wyzombkowanie opony

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Goral4t » Śr sie 17, 2011 7:19 pm

ja także latam na diablo stradzie;]
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez maćko » Śr sie 17, 2011 8:21 pm

Pix to, że akurat lewa strona się bardziej wyzombkowała może bardziej odkręcasz na wyjściu z łuku (lewego) :eek: ( i tu nic dziwnego, bo są kierowcy, którym łatwiej się np. zawraca kręcąc w lewą stronę i but, kładzie w lewe łuki), ale to, że przy twoich 150 kucach się zombkuje , to się nie dziwię (duża moc i moment obrotowy). Istotne jest też ciśnienie w oponach - jeżeli będzie za niskie, tym bardziej guma będzie się nierównomiernie zużywać. A z zombkowaniem (klockowaniem) najprościej zobrazować to tak - weź gumkę do mazania (prostopadłościenną), chwyć za jeden koniec tak aby była pionowo i zacznij nią trzeć o np. stół. Zacznie się uginać i trzeć narożem - pchając do przodu (efekt hamowania) -przednia część kostki, ciągnąc w tył (efekt przyspieszania) - tylna część kostki. Inną sprawą jest zbyt słabe tłumienie amortyzatora , które powoduje odrywanie się koła od nawierzchni (w dużym uproszczeniu) przyczyniające się do takiego zużycia opony - to tyle z teorii i częściowo z praktyki. Reasumując, musisz wybadać swoją lewostronność :mrgreen: - bo może właśnie ona jest przyczyną zużycia tejże strony. Tak na marginesie mnie lepiej kręci się w lewo (niejako intuicyjnie) a w prawo to mniej/więcej tak jakbym miał się przygotować do skrętu :ricky:

Pozdrawiam
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 915
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez Pix » Cz sie 18, 2011 4:00 pm

Dzięki Maćko za wykład :cheers:
Fakt faktem, że na prawą stronę lepiej mi się kładzie bo na lewej leżałem i mam jakąś blokadę psychiczną. Z lewego łuku rzadko gwałtownie odkręcam, na wychyle rzadko przyhamowuję, dlatego tak mnie dziwi wyząbkowana opona po lewej stronie... Może wina obciążenia... W tym roku zrobiłem tylko około 5tys km z czego aż około 4tys z pełnym obciążeniem (ja, Pixowa + 3kufry). Może źle rozłożony ciężar w bocznych kufrach, zbyt niskie ciśnienie jak na takie obciążenie + 164KM zrobiły swoje...
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » Cz mar 07, 2013 7:49 pm

A czy to wyzabkowanie nie jest od ABS ?? Mam pytanie czy normalnie wchodzi opona 180/60 na tyl ??
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez konjo8ds » Cz mar 07, 2013 8:00 pm

normalnie na tył to wchodzi 160/60
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » Cz mar 07, 2013 10:26 pm

Czy sie zmiesci. Normalnie wiem jaki mam rozmiar. :)
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez konjo8ds » Pt mar 08, 2013 5:34 am

Ja nie zakladalem wiekszej opony, bo po co?
Generalnie jesli chodzi o opony to zaleca sie stosowanie rozmiarow rekomendowanych przez producenta. Jesli zalozysz inny rozmiar to moto prawdopodobnie stanie sie nieporeczne.
Ja bym nie kombinowal ;-)
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez zbyhu » Pt mar 08, 2013 6:09 am

Ano, same minusy takiej zmiany.
Opona znacznie droższa a moto pogorszy swe właściwości jezdne...
Chcesz szerszy kapeć, to kup Fazera 600, tam jest fabrycznie 180 z tyłu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez serce74 » Pt mar 08, 2013 6:50 am

Nie chce, tylko pytam. Trafil mi sie komplet Battlaxow BT45 w dobrej cenie. I dlatego pytam bo moze ktos ma zalozone i sie wypowie bo jezdzil na takich.
... bono animo es ...

PolishBikers.com - http://www.polishbikers.com/group.php?groupid=54
PolishBikers facebook - https://www.facebook.com/groups/628714070477243/
Avatar użytkownika
serce74
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Pt kwi 27, 2012 4:34 pm
Lokalizacja: Knaresborough HG5 0NS
Wiek: 49
Imię: Maciej
Motocykl: CBF 1000 FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyzombkowanie opony

Postprzez konjo8ds » Pt mar 08, 2013 8:19 pm

co to znaczy dobra cena?
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości