Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
N lip 24, 2016 10:56 am
W mojej hondzie sprawdza sie poziom oleju na okienku, brak bagnetu na korku wlewu.
Po odpaleniu olej schodzi z okienka, praktycznie do końca, gdy stoi oparty o scianę , rozumiem że idzie w cały układ.
Pytanie: Jak poprawnie sprawdzać poziom oleju?
Czy po odpaleniu, czy na zimnym silniku?
Czy na stopce bocznej, centralnej, czy oparty o scianę?
Jaki poziom w okienku powinien sie utrzymywać?
W sieci znalazłem różne informacje o sprawdzaniu oleju i wszystkie przeczą sobie, dlatego pytam tutaj.
Pytanie 2: Jak często powinno sie dolewać? tzn. ile powinien spalic oleju poprawnie dzialający silnik na ile km
N lip 24, 2016 1:21 pm
Wg. mnie sprawdzasz na ciepłym silniku, gasisz odczekujesz parę minut, stawiasz moto do pionu i lukasz ile jest oliwy. Jak masz okienko to powinieneś też mieć jakiś poziom min. Co do spalania to zależy od konstrukcji silnika, jak i konkretnej sztuki i samego oleju. W mojej CBFie przez 4000km nie zauważyłem różnicy na bagnecie.
N lip 24, 2016 5:08 pm
Dolewać tak często, jak potrzeba.
Jazda ze zbyt niskim poziomem oleju jest niebezpieczna.
Poziom oleju utrzymuj w górnym zakresie.
Sprawdzaj gdy motocykl stoi prosto, najlepiej na kołach lub stopce centralnej. Po wyłączeniu silnika trzeba odczekać kilka, kilkanaście minut by olej spłynął do miski.
Pn lip 25, 2016 1:21 pm
Po co odpalać motocykl, żeby czekać aż spłynie olej.
Olej sprawdza się na zimnym silniku, motocykl ma stać jak napisał Avalon na centralce. Jak nie masz, to ktoś niech przytrzyma motocykl w pozycji jak do jazdy. Motocykl odpala się wówczas, jak wymieniasz olej. Nowy olej musi się rozgrzać i dojść we wszystkie zakamarki, łącznie z filtrem oleju. Jak się rozgrzeje, to po wyłączeniu odczekujesz chwilę i sprawdzasz w okienku. Ja jeżdżę od wymiany do wymiany i nic nie dolewam. To jak w każdym silniku indywidualna sprawa, jak w samochodach. Po prostu trzeba kontrolować.
Pn lip 25, 2016 3:10 pm
Nie na centralce, tylko na kołach, acz samemu to może być trudne do wykonania. Na centralce mam całe okienko zalane olejem.
Za serwisówką:
Place the motorcycle on the level ground with its
sidestand.
Start the engine and let it idle for 3 – 5 minutes.
Stop the engine and wait 2 – 3 minutes.
Hold the motorcycle in an upright position.
Check the oil level through the inspection window.
Wt lip 26, 2016 6:01 am
A czym się różni sprawdzenie oleju po paru godzinach od ostatniej jazdy lub następnego dnia, od sprawdzenia oleju po odpaleniu motocykla, poczekaniu aż się rozgrzeje i znów czekaniu aż wszystko spłynie ? Wg mnie niczym. To co przytoczyłeś jak najbardziej stosuje się w przypadku wymiany oleju, natomiast w przypadku sprawdzenia stanu oleju nie ma najmniejszego sensu. Olej po ostatniej jeździe i tak spłynie tam gdzie ma spłynąć, więc efekt będzie taki sam, a nie muszę przy tym wykonywać zbędnych wg mnie czynności. Co do pozycji motocykla, jak sam napisałeś trzymanie go w pozycji pionowej i sprawdzenie stanu oleju, raczej jest trudne do wykonania samemu. Tak więc pozostaje centralka, w której to pozycji olej sprawdzasz bez żadnego problemu. Nie zapominaj, że motocykl będąc na centralce "buja" się w przód i w tył, a nie na boki, więc różnica w okienku będzie tylko we wskazaniu poziomu oleju tych właśnie kierunkach. Nie wiem więc, dlaczego u Ciebie jest całe okienko "zalane", ponieważ to jest wbrew prawom fizyki
No ale cóż, może jestem w błędzie, ale ja tak zawsze tak robię i nie mam najmniejszego problemu z ustaleniem poziomu oleju.
Wt lip 26, 2016 2:44 pm
Wesoły Dyzio napisał(a):A czym się różni sprawdzenie oleju po paru godzinach od ostatniej jazdy lub następnego dnia, od sprawdzenia oleju po odpaleniu motocykla, poczekaniu aż się rozgrzeje i znów czekaniu aż wszystko spłynie ? Wg mnie niczym. To co przytoczyłeś jak najbardziej stosuje się w przypadku wymiany oleju, natomiast w przypadku sprawdzenia stanu oleju nie ma najmniejszego sensu. Olej po ostatniej jeździe i tak spłynie tam gdzie ma spłynąć, więc efekt będzie taki sam, a nie muszę przy tym wykonywać zbędnych wg mnie czynności. Co do pozycji motocykla, jak sam napisałeś trzymanie go w pozycji pionowej i sprawdzenie stanu oleju, raczej jest trudne do wykonania samemu. Tak więc pozostaje centralka, w której to pozycji olej sprawdzasz bez żadnego problemu. Nie zapominaj, że motocykl będąc na centralce "buja" się w przód i w tył, a nie na boki, więc różnica w okienku będzie tylko we wskazaniu poziomu oleju tych właśnie kierunkach. Nie wiem więc, dlaczego u Ciebie jest całe okienko "zalane", ponieważ to jest wbrew prawom fizyki
No ale cóż, może jestem w błędzie, ale ja tak zawsze tak robię i nie mam najmniejszego problemu z ustaleniem poziomu oleju.
Zatem sprawdzanie oleju najlepiej na centralce, przed jazdą bez różnicy czy był jeżdżony 30min temu czy stał cała noc.
Olej w okienku powinien byc po środku górnego i dolnego wskazania.
Wt lip 26, 2016 3:03 pm
Ja tak robię od wielu lat i nic nie popsułem. Olej tak jak napisał Avalon najlepiej w górnej granicy trzymać.
So mar 30, 2019 8:00 am
Podepne się pod temat. Jestem absolutnym swiezakiem. Mam cbf600 pc43 i przyznam, że w okienku nic nie widzę. Zastanawiam się czy mam tego oleju za mało, za dużo czy po prostu coś jest nie tak z szybką. Czy jest jakaś alternatywna metoda, żeby to zweryfikować? Kontrolka oleju po odpaleniu silnika gaśnie jak powinna. Proszę o pomoc
So mar 30, 2019 8:40 am
Okienko jest całe czarne?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.