu na prowadzenie, choć osobiście jestem fanem montowania tego co przewidział producent.
Warstwa ochronna jest śliska ale bez przesady. Wystarczy pierwsze zakręty brać nieco kwadratowo i pogłębiać przechyły powoli przez pierwsze 100-200km. I będzie dobrze.

Sprawdź czy ta tylna opona nie jest starym kalafiorem. Rocznik na boku opony. To że ma dużo bieżnika niewiele znaczy jeśli opona jest stara.

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 16, 2017 10:55 am

Dzięki za odpowiedź. Przesankowałem się wczoraj po Dynowskich winklach i nie było źle. Raczej to ja mam problem z pewnością siebie niż opony. Też jestem fanem niepoprawiania fabryki, zwłaszcza że nie mam doświadczenia w motocyklizmie. Opony z 2015 więc jest ok.

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 16, 2017 12:13 pm

DonQuijote88 napisał(a):po Dynowskich winklach

Które konkretnie masz na myśli?

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 16, 2017 1:24 pm

Ja mam moto z 2012 roku i opony też jakoś z 2011 lub 2012 i się ostatnio zastanawiałem czy wymienić?
Motocykl garażowany w cieniu pod ziemią, motocykl nie jeżdżony w zimie stan opon oceniam na dobry, nie są popękane, ani sparciałe szkoda mi jeszcze je wymieniać, mają niespełna 12 tys przebiegu. Chyba jeszcze poczekam :smile:

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 16, 2017 3:39 pm

DonQuijote88 napisał(a):Dzięki za odpowiedź. Przesankowałem się wczoraj po Dynowskich winklach i nie było źle. Raczej to ja mam problem z pewnością siebie niż opony. Też jestem fanem niepoprawiania fabryki, zwłaszcza że nie mam doświadczenia w motocyklizmie. Opony z 2015 więc jest ok.

dojedź je do końca i wymień na fabryczny rozmiar. zobaczysz wtedy na którym zestawie jeździ się lepiej i będziesz mógł podzielić się wrażeniami tu na forum :thumbsup:
co do zasady powinno dawać się fabryczne rozmiary, ale były motocykle, które reagowały lepiej na inny, niż zalecany, rozmiar. ale to wyjątki potwierdzające regułę raczej ;)
Odpowiedz