Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 17, 2017 6:03 am

Chyba nie potwierdzające reguły :tongue:

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 17, 2017 10:35 am

Monte Christo napisał(a):Ja mam moto z 2012 roku i opony też jakoś z 2011 lub 2012 i się ostatnio zastanawiałem czy wymienić?
Motocykl garażowany w cieniu pod ziemią, motocykl nie jeżdżony w zimie stan opon oceniam na dobry, nie są popękane, ani sparciałe szkoda mi jeszcze je wymieniać, mają niespełna 12 tys przebiegu. Chyba jeszcze poczekam :smile:


Mój motór jest z tego samego rocznika i też trzymany w garażu podziemnym. Opony wymieniłem na ten sezon przy równych 10 tyś. przebiegu, bo tylna już lekko ślizgała się. Choć wyglądały bardzo dobrze.

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 17, 2017 4:48 pm

Nazarejski napisał(a):
DonQuijote88 napisał(a):po Dynowskich winklach

Które konkretnie masz na myśli?

Droga z Łańcuta do Dynowa i nazad.

No i pewnie tak zrobię jak mówicie. Dojade te gumy do końca i zmienię na fabryczne rozmiary.

Re: Opony - wszystko na temat

Wt maja 23, 2017 2:53 pm

Monte Christo napisał(a):Ja mam moto z 2012 roku i opony też jakoś z 2011 lub 2012 i się ostatnio zastanawiałem czy wymienić?
Motocykl garażowany w cieniu pod ziemią, motocykl nie jeżdżony w zimie stan opon oceniam na dobry, nie są popękane, ani sparciałe szkoda mi jeszcze je wymieniać, mają niespełna 12 tys przebiegu. Chyba jeszcze poczekam :smile:


Według Michelina opona założona na koło starzeje się 3 razy dłużej niż ta pokryta jeszcze warstwą ochronną i trzymana w odpowiednich warunkach. To tak według nich jakbyś miał z 15 letnie leżaki magazynowe. Oczywiście nie ma nic przeciwko leżakom bo używałem nawet takich 5 letnich i można na nich nawet normalnie na torze jeździć, ale tu jednak jest opona już używana. Jakby to były moje to bym je zmienił, to już jest za stara opona. To, że ma bieżniki, nie ma spękań to nie wszystko. Sama guma po takim czasie nie jest już tak przyczepna. Osobiście to jeśli używam motocykla to opona po dwóch sezonach idzie do wymiany bez względu na to ile jej bieżnika zostało. Oczywiście jak tyle przeżyje, bo zwykle idzie po jednym. W motocyklu można na wielu rzeczach oszczędzać, ale nie na oponach. Znam kogoś, kto zostawił sobie oponki bo jeszcze były ok (choć dostał podobną jak tu opinię). Zamiast tego kupił wydech. Potem "musiał" wrócić do starego wydechu i kupił nowe oponki.

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 24, 2017 6:52 am

Sorry Terry, nie obraź się, ale takie opinie jak Twoja napędzają chyba naszą gospodarkę narodową :tongue: Opony po dwóch latach użytkowania do wymiany bez względu na jej stan, to chyba lekka przesada :nono:

Ponadto, chodziło Ci chyba, że opona starzeje się trzy razy szybciej :smile: Co do opon kolegi, to jak najbardziej należałoby je wymienić.

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 24, 2017 9:03 am

Bo trzeba jeździć tyle, żeby opona nie starczała na dłużej niż dwa sezony :)

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 24, 2017 9:34 am

Jak byłem na przeglądzie to gostek powiedział, że nie ma sensu wymieniać. Popatrzył i wypytał gdzie moto przechwuję. Wg niego jeśli opona nie była jeżdżona w zimie , nie jest przechowywana na słońcu to 5 lat nie jest granicznym okresem jej użytkowania. Ogólnie ocenił motocykl na stan super. Przyjrzałem się oponom (kłóciłem się sam ze sobą czy teraz wymieniać ale portfel zdecydował) i stwierdziłem, że opony nie mają spękań, żadnych uszkodzeń mechanicznych, w zimie nie są jeżdżone, przechowywane w temp dodatniej w cieniu (garaż) a w sumie podczas parkowania motocykla nie są narażane na promienie słoneczne (nie dotyczy w trakcie jazdy). Mają pokonany dystans ~12.000 km. Oczywiście, że mógłbym zainwestować tysiaka w ich zmianę, ale najprawdopodobniej zrobię to w kolejnym sezonie, obecnie trochę mi ich szkoda. Wiem, że bezpieczeństwo jest najważniejsze ale w tym wszystkim trzeba mieć też jakiś umiar, myśląc w taki sposób można opony wymieniać co roku. Bez przesady. Zdecydowały warunki w jakich je przechowuję i cały motocykl :smile:

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 24, 2017 10:02 am

Mi chodziło o zachowanie opony podczas jazdy, która sprawia, że opona musi już popracować. Podczas mniej agresywnej jazdy, bez większego pochylania się nie ma takich wymagań co do przyczepności i wydaje się, że jest ok. Gorzej może być z boku i jak się pojedzie szybciej. Przy mocno zjechanej oponie nawet na środku da się to poczuć. Moja poprzednia, niby dobra sportowa M7rr po 1.5 sezonu była już na równo z ogranicznikami (czyli tak naprawdę do zmiany). Podczas jazdy po mieście, kiedy jeździ się miedzy samochodami i trafia na białe paski, tył często się ślizgał. Po zmianie na nowe mam zero uślizgów, w warunkach w który poprzednia już by się ślizgała. Dlatego nie czekam do zupełnego końca opony, wolę zmienić wcześniej, bo takie małe ślizgu-ślizgu może się zdarzyć w mało odpowiednim momencie. Ceny też nie są takie potworne. Komplet nowych, dobrych opon jak się poszuka można kupić za 500-600zł.

Re: Opony - wszystko na temat

Śr maja 24, 2017 1:35 pm

Przy obecnej cenie Pirelli Diablo Strada ( typowy kpl. 120/70 zr17 + 160/60 zr17 ) który można kupić w okolicach 500-550 złotych, nie warto się zastanawiać tylko zmienić jeśli mamy opony 5 czy 7 letnie.

Re: Opony - wszystko na temat

Pn lip 10, 2017 7:23 am

Po ostatniej jaździe w deszczu, która do przyjemnych nie należała :crybaby: podjąłem decyzję, że zmienię te oryginalne opony z 2008 roku :eek: (szkoda ich bo są w sumie w dobrym stanie :D może powinienem się na nich nauczyć palić gume :biggrin: )

I teraz kluczowe pytanie, które pojawia się po przeczytaniu wątku - Pirelli Diablo Strada czy Michelin Pilot Road 4?
Odpowiedz