Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Wt cze 28, 2016 6:47 pm

Cześć
Od zakupu Hondy zrobiłem ok 3000 km. Do tej pory silnik był suchy i nic się nie działo. Ostatnio trochę bardziej odkręcam tak do 8-10 tys. obrotów. Po ostatniej przejażdżce zauważyłem, że z prawej strony mam mokry silnik. Po wyczyszczeniu i odpaleniu na kilkanaście minut okazało się, że coś sączy się spod śruby na dole silnika. Wydaje mi się że to jakiś korek, ale nic na jego temat nie mogę znaleźć w serwisówce ani w Google. Czy ktoś może mi podpowiedzieć co i do czego to jest? Czy jest tam jakaś uszczelka, czy gumowy oring?
Nie chciałbym unieruchomić sobie motocykla jakby np rozpadła mi się uszczelka w trakcie rozkręcania, dlatego chciałbym najpierw dokupić uszczelkę przed rozkręcaniem.

:helpsmilie:

IMG_20160627_194051.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Śr cze 29, 2016 5:00 pm

Rysunek
CBF600.jpg

Jak by co to pisz na PW
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Cz cze 30, 2016 6:40 pm

Napisałem na PW, ale coś chyba nie poszło, bo w "Wysłane" mam 0, a ta wiadomość tkwi cały czas w "Do wysłania".

Znalazłem kilka podobnych katalogów z częściami, ale niestety słabe te grafiki, w dodatku nie z tej strony. Niestety nie widzę tego elementu który mnie interesuje, a w tych katalogach brak rzeczywistych zdjęć, tylko rysunki.

Niestety czas ucieka, weekend idzie, więc odkręciłem to "coś". Tak jak przypuszczałem jest to po prostu korek. Okazało się, że wkręcony był bez żadnej uszczelki.
W związku z powyższym mam pytanie czy ktoś orientuje się czy powinna tam być jakaś uszczelka i z jakim momentem powinien być dokręcony ten korek?
Na gwincie został jakiś osad jakby klej do gwintów. Może skręcić właśnie na klej, albo dać trochę silikonu, czy tylko wyczyścić i wkręcić bez niczego tak jak było?

korek.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Cz cze 30, 2016 8:22 pm

Ja bym założył uszczelke miedzianą dokręcił i tyle , jeśli to jest tylko korek nie dociąga żadnego elementu to po co klej, przecież korka spustu oleju też nie przykręcasz na klej.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Pt lip 01, 2016 6:49 am

Jesli tkwi w "do wysłania" to odbiorca jeszcze nie odczytał wiadomości. Wszystko poszło ok.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

So lip 02, 2016 10:36 am

Dobierz miedzianą podkładkę i dokręć z wyczuciem, jak filtr oleju, podkładka się najwyżej trochę zgniecie, ale będzie dobrze przylegać. Bez kleju.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

So lip 02, 2016 11:49 am

slawekp napisał(a):Ja bym założył uszczelke miedzianą dokręcił i tyle , jeśli to jest tylko korek nie dociąga żadnego elementu to po co klej, przecież korka spustu oleju też nie przykręcasz na klej.

Korek spustowy czasami trzeba odkręcić, natomiast korków/zaślepek otworów technologicznych raczej się nie rusza.
Dalego stosowany jest klej.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Wt lip 05, 2016 9:04 pm

Miałem wkręcić z miedzianą podkładką, nawet już takową w piątek rano kupiłem. Zostałem jednak uświadomiony że oryginalnie stosowany jest klej. Wkręciłem więc na klej do gwintów tak jak było oryginalnie. W niedzielę zrobiłem testowo ok 200 km i na razie sucho. Myślę za będzie git. :thumbsup:
Dziękuję bardzo wszystkim za zainteresowanie i wszystkie podpowiedzi, szczególne podziękowania dla Avalon.

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

Pn wrz 11, 2017 12:47 pm

Szybkie pytanko, czy ktoś uszczelniał ww. śrubę i podpowie czy potrzeba spuszczać do tego olej ?

Re: Wyciek z prawej strony silnika CBF600S

N lut 11, 2018 5:42 pm

Sorki, że tak późno ;-) ale moje moto nie sprawia mi problemów, to i na forum rzadko zaglądam :-)
Podejrzewam nervous, że już naprawiłeś, ale może przyda się komuś jeszcze.
Nie trzeba spuszczać oleju, naprawiałem to jak motocykl stał na bocznej stopce.
Odpowiedz