wyzombkowanie opony

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » Pt mar 08, 2013 9:00 pm

konjo8ds napisał(a):co to znaczy dobra cena?


Hahaha dobra dla mnie, czyli tansza niz w sklepie. Z zalozeniem 120 Funtow.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez konjo8ds » Pt mar 08, 2013 9:13 pm

nówki czy już polatane?
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » Pt mar 08, 2013 9:21 pm

Kolega kupil nowa FZ8 i zmienia opony na Micheliny, a te biore ja. Dlatego pytanie czy ta 180 zmiesci sie w wachacz i czy cos zmieni sie w prowadzeniu moto. I nie chce wiedziec co poleca producent, bo to juz wiem. Chce tylko opini kogos kto jezdzil na takim rozmiarze Maja przejechane okolo 50 mil. Motocykl ma od tygodnia.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez konjo8ds » Pt mar 08, 2013 9:50 pm

Chopie. to co producent poleca w sprawie rozmiaru opon jest w 99% święte :excl: :excl:
co do producenta to już jest dyskusyjne. jednakże aczkolwiek jeśli dyskusja ma się zamiar rozwinąć w kierunku rozmiaru opon innych niż sugerowane przez manufackturatora :excl: to zupełnie świadomie :excl: ostrzegam :excl: niewarto :excl:

tak bynajmniej wychodzi z doświadczenia użytkowników 98% motocykli :excl: :excl:



p.s.
[w tym i zdaje się cbfek; chociaż zdaje się nie wiem, ponieważ nie sprawdziłem ;)]
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez trampek » Pt mar 08, 2013 10:25 pm

konjo8ds napisał(a):Chopie. to co producent poleca w sprawie rozmiaru opon jest w 99% święte :excl: :excl:
co do producenta to już jest dyskusyjne. jednakże aczkolwiek jeśli dyskusja ma się zamiar rozwinąć w kierunku rozmiaru opon innych niż sugerowane przez manufackturatora :excl: to zupełnie świadomie :excl: ostrzegam :excl: niewarto :excl:

tak bynajmniej wychodzi z doświadczenia użytkowników 98% motocykli :excl: :excl:



p.s.
[w tym i zdaje się cbfek; chociaż zdaje się nie wiem, ponieważ nie sprawdziłem ;)]


Konjo... :sly: piłeś ? Nie jedź !
Nie piłeś...wypij :naughty: :biggrin:

EDIT
Żeby nie było totalnego offtopu. Miałem założone 160, ale Pilot Power. Czyli opony sportowe. Porównując ich kształt z MPR2, były jakby szersze i bardziej kapciowate. Po zmianie na bardziej zaokrąglone Michelin prowadzenie motocykla poprawiło się dużo bardziej. Wg. mnie opona szersza o 2 cm zwielokrotni ten efekt Pilot Powerów i nie będzie Ci się dobrze jeździć. Ale próbuj....
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez rupert » So mar 09, 2013 9:14 pm

Jak kupiłem moją, to miała 170 założoną. Niewiele mogę powiedzieć o samej jeździe, bo była do natychmiastowej zmiany. Osobiście uważam, że 160 to i tak dużo jak na eFkę.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Andy » N mar 17, 2013 11:31 am

Ktoś w fabryce myślał nad rozmiarem opon. Ma być 160 i już. Jeśli założysz szerszą to Twoja sprawa i Twój kłopot. Nawet jeśli jeździłoby się dobrze. A skąd kłopot? W razie jakiegoś ślizgu, wypadku i nie daj Boże jakichś problemów ludzkich na skutek tego, a "przemiła" policja dopatrzy się niewłaściwego ogumienia, to możesz zapomnieć o odszkodowaniu, a nawet możesz Ty zostać obciążony wszelkimi kosztami zdarzenia. NIE WARTO!!! Opony to jedna z najważnieszch części eksploatacyjnych motocykla i warto o tym pamiętać.
Andy
Znawca
 
Posty: 226
Dołączył(a): Pt lut 22, 2013 7:23 am
Wiek: 63
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF600n
W siodle: 200-300 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Wesoły Dyzio » N mar 17, 2013 1:16 pm

Andy napisał(a):Ktoś w fabryce myślał nad rozmiarem opon. Ma być 160 i już. Jeśli założysz szerszą to Twoja sprawa i Twój kłopot. Nawet jeśli jeździłoby się dobrze. A skąd kłopot? W razie jakiegoś ślizgu, wypadku i nie daj Boże jakichś problemów ludzkich na skutek tego, a "przemiła" policja dopatrzy się niewłaściwego ogumienia, to możesz zapomnieć o odszkodowaniu, a nawet możesz Ty zostać obciążony wszelkimi kosztami zdarzenia. NIE WARTO!!! Opony to jedna z najważnieszch części eksploatacyjnych motocykla i warto o tym pamiętać.

Andy, sorry ale co Ty za bajki piszesz. To, że producent zakłada takie a nie inne opony, to nie znaczy, że użytkownik nie może założyć innych pasujących do motocykla, czy samochodu i będzie mieć z tego powodu jakieś kłopoty przy kolizji. Niewłaściwe ogumienie to takie, gdy na jednej osi są opony o różnym bieżniku, ale ten problem w motocyklach nie występuje. Jeżeli na felgę można założyć dwa czy nawet trzy rozmiary opon, a jest to dopuszczalne, to taki przypadek nie ma wpływu na jakiekolwiek odszkodowanie. Problem może być wówczas, gdy opony masz sparciałe lub zjechane. Gdy będzie wypadek spowodowany przez motocyklistę, to w przypadku ofiar w ludziach będą doszukiwać się przyczyn i wówczas mogą być kłopoty
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » N mar 17, 2013 1:53 pm

Andy napisał(a):Ktoś w fabryce myślał nad rozmiarem opon. Ma być 160 i już. Jeśli założysz szerszą to Twoja sprawa i Twój kłopot. Nawet jeśli jeździłoby się dobrze. A skąd kłopot? W razie jakiegoś ślizgu, wypadku i nie daj Boże jakichś problemów ludzkich na skutek tego, a "przemiła" policja dopatrzy się niewłaściwego ogumienia, to możesz zapomnieć o odszkodowaniu, a nawet możesz Ty zostać obciążony wszelkimi kosztami zdarzenia. NIE WARTO!!! Opony to jedna z najważnieszch części eksploatacyjnych motocykla i warto o tym pamiętać.


Ktos mnie ubiegl.
Po pierwsze: Tak jak przedmowca nie zgodze sie z Toba.
Po drugie mieszkam w Anglii i tutaj wszystko co ma napis "Road Legal" jest dopuszczone do ruchu i zgodne z przepisami.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez matushi » N mar 17, 2013 1:55 pm

No nie jest tak do końca, każdy pojazd ma świadectwo homologacji i jest tam precyzyjnie opisane między innymi jakie ogumienie jest dopuszczalne. W związku z tym, jeśli spowodujesz wypadek a biegli ustalą że przyczyną mogło być niewłaściwe do danego pojazdu ogumienie to może być problem. Oczywiście jest to teoretyzowanie i rzadko pewnie ktokolwiek zwracać będzie na to uwagę.
Pomijając powyższe, również jestem zdania że zmiana rozmiaru opon na nie wskazane przez producenta przyniesie tylko minusy.
Obrazek
Avatar użytkownika
matushi
Znawca
 
Posty: 422
Dołączył(a): Pn lis 07, 2011 3:59 pm
Lokalizacja: Mazowsze/Mińsk Maz/Otwock
Wiek: 42
Motocykl: CBF1000

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości