[DEBATA] Dobór oleju do silnika - jaki, kiedy?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olej

Postprzez rupert » So lis 27, 2010 6:01 pm

Yo! 8-)

Nie poczułem się urażony i może trochę za ostro pojechałem...

Marketing i łapanie klientów to masz w zupełności rację, ale producentów jest wielu i wolna wola.
Mnie się nie podoba, że na naszym rynku mamy sporo bubla, słabe oleje renomowanych marek. Oferują nam tandetę bo w cenach euro by nie zaistnieli. Warto szukać ludzi co sprowadzają olej (często w punktach wymiany, ja akurat mam mechanika na osiedlu).

Sam jeździłem Golfem I ('83) na dieslowskim oleju i to polecił mi dawny mechanik, że lepiej sobie poradzi z nagarem, tzn utrzyma go. Golfik miał 330k km na koncie i śmigał jak głupi (benzynka się rozumie). Łezka się kręci na wspomnienie.

Uznajmy:
Oleje się mieszają
Najlepiej, jak można, to nie mieszać
Wymieniać zgodnie z instrukcją

Pozdrawiam
Miłych Andrzejek
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Olej

Postprzez radomil10 » Wt lut 08, 2011 10:39 pm

Pytanie - waszym zdaniem olej jest lepiej wymienić przed zimowaniem sprzeta, czy po - zaraz na początku sezonu? Nie chodzi mi tu o przejechane kilometry....dodam że chodzi mi o pełen syntetyk...
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Re: Olej

Postprzez kemyR » Wt lut 08, 2011 10:50 pm

radomil10 napisał(a):Pytanie - waszym zdaniem olej jest lepiej wymienić przed zimowaniem sprzeta, czy po - zaraz na początku sezonu? Nie chodzi mi tu o przejechane kilometry....dodam że chodzi mi o pełen syntetyk...


Nie przytocze gdzie i dlaczego, ale czytalem ze lepiej przed...
CBF - Coś Bardzo Fajnego
Avatar użytkownika
kemyR
Użytkownik
 
Posty: 101
Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 10:00 pm
Motocykl: CB1000Ra

Re: Olej

Postprzez goramo » Śr lut 09, 2011 8:56 am

Lepiej chyba przed, gdyż olej świeży nie zawiera produktów spalania i nie jest zakwaszony dzięki czemu stoąjąc sobie przez kilka miesięcy nie żre silnika od środka jak olej przepracowany.
Ponadto z przepracowanego, brudnego oleju podczas przerwy w użytkowaniu powoli osadzają się syfy, które później ciężko bedzie wypłukać z silnika.

Takie mniej wiecej wieści wyczytałem w necie i moim zdaniem brzmi to sensownie. Poza tym w instrukcjach do moto producenci też zalecają przed długim postojem zalać silnik nowym olejem.

Ja tak zawsze robię - bezpośrednio przed odstawieniem motocykla na zimę zlewam stary olej, wymieniam filtr i wlewam nową oliwę.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez raphi » Śr lut 09, 2011 3:24 pm

goramo napisał(a):Ja tak zawsze robię - bezpośrednio przed odstawieniem motocykla na zimę zlewam stary olej, wymieniam filtr i wlewam nową oliwę.

Ja też tak zrobiłem. Chociaż na tej nowej oliwie przed postojem nakulałem kilka setek km...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Olej

Postprzez radomil10 » Pt lut 11, 2011 12:42 am

Dzieki za opinie...rzeczywiście wydaje się to bardziej rozsadne...z drugiej strony w silniku zawsze zostaje jakis delikatny syf, w miejscach gdzie olej mniejszym cisnieniem penetruje, zalewając więc nowym wchodzi on takze w reakcje w jakims tam stopniu z tymi ,,syfami,, a wiec rozpoczynajac nowy sezon nie smigamy juz na takiej idealnej swieżynce z butelki...ale to w końcu mały szczegól i mysle że przy naszych ostatnich zimach te 4 miesiace postoju na oleju który miał jakieś 6 tys km za sobą...krzywdy silnikowi nie wyrządza...mylę się? :shifty:
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Re: Olej

Postprzez Goral4t » Pt lut 11, 2011 3:22 pm

ja w tym roku słucham mechanika z Krk ;) który kupuje od kilku lat olej Platinum <orlen> specyfikacje ma dobrą <nawet lepsza> a koszt mniejszy prawie o połowę... a co ak co co polskie to dobre:D a nie koniecznie co drogie lepsze ;) <zobaczymy> :)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez radomil10 » Pt lut 11, 2011 9:33 pm

...To prawda, mozna się na prawdę zdziwić jakie machloje są robione przy produkcji chemii - czy to budowlanej, przemysłowej, czy samochodowej...wiem coś o tym jednak nie będe sie rozpisywał... :shifty: , jednak na prawdę zdaża się często że producenci na rynku chemicznym korzystaja z półproduktów od tego samego dostawcy...mało tego, zmieniają tylko o kilka procent recepturę, podnosząc przy tym cenę o kilkaset procent :wacko: ...tu najlepiej potencjalnego klienta można zrobić w balona...kto wie, może i twój mechanik ma rację :thumbsup:
Szczegółowa analiza...skrzydła na baku...i tak oby jak najdłużej...
Avatar użytkownika
radomil10
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): Wt sty 25, 2011 10:50 pm
Lokalizacja: Wawa
Imię: Radek
Motocykl: CBF600SA, S4R
W siodle: <100 kkm

Re: Olej

Postprzez Goral4t » So lut 12, 2011 8:18 am

radomil10 napisał(a):...To prawda, mozna się na prawdę zdziwić jakie machloje są robione przy produkcji chemii - czy to budowlanej, przemysłowej, czy samochodowej...wiem coś o tym jednak nie będe sie rozpisywał... :shifty: , jednak na prawdę zdaża się często że producenci na rynku chemicznym korzystaja z półproduktów od tego samego dostawcy...mało tego, zmieniają tylko o kilka procent recepturę, podnosząc przy tym cenę o kilkaset procent :wacko: ...tu najlepiej potencjalnego klienta można zrobić w balona...kto wie, może i twój mechanik ma rację :thumbsup:


oby bo jak nie to nowy silnik ;D
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olej

Postprzez Basti » So lut 12, 2011 8:41 am

goramo napisał(a):
Goral1906 napisał(a):poprzedni właściciel lał mineralnego castrola co jest lepsze??

Minerala lał??? :shock: :shock: :shock:



Nie wiem skąd się wzięły te uprzedzenia do minerała. Powtórzę się, byłem wcześniej zainteresowany zakupem YAMAHY XJR 1300, czytałem wiele opinii na temat tego sprzęta, między innymi o jego trwałości. Jakaś gazeta w swoim artykule podała, że w Ameryce motocykle te spokojnie przekraczają 200 tyś mil i tu ciekawostka na oleju mineralnym.
Mój wniosek, po co przepłacać na oliwie. Leje półsyntetyka, wymieniam średnio co 8 tyś, lub raz na rok przed zimą. Zaznaczam również nie mam żadnych oporów przed śmiganiem na mineralnym.
Avatar użytkownika
Basti
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Śr lis 17, 2010 5:25 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 46
Motocykl: HONDA CBF 1000 A7

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości