Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt gru 15, 2015 9:22 am
Po co mierzyć, skoro indeks głośności jest wypisany na opakowaniu opon
Wt gru 15, 2015 1:01 pm
-patrick- napisał(a):serio? mierzysz poziom głośności opon w motocyklu? grubo
w życiu bym nie usłyszał żadnej różnicy
Taaak? To wyjedź na terenowych oponach na asfalt. To oczywiście przykład skrajny.
Wt gru 15, 2015 1:05 pm
no skrajny i mocno przerysowany.
oczywiście, że wtedy jest głośno, nawet bardzo, ale to tak jakby mierzyć poziom głośności dla opon z założonymi łańcuchami jadąc po suchej, czystej drodze.
można, ale po co?
Wt gru 15, 2015 1:29 pm
-patrick- napisał(a):no skrajny i mocno przerysowany.
oczywiście, że wtedy jest głośno, nawet bardzo, ale to tak jakby mierzyć poziom głośności dla opon z założonymi łańcuchami jadąc po suchej, czystej drodze.
można, ale po co?
Przykład skrajny ale są też warianty pośrednie. Chodzi o skalę zjawiska, od 0 do 100%. Założysz oponę dualową i będziesz miał hałas 50%. Jak założysz oponę szosową, bardziej klejącą się do asfaltu też wzrośnie, powiedzmy o 15%, czego już w cichym kasku możesz nie usłyszeć a ktoś w głośniejszym usłyszy.
Wt gru 15, 2015 7:23 pm
Majkrzaq napisał(a):Elo ludziska. Właśnie jestem na etapie szukania opon do mojej Hani
Już byłem zdecydowany na Pilot Road 4, aż tu nagle właściciel warsztatu, (odbiegając od tematu to czołowy polski gymkhaner) gdzie wstawiłem motonga na zimowy przegląd polecił mi Battlaxy s20. Opinie w sieci zdecydowanie na plus. Jeżdził ktoś z Was? Możecie coś o nich powiedzieć?
s20 to opona nieco bardziej sportowa, inna klasa niż pr4. jeśli szukasz opony sportowej to s20 warta uwagi - podobno dobra relacja jakość-cena. chociaż podobna cenowo a w warunkach drogowych zdecydowanie lepsza jest michelin pilot power 3, też sportowa.
ja latam na pr4 w wersji gt. opona bardzo fajna, zrobiłem na tyle jakieś 13 tysi - to w moim przypadku bardzo duży przebieg
przód jeszcze jeździ.
Wt gru 15, 2015 7:42 pm
Ja polecam Metzelera M7RR to bardziej sportowa opona, ale trzyma się dzielnie i powinna wytrzymać spory przebieg przy mniejszym pałowaniu. Ja jej nie oszczędzam i czasem sporo "umyślnych" power slidów zrobię i jest ok. Jest tylko droga w miarę.
Wt gru 15, 2015 10:14 pm
Dzięki za opinie
Spojrzę na tą M7RR. Dużo pochlebnych opinii na jej temat a cena praktycznie ta sama co S20.
Pt gru 18, 2015 1:06 pm
Decybele przy głośności opon to w sumie niewiele mówią bo wg. mnie istotniejszy jest rodzaj hałasu jaki opony generują. Niektóre sobie głośniej lub ciszej szumią a przykładowo Michelin Anankee (gumy w zasadzie szosowe) które posiadam potępieńczo wyją w złożeniach. Na początku to wręcz pomyślałem, że poleciały mi łożyska w którymś z kół.
So gru 19, 2015 2:19 pm
Do dualowej jazdy zakładam już stały zestaw: K60 tył, TKC80 przód. I nawet tego nie wyważam. Nic nie wyje, przyczepność OK, w lekkim offie daje radę. Tylko na mokrym słabiutko (mokra trawa, większe błoto). Ale takie odcinki najwyżej przejadę wolniej a na pozostałych mam komfort. Przyznaję jednak, że największą zaletą Heidenau K60 jest trwałość.
N sty 31, 2016 10:03 am
Koledzy, jakie były fabryczne opony zakładane do CBF600S (rocznik 2004-2006)? Chodzi mi głównie o markę
Dzięki!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.