Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt kwi 05, 2016 8:03 am
Witam wszystkich miłośników dwóch kółek marki Honda! Mam na imię Bartek, mój motocykl to Honda Nc 700x Dct, motocykl kupiony w Polsce w tej chwili ma około 9000 km i serwisowany jest zgodnie z wytycznymi. Wczoraj miałem incydent ze skrzynią automatyczną. Mianowice jadąc z prędkością około 100 km/h zacząłem dojeżdżać do skrzyżowania i jechałem bez gazu na luzie motocykl się toczył sam bez hamowania. nagle zauważyłem przy prędkości około 30 km/h ze motocykl jest na 5 biegu ( jechałem n trybie S) dodałem gazu i motocykl zgasł i zapalił się check engine. Zjechałem na pobocze motocykl był na piątym biegu i nie mogłem go zapalić. zacząłem przepychać moto i automat sam pozbijał do neutrala biegi. potem wszystko było ok. Czy mam się martwić (: ????????
Wt kwi 05, 2016 8:18 am
Szkoda, że nie zawitałeś do "powitalni". Zajrzyj
tu i jak się sytuacja powtórzy, to pozostaje serwis.
Wt kwi 05, 2016 11:19 am
Do skrzyżowania jechałeś N ? Pytam bo mój znajomy co prawda w DSG (w sumie zasada ta sama) miał właśnie taką manię że jak wyjeżdżał do świateł to se przełączal na N żeby się dokólać. Czego oczywiście producent nie zaleca żeby nie napisać zabrania.
Wt kwi 05, 2016 11:39 am
W ncku nie da zie wrzucic neutrala podczas jazdy.
Niepotrzebnie dodales gazu, niepotrzebnie probowales go zapalic gdy byl wbity bieg.
No i kompletnie bez sensu go przetaczales.
Trzeba bylo go z kill switcha lub kluczyka, sam bu zrzucił.
Resetuj ecu dct wg instrukcji z innego watku.
Wt kwi 05, 2016 4:09 pm
Nie nie jechałem na neutralu. Jechałem na trybie S. Motocykl zgasł sam w sumie. Jak już stałem na poboczu, wyłączyłem zapłon i ponownie włączyłem. Skrzynia mienia i próbowała zrzucić bieg z 5 ale nie mogła słychać było pracę skrzyni ale bieg się nie zabijał niżej. Dopiero jak popychalem motocykl i wtedy biegi zaczęły się zabijać niżej.
Wt kwi 05, 2016 5:29 pm
Zrób jak napisał
Radarman i zobacz czy się sytuacja powtórzy. Może to po prostu błąd komputera i po wszystkim. Zresetujesz i może więcej się nie pojawi. A jakby co, to zawsze możesz pojechać do serwisu i niech podłączą pod komputer i się dowiesz o co kaman. Nie ma co tu dewagować, bo skoro ustąpiło to nie ma co naprawiać. Można tylko zresetować komputer pokładowy wg instrukcji Radarmana i już.
Wt kwi 05, 2016 5:38 pm
Tak zrobię. Dzwoniłem do serwisu w W-wie i mechanik stwierdził że mieli przypadek że zanieczyszczona była ta manetki sterująca D N S. I mówił że wtedy rozbierają i czyszczą tę manetkę. Jedno mi się nie zgadza. Facet mówił że tak się dzieje jak moto często w deszczu jeździ natomiast ja nigdy nie jeżdżę w deszczu. Jak moto myje to też z głową staram się nie lac mocno po elektronice
Wt kwi 05, 2016 5:47 pm
No to widzisz, masz już jakiś punkt zaczepienia i wiesz czego możesz się spodziewać.
Wt kwi 05, 2016 9:16 pm
Bartek,
Nie słyszałem o żadnym problemie z przełącznikiem D/S w NCekach, a jeździmy w UK w o wiele gorszej pogodzie niż w PL i niektórzy (mnie wliczając) jeżdżą cały rok. Dużo kurierów motocyklowych używa NCeków z DCT i niektórzy maja już przebiegi pod 100 000 km i nie słyszałem aby na DCT narzekali
Zacząłbym od sprawdzenia stanu akumulatora (nie napisałeś z którego roku ten NCek) i ewentualnie głównego przewodu masowego. Skrzynia DCT jak wszystko sterowane elektroniką nie lubi problemów z napięciem i jeśli aku ledwo zipie, mogą dziać się różne "jaja".
Sugerowany wcześniej reset DCT nie zaszkodzi, choć i tak potem obserwowałbym bacznie pracę skrzyni.
N kwi 10, 2016 8:24 pm
Witam! Honda była wyprodukowana w 2013 a kupiona w lutym 2014 (ledwo gwarancja się skonczyla). Aku raczej wpożądku. Oleje wymieniane co roku w maju i wszystkie filtry.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.