[DEBATA] Dobór oleju do silnika - jaki, kiedy?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olej

Postprzez menel » So lut 12, 2011 10:54 am

Cała masa produktów różnych, oferowanych na naszym rynku z odpowiednikami na rynkach zachodnich, wspólne ma tylko opakowanie. W ramach eksperymentu np. zabierz żonę na zakupy do Niemiec i zafunduj parę kosmetyków, marek których używa na codzień... porównanie może być szokiem.

Jest bardzo prawdopodobne że amerykański mineral o którym wspomniałeś, ma takie same lub lepsze własności smarujące niż full syntetyki dostepne u nas.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Olej

Postprzez Basti » So lut 12, 2011 4:51 pm

Z mojego punktu widzenia jeśli chodzi o smarowanie silnika motocyklowego to:
- wymiana oleju max co 10 tyś,
- pilnowanie prawidłowego poziomu .
Jaką oliwę powinno się stosować jest opisane w każdej instrukcji obsługi konia.
Avatar użytkownika
Basti
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Śr lis 17, 2010 5:25 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 46
Motocykl: HONDA CBF 1000 A7

Re: Olej

Postprzez radomil10 » So lut 12, 2011 4:56 pm

Masz racje, ja powiem szczerze ze staram się wymieniać między 6000-8000 (z przewagą w kierunku 8000)...tak podobno najlepiej, nawet gorszy ale częściej...zresztą 600 się częściej kręci...
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Re: Olej

Postprzez goramo » So lut 12, 2011 5:23 pm

Ja wymieniam co 6 tysi. Zawsze razem z filtrem.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez Goral4t » So lut 12, 2011 10:15 pm

ja także bedę tak robił mniej wiecej co 6-8 k km :) kieruje się na orlenowski Platinum ;) połówkę... cena jaką płaciłem to około 60 zł a motul 104 castrol około 90-100 w Krakowie w hurtowni;) tam właśnie bła rozmowa z kolesiem co zajmuje się moto.. i sprzedawcą który powiedział ze motul ma nawet mniejsze parametry od orlena ;)

pozdro;)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez zbyhu » N mar 13, 2011 7:07 pm

Yo!

Ouk, nawiazujac do mitu, ze olej syntetyczny rozpusci i rozwali stary silnik, informuje:
Szesnastoletnia Honda CB500, na liczniku 58kkm, przez ostatnie dwa lata i 10kkm jezdzona na Bog wie czym, w kazdym razie przez ten czas nie zmienianym (co po spuszczeniu wygladalo jak czarny kisiel :P), wczoraj zalana pelnym syntetykiem Castrola 10W50, dzis zrobila 250km i ma sie bardzo dobrze. Zero wyciekow, silnik chodzi ciszej i ladniej niz przed zmiana oleju.
Sprzet w rodzinie, wiec bede obserwowal jego dalsze zachowanie.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Olej

Postprzez Pix » N mar 13, 2011 7:15 pm

zbyhu napisał(a):Szesnastoletnia Honda CB500, na liczniku 58kkm, przez ostatnie dwa lata i 10kkm jezdzona na Bog wie czym, w kazdym razie przez ten czas nie zmienianym (co po spuszczeniu wygladalo jak czarny kisiel :P), wczoraj zalana pelnym syntetykiem Castrola 10W50, dzis zrobila 250km i ma sie bardzo dobrze. Zero wyciekow, silnik chodzi ciszej i ladniej niz przed zmiana oleju.


Może jeździła na syntetyku? Używanie minerału przez dłuższy czas może doprowadzić do przypchania kanalików olejowych. Syntetyk może to rozpuścić-przepchać. Może nie jestem specem ale radziłbym zrobić jeszcze z drugie tyle i spuścić olej, wymienić filtr i wlać nowy olej. Wtedy będzie w miarę pewność, że nic złego się w silniku nie stanie. Zależy też od temperatury pracy silnika. Jeśli większość przebiegu w trasie to można przejechać nawet 1kkm. Jeśli większość w mieście to po 0,5kkm pokusiłbym się na ponowną wymiane oleju i filtra.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Olej

Postprzez goramo » N mar 13, 2011 7:17 pm

A jakoweś wnioski i tak będzie można wysnuć dopiero po dużo większym przebiegu niż te 250km...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez zbyhu » N mar 13, 2011 7:22 pm

Yo!

Wtedy to nie bedzie test, tylko poddanie sie mitologii ;).
Ja nie wierze w te historie o rozszczelnianiu czy zacieraniu silnika i wlasnie dlatego specjalnie ta CB zalalem pelnym syntetykiem.

A jak sie upre, to znajde poprzedniego wlasciciela i zapytam co bylo w silniku przed zmiana...
Bo niestety nie wiem.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Olej

Postprzez goramo » N mar 13, 2011 7:42 pm

zbyhu napisał(a):Yo!

Wtedy to nie bedzie test, tylko poddanie sie mitologii ;).


Boziu.... :blink:

Przecież nie wrzucasz do silnika odbezpieczonego granatu, który zaraz po chwili rozpieprzy ci silnik w jeden dzień... :bangin:

Wypłukiwanie syfu (jeżeli wogóle w tym silniku są jakieś złogi - bo tego nie wiadomo - a raczej można śmiało założyć, że nie ma - w końcu przebieg 58 tys km to gówno nie przebieg :msn-wink: - gdyby miał ze 150 tys albo więcej to już bardziej prawdopodobne) to proces który nie trwa 3 godziny tylko swoje silnik musi popracować.
Poza tym, jeżeli hipotetycznie, rzeczywiście nastąpi wypłukanie syfu to może, ale wcale NIE MUSI się tak przydażyć, że utknie on gdzieś w magistrali i coś przytka.
A jeżeli już tak się zdarzy, to też takie miejsce, które będzie pracowało ze zmniejszoną ilością oleju nie zatrze się w dzień, dwa czy trzy.... Tu trzeba czasu i przejechanych kilometrów, oraz niekorzystnego zbiegu okoliczności żeby silnik się zdupił....

Więc IMO nie udowodnisz nic swoim "eksperymentem" ani niczemu nie zaprzeczysz, bo po pierwsze ten silnik jest za mało eksploatowany, po drugie nie zawsze musi się zdarzyć najgorsze... :msn-wink:

A wieżyć sobie możesz lub nie, ja odczułem taką zmianę dotkliwie na swoim własnym samochodzie oraz na swoim własnym portfelu, kiedy po rozebraniu silnika okazało się, że przytarła się panewka a kanalik olejowy był zatkany syfem. Tyle, że w tej mojej puszce silnik nie miał 58 tys przebiegu, tylko pewnie ze 350 tys albo i więcej...


Pozdrawiam :cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: krzysiek2702 i 111 gości