klemens napisał(a):Powinny one być skierowane otworkiem w dół. Dziwne to trochę, bo wszelkie odpowietrzenia są brane z najwyższego punktu układu - no, ale nie będę tu dyskutował z konstruktorami Hondy.
Odpowietrzniki są montowane w najwyższych punktach układu (lub lokalnie najwyższych), ale gdy układ ten wypełniony jest docelowo cieczą - np. rurociągi w c.o. .
Tutaj akurat lampa jest docelowo wypełniona powietrzem, więc otworek jest tylko po to, żeby tam wogóle był możliwy ruch powietrza i lampa mogła się "wentylować"....
A swoją drogą, skoro lampa
nie jest hermetyczna, to niejako siłą rzeczy czasami może zachodzić skraplanie się pary wodnej wewnątrz klosza. Powietrze atmosferyczne zawiera przecież w sobie pewną ilość wilgoci i skoro ma ono dostęp do wewnątrz lampy, to w sytuacji gdy klosz lampy ochłodzi się poniżej temperatury punktu rosy wilgoć zawarta w powietrzu znajdującym się wewnątrz lampy najzwyczajniej się na tej powierzchni wykropli.... Takie są prawa fizyki...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA
Always look on the bright side of life