wyzombkowanie opony

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Wesoły Dyzio » N mar 17, 2013 2:08 pm

matushi napisał(a):No nie jest tak do końca, każdy pojazd ma świadectwo homologacji i jest tam precyzyjnie opisane między innymi jakie ogumienie jest dopuszczalne. W związku z tym, jeśli spowodujesz wypadek a biegli ustalą że przyczyną mogło być niewłaściwe do danego pojazdu ogumienie to może być problem. Oczywiście jest to teoretyzowanie i rzadko pewnie ktokolwiek zwracać będzie na to uwagę.
Pomijając powyższe, również jestem zdania że zmiana rozmiaru opon na nie wskazane przez producenta przyniesie tylko minusy.

Matushi, no nie masz racji. :sad: Tak jak napisał Serce74 jest i w Polsce. Jeżeli dana część posiada naszą homologację to możesz ją zamontować jeżeli pasuje do pojazdu. To tak samo jak jak z reflektorami do samochodów. Ja fabrycznie mam zwykłe, ale mogę zamontować xenony, lecz muszą mieć polską homologację, abym mogł ich używać, oczywiście po za innymi warunkami, które muszą być spełnione.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » N mar 17, 2013 2:52 pm

Wszyscy sa zdania a zaden nie praktykowal. Komedia. Sam zaloze i sprawdze jak bedzie nie tak to zmienie a ta sprzedam. Pozdrawiam.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez goramo » N mar 17, 2013 2:54 pm

serce74 napisał(a):Wszyscy sa zdania a zaden nie praktykowal. Komedia.


:thumbsup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Wesoły Dyzio » N mar 17, 2013 3:02 pm

serce74 napisał(a):Wszyscy sa zdania a zaden nie praktykowal. Komedia. Sam zaloze i sprawdze jak bedzie nie tak to zmienie a ta sprzedam. Pozdrawiam.

Ja bym na Twoim miejscu posłuchał kolegów, którzy twierdzą, że mogą pogorszyć się warunki jezdne motocykla. Mają rację pisząc, że po co zmieniać coś, co jest dobre. No, ale wybór należy do Ciebie. :biggrin:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Andy » Pn kwi 08, 2013 10:49 pm

Napisałem i podtrzymuję. Do CBF producent przewiduje oponę 160. Zatem węższa czy szersza jest niedopuszczalna (choć możliwa do założenia), i w przypadku "kuku" dociekliwy policjant albo likwidator szkody z ubezpieczalni przypieprzy sie na bank. To jest w interesie ubezpieczyciela aby wypiąć się z odszkodowaniem.
Andy
Znawca
 
Posty: 226
Dołączył(a): Pt lut 22, 2013 7:23 am
Wiek: 63
Imię: Andrzej
Motocykl: Honda CBF600n
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości