smar na gmoli i coś przy secie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez kurman » Cz gru 15, 2016 5:43 pm

Czołem! Dwa pytanka/porady z cyklu co to jest. Otóż przy myciu motocykla zauważyłem na gmoli małą kupkę smaru i zacząłem się zastanawiać skąd się bierze i dlaczego nie ma go w środku... to normalne?

sma3.jpg


Druga sprawa to dziwne ustrojstwo przy secie plecaczka. Co to i do czego służy, bo są tam małe luzy i nie wiem czy to korygować czy cuś :)

set3.jpg


Byłbym wdzięczny za pomoc i zdrówka!

peace!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
kurman
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): N paź 11, 2015 5:08 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez konjo8ds » Pt gru 16, 2016 4:53 am

Smar na gmolu pochodzi z łańcucha, a konkretnie z zębatki zdawczej. Gromadzi się pod pokrywą zębatki (ten plastik powyżej gmolu gdzie masz rozpisane biegi).

To co masz przy secie to odważniki dla wyrównania masy. Zauważ ze z drugiej strony ten element jest grubszy/cieńszy. One są chyba przynitowane? Ja bym się nie przejmował.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez kurman » Pt gru 16, 2016 3:56 pm

To normalne że smar z zębatki wycieka? To jest smar z łańcucha czy jest inne smarowanie zębatki?
kurman
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): N paź 11, 2015 5:08 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez konjo8ds » N gru 18, 2016 6:33 am

To smar z łańcucha.
To normalne, że wycieka. Jak chcesz mieć czysto to odkręć te pokrywę, o której pisałem powyżej, i wyczyść nagromadzony tam smar.
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez kurman » Pt cze 02, 2017 11:24 am

Odgrzewam temat :) ostatnio wracałem w deszczu i przymierzałem się do umycia. Chciałem zrobić wszystko ładnie po bożemu, ale odkręcenie tego plastiku wiąże się z odkręceniem pokrywy skrzyni, a nie jestem pewien czy chcę tam grzebać :) musiałbym odkręcić sporo śrub które widać, nie wszystkie, na górze zdjęcia. Ktoś już tego próbował?

Z góry dzięki za pomoc!
kurman
Użytkownik
 
Posty: 32
Dołączył(a): N paź 11, 2015 5:08 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Piotr
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez pawlow.pawel » Pt cze 02, 2017 11:31 am

Plastiki ochraniające zębatkę zdawczą można zdjąć nie ruszając żadnych metalowych pokryw. Najpierw zdejmujesz cięgno zmiany biegów z wielowypustu, a potem zewnętrzny plastik (na wcisk) i wewnętrzny na dwie śrubki pod klucz nasadowy 8.
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez goramo » Pt cze 02, 2017 8:05 pm

Kolega Kurman ma 1000-ca, więc mu nie mieszajcie jakimiś plastikami... :bash: :pokey: :tongue: :wink:

Tam nie ma żadnych plastików (tak jak w 600-tce). :excl: :wink:

Żeby dostać się do zębatki trzeba:
1. Zdjąć cięgno zmiany biegów z wielowpustu - warto zapamiętać jak było założone, żeby potem ustawić takie samo położenie (jest tam znacznik). Jak potem założy w innym położeniu, to dźwignia zmiany biegów będzie wyżej lub niżej (w zależności w którą stronę przekręci położenie na wielowpuście).
2. Wykręcić śrubę trzymającą łącznik cięgien zmiany biegów i zdemontować łącznik. Trzeba to zrobić, bo inaczej łącznik ten nie przekręci się na tyle aby zrobić miejsce dla zdjęcia pokrywy.
3. Odkręcić śruby siłownika sprzęgła. Nie odkręcać przewodu do siłownika!
4. Wyjąć siłownik sprzęgła, (nie odkręcać od niego przewodu!, jak jest wyjęty, to nie wciskać klamki sprzęgła!). Przy wyjmowaniu siłownika uważać na uszczelkę - pod siłownikiem będzie papierowa uszczelka, którą łatwo rozerwać. Jednakże bez paniki - nawet jak się lekko uszkodzi, to nic tam nie będzie cieknąć. :smile:
5. Pod siłownikiem będzie trzpień - taki długi pręt, który przechodzi wgłąb silnika przez całą skrzynię biegów - trzeba go wyjąć.
6. Odkręcić śruby pokrywy z wytłoczoną rozpiską zmiany biegów - nie jest plastikowa, a aluminiowa :excl:
7. Zdjąć tę pokrywę z pinu ustalającego
8. Pod pokrywą będzie jeszcze metalowy dystans o kształcie jak krawędź pokrywy. Przy zdejmowaniu pokrywy ten dystans wypadnie. Potem przy zakładaniu trzeba go odpowiednio włożyć - pasuje tylko w jednym położeniu :excl:

No i już. :biggrin: Zębatka na wierzchu! :thumbup: Można się zabrać za czyszczenie obudowy i okolic zębatki. :smile:


Nie ma za co. :msn-wink:

:cheers:
Ostatnio edytowano Pt cze 02, 2017 8:37 pm przez goramo, łącznie edytowano 2 razy
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez goramo » Pt cze 02, 2017 8:23 pm

Tak to wygląda po demontażu


Obrazek


Obrazek



Nie wiem, czy fotki się wyświetlają. :roll:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez peblo » N lut 24, 2019 4:06 pm

odgrzeje temat jeśli można, pytanie mam właśnie jak się dostać do zębatki zdawczej w CBF 600 S z 2010 roku?? bo te punkty które napisał goramo to raczej tyczą się starszych modeli bo u mnie są plastkiki które osłaniają zębatkę zdawczą a nie jakaś pokrywa.
peblo
Nowicjusz
 
Posty: 7
Dołączył(a): Pt sty 18, 2019 6:56 pm
Wiek: 32
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF 600S ABS
W siodle: <100 kkm

Re: smar na gmoli i coś przy secie

Postprzez goramo » N lut 24, 2019 8:55 pm

peblo napisał(a):odgrzeje temat jeśli można, pytanie mam właśnie jak się dostać do zębatki zdawczej w CBF 600 S z 2010 roku?? bo te punkty które napisał goramo to raczej tyczą się starszych modeli bo u mnie są plastkiki które osłaniają zębatkę zdawczą a nie jakaś pokrywa.


Bo to co ja napisałem tyczy się 1000-ca. :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron