LAMPA

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: LAMPA

Postprzez gatorek » Pt paź 07, 2011 11:58 am

Nowe samochody (i motocykle) mają dwie podstawowe wady - ogromną utratę wartości na dzieńdobry i spore koszty przeglądów w ASO.
Poza tym to ja wolałbym jednak nówkę jakąś. Ale nigdy nie było mnie stać. Może BMW (motocykl!) kupię nowy. Jak mnie opinie kolegów i mechaników nie zdążą zniechęcić :)
Obrazek

Gatorek / CBF 1000
Avatar użytkownika
gatorek
Miłośnik
 
Posty: 550
Dołączył(a): Śr wrz 08, 2010 8:28 pm
Lokalizacja: Józefów (k.Otwocka)
Wiek: 49
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: LAMPA

Postprzez raphi » Pt paź 07, 2011 12:07 pm

A gdzie ja napisałem, że chcę kupić nowe? Nie stać mnie na nowe BMW i raczej nigdy mnie stać nie będzie. Jeśli kiedykolwiek podskoczę pod tą półkę to tylko z używką - np. tą, którą kiedyś wam już pokazywałem: http://www.moto-top.pl/motocykle/bmw-k- ... 339,2.html

I nigdzie nie napisałem, że już nie lubię Hondy. Wręcz przeciwnie, piszę zawsze, że mój motocykl wystarcza mi do wszystkiego, że jest dobry w trasie i do przyjęcia w mieście, że ma wystarczającą moc itp, itd... napisałem, że nie lubię jak firmy traktują w polsce klientów ;)

A swoją drogą pomysł na wątek ciekawy. Założę, modyfikując nieco tytuł - "dlaczego kupiłbym BMW mimo iż motocykle Hondy są super?" :tongue:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: LAMPA

Postprzez Meduzes » Pt paź 07, 2011 12:09 pm

Ja z kolei przymierzałem się do yamahy FJR 1300 :) niestety motor za ciężki więc sobie odpuściłem. CBF'ka natomiast jest w sam raz :) Nigdy mnie nie zawiodła więc nie mogę o niej złego słowa powiedzieć :)
Meduzes
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt wrz 30, 2011 10:47 am
Motocykl: Honda CBF 600SA

Re: LAMPA

Postprzez rupert » Pt paź 07, 2011 1:04 pm

Fakt Raphi, nie wziąłem pod uwagę, że można jeździć do serwisu po zakończeniu gwarancji :bag:

Sorki, ale serwisy traktuję z nieufnością i znajdę się tam jedynie w ostateczności... :devil:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: LAMPA

Postprzez klemens » Pt paź 07, 2011 4:58 pm

Rupert napisał(a):Fakt Raphi, nie wziąłem pod uwagę, że można jeździć do serwisu po zakończeniu gwarancji :bag:

Sorki, ale serwisy traktuję z nieufnością i znajdę się tam jedynie w ostateczności... :devil:

Generalnie oczywiście, tak. Z drugiej strony czasem zdarzy się dobry serwis (najczęściej jakiś mały, lokalny, taki rodzinny), gdzie po gwarancji można się dogadać co do roboty i kasy. Nawet jeśli jest tam TROCHĘ drożej, to ja wolę zapłacić nieco więcej, wiedząc, że mogę spokojnie zostawić tam pojazd i nic nie zniszczą, nie upaprzą ani nie schachmęcą.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: LAMPA

Postprzez klemens » Cz paź 13, 2011 9:31 am

Zgodnie z obietnicą przyjechał dziś do mnie przedstawiciel Honda Poland. A lampa akurat dzisiaj zaparować nie chciała! Ale wstyd!
Tyle napyskowałem a usterki nie stwierdzono. Cieszy mnie oczywiście fakt, że mam szczelną lampę, tylko czy aby na pewno jest ona szczelna? Przecież nawet serwis widział jak wyglądała miesiąc temu (inaczej nie wystąpiłby o jej wymianę). W każdym razie umówieni jesteśmy (z H.P.), że gdyby usterka powtórzyła się, nawet w przyszłym roku (gwarancja już minie) będzie rozpatrzona jako gwarancyjna (lub jako akt dobrej woli, czy coś takiego). Tym razem miałem okazję porozmawiać z gościem konkretnym i kompetentnym. Przy okazji dowiedziałem się, że lampy w CBF1000 JEDNAK MAJĄ odpowietrzniki. Są to te dziubki umieszczone skośnie w dół od gumy uszczelniającej. Powinny one być skierowane otworkiem w dół. Dziwne to trochę, bo wszelkie odpowietrzenia są brane z najwyższego punktu układu - no, ale nie będę tu dyskutował z konstruktorami Hondy. I to na razie tyle w tym temacie.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: LAMPA

Postprzez goramo » Cz paź 13, 2011 2:30 pm

klemens napisał(a):Powinny one być skierowane otworkiem w dół. Dziwne to trochę, bo wszelkie odpowietrzenia są brane z najwyższego punktu układu - no, ale nie będę tu dyskutował z konstruktorami Hondy.


Odpowietrzniki są montowane w najwyższych punktach układu (lub lokalnie najwyższych), ale gdy układ ten wypełniony jest docelowo cieczą - np. rurociągi w c.o. .
Tutaj akurat lampa jest docelowo wypełniona powietrzem, więc otworek jest tylko po to, żeby tam wogóle był możliwy ruch powietrza i lampa mogła się "wentylować"....

A swoją drogą, skoro lampa nie jest hermetyczna, to niejako siłą rzeczy czasami może zachodzić skraplanie się pary wodnej wewnątrz klosza. Powietrze atmosferyczne zawiera przecież w sobie pewną ilość wilgoci i skoro ma ono dostęp do wewnątrz lampy, to w sytuacji gdy klosz lampy ochłodzi się poniżej temperatury punktu rosy wilgoć zawarta w powietrzu znajdującym się wewnątrz lampy najzwyczajniej się na tej powierzchni wykropli.... Takie są prawa fizyki...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: LAMPA

Postprzez klemens » Cz paź 13, 2011 3:09 pm

goramo napisał(a):
klemens napisał(a):Powinny one być skierowane otworkiem w dół. Dziwne to trochę, bo wszelkie odpowietrzenia są brane z najwyższego punktu układu - no, ale nie będę tu dyskutował z konstruktorami Hondy.


Odpowietrzniki są montowane w najwyższych punktach układu (lub lokalnie najwyższych), ale gdy układ ten wypełniony jest docelowo cieczą - np. rurociągi w c.o. .
Tutaj akurat lampa jest docelowo wypełniona powietrzem, więc otworek jest tylko po to, żeby tam wogóle był możliwy ruch powietrza i lampa mogła się "wentylować"....

A swoją drogą, skoro lampa nie jest hermetyczna, to niejako siłą rzeczy czasami może zachodzić skraplanie się pary wodnej wewnątrz klosza. Powietrze atmosferyczne zawiera przecież w sobie pewną ilość wilgoci i skoro ma ono dostęp do wewnątrz lampy, to w sytuacji gdy klosz lampy ochłodzi się poniżej temperatury punktu rosy wilgoć zawarta w powietrzu znajdującym się wewnątrz lampy najzwyczajniej się na tej powierzchni wykropli.... Takie są prawa fizyki...

I tak mniej więcej honda argumentuje możliwość zaparowania reflektora. Gdyby więc znów zaparował, to do uznania reklamacji jest jeszcze droga daleka. Serwis musi go wymontować i sprawdzić szczelność przez zanurzenie w wodzie - do odpowiedniego miejsca, oczywiście. Dopiero, gdy próba potwierdzi nieszczelność (w miejscu do tego nieprzewidzianym), wtedy dopiero nastąpi zadziałanie serwisu, odpowiednie do rodzaju i miejsca uszkodzenia. Generalnie gdyby komuś lampa zaparowała zaleca się częściowe zsunięcie gumy uszczelniającej, zapalenie silnika, lampy, odczekanie do czasu odparowania i jeszcze trochę.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron