slabe heble

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

slabe heble

Postprzez zbyhu » Cz sie 11, 2011 4:12 pm

Yo!

Dzisiaj sie zdenerwowalem do reszty.
CBF600 matki, Fazer 600 kumpla, Seven Fifty innego kolegi - szystko ma heble jak brzytwy. A u mnie takie gumowce, ze szlag mnie trafia.

Jeszcze jak wlasnie dzis kolega sie przejechal na mojej kobyle, to tez malo nie przesmarowal winkla, bo sie nie spodziewal, ze heble sa tak slabe.

Czy ktos z Was litrowcow z ABSem zakladal juz stalowy oplot? I jesli tak to gdzie i jak, zeby nie zaplacic jak za remont kapitalny ;)?
Bo mam wrazenie, ze winne sa kilometry przewodow hamulcowych w tym moto. Bo nie wierze, zeby trzytloczkowe zaciski hamowaly gorzej od dwutloczkowych...

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: slabe heble

Postprzez Sarnaon » Cz sie 11, 2011 4:56 pm

Zbyhu,może przyczyna gdzie indziej?Przecież to hamuje całkiem przyzwoicie.Masz już sporo km nakręcone-może tarcze już się skończyły?Układ zapowietrzył?Mi ostatnio nie hamował tył( b.słabo).Miałem koniec klocków,więc zmieniłem.Na drodze-ciągle to samo!!Wróciłem,kolo odpowietrzył układ i jest ok.Ostatnio pojechałem w las i duuuużo i mocno ćwiczyłem hamowanie z dużych prędkości-jest ok.
Sarnaon
 

Re: slabe heble

Postprzez zbyhu » Cz sie 11, 2011 5:18 pm

Yo!

Klocki sa ok, a wrazenie slabosci hamulcow mam od dawna. Zablokowac kolo (tzn. zeby ABS zadzialal) bez problemow sie da, ale to nie jest to samo, co na byle jakim sprzecie, na jaki wsiade ;).
Tarcze juz troche zjedzone sa, ale bez przesady ;).

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: slabe heble

Postprzez klemens » Cz sie 11, 2011 5:32 pm

A czy nasze hondy to aby nie mają stalowego oplotu przewodów? Ja odkąd mam tą cbfkę nie jeździłem na innym moto ale jak wsiadłem na nią pierwszy raz wydało mi się, że ma słabe hamulce. Ale były nowe, więc się tym nie przejmowałem. Teraz wydają mi się takie średnio-normalne. Nie zwracam na nie uwagi, więc chyba nie są złe. Ale na pewno nie są to heble, które wysadzają z butów.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: slabe heble

Postprzez goramo » Cz sie 11, 2011 5:45 pm

Zbyhu, pojeździj parę dni jakąś armaturą.... najlepiej w średnich pojemnościach (co to mają jeszcze bęben z tyłu).... zobaczysz co to znaczy "słabe hamulce"... :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: slabe heble

Postprzez zbyhu » Cz sie 11, 2011 6:52 pm

Yo!

Niektore przewody sa w oplocie w CBF, ale nie wszystkie.

Bedzie trzeba podjechac do jakiegos warsztatu i zapytac. Do Sevenki koles mi skladal przewody w oplocie z metra. Przycinal przewod z rolki na wymiar i zakladal koncowki...
Bo jak widze w moto akcesoriach, ze jeden przewod do CBF na przod kosztuje 740zl to ja dziekuje :P.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: slabe heble

Postprzez Goral4t » Cz sie 11, 2011 8:20 pm

witam wiem ze mam 600 ale po lataniu na sv w cbf są strasznie dupowate heble... klocki nowe a hebel raz że miekki.. to jeszcze strasznie słabo hamują .. może to wina źle odpowietrzonego układu lub złego płynu???

przecież z helda nie sa drogie i pod kolor daj znać jak znajdziesz rozwiązanie problemu;]

bo naprawdę awaryjne hamowanie to tragedia ja ostatnio sv stopi zaliczyłem ale wyhamowałem a cbf zakończyło by się dzwonem... słabych hebli doswiadczyłem dzisiaj głównie po zrobieniu 1k km na sv z hebli brzytew... tam czułem się jak na sankach...
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: slabe heble

Postprzez goramo » Cz sie 11, 2011 8:26 pm

Mi się wydaje, że to wina tego rozbudowanego układu hamulcowego. W pytę tam jest tych przewodów, nie łatwo to wszystko odpowietrzyć, a w dodatku większość tych przewodów to gumiaki....

W wersji bez ABS jest chyba pod tym względem lepiej - mniej tego całego galimatiasu z przewodami. Można zapodać dwa oddzielne przewody w stalowym oplocie bezpośrednio od pompki przy klamce do przednich zacisków i pozamiatane. Wystarczy dobrze odpowietrzyć i szlus.

:msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: slabe heble

Postprzez Goral4t » Cz sie 11, 2011 8:37 pm

racja ja w przyszłym tygodniu biorę się ojcu za te heble bo tragedia może naprawdę źle odpowietrzone...
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: slabe heble

Postprzez goramo » Cz sie 11, 2011 8:43 pm

Goral1906 napisał(a):może naprawdę źle odpowietrzone...


Ja na ostatnim przeglądzie tydzień temu w ASO rzuciłem okiem na tablicę z instrukcją procesu odpowietrzania układu C-ABS.... nie wczytywałem się tam praktycznie wcale, ale już po pobieżnym zerknięciu widać było, że to nie jest łatwa sprawa....

Widać to nawet po cenie robocizny za odpowietrzanie układu (wymianę płynu hamulcowego) - w wersji bez ABS koszt kilkadziesiąt pln, w wersji z ABSem winszują sobie chyba ze 250 zeta.....

... tak myślę, że znikąd się to nie bierze.... :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 150 gości