Zmiana Crashpadów na Gmole

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez micrus » N lut 26, 2017 6:46 pm

Witam zdejmuje crashpady bu zamontować gmole , okazało się że zastosowana dłużesz śruby do montażu crachpadów a teraz potrzebuje znać wymiary oryginalnych śrub może ktoś pomoże ???
micrus
Użytkownik
 
Posty: 34
Dołączył(a): Śr gru 07, 2016 7:01 pm
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Imię: Mikołaj
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez nervous » Pn lut 27, 2017 7:46 am

Po co chcesz montować oryginalne, przecież gmole też będą trzymać się na tej śrubie.
nervous
Użytkownik
 
Posty: 39
Dołączył(a): Wt mar 29, 2016 7:28 pm
Imię: Mateusz
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn lut 27, 2017 8:26 am

Śruby są razem z gmolami sprzedawane.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez micrus » Pn lut 27, 2017 9:45 am

Kupiłem givi i nie ma tych śrub w zestawie ... jest informacja by zostawić oryginalne ... a nie mam oryginału bo poprzedni właściciel założył crash pady i akcesoryjne sruby
micrus
Użytkownik
 
Posty: 34
Dołączył(a): Śr gru 07, 2016 7:01 pm
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Imię: Mikołaj
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez konjo8ds » Pn lut 27, 2017 10:20 am

poszukaj na Allegro. można dostać śruby, np. karton śrub używanych. jak nie chcesz Allegro, to ASO Honda i oryginały, np. tu: http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model
fiszka: FRAME, albo ENGINE
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5341
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez mr_soze » Pn lut 27, 2017 11:15 am

A nie mozesz przyciąć tych śrub do odpowiedniej długości? To nie jest jakaś kosmiczna technologia...wystarczy troszkę pomyśleć i pomierzyć
Avatar użytkownika
mr_soze
Znawca
 
Posty: 230
Dołączył(a): Pt gru 04, 2015 10:08 am
Lokalizacja: Biała Podlaska
Imię: Paweł
Motocykl: Kawasaki Versys 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez micrus » Pn lut 27, 2017 5:18 pm

Pomyśleć kolego można o niebieskich migdałach ,,,,, Gwint kończy sie dosłownie kilka mm od mocowania w tym momencie . Gdybym odcioł z końca śruby wymaganą długość udcioł bym cały gwint . A założnie byle jakiej śruby mija się z celem nie znam ani twardości ani długości gwintu . Mocowania silnika są narażone na duże przeciążenia a nie wiem czy Kolega wie że miejsca montażu jest narażone na siłe scinająca i tam nie może być gwintu gdyż nie jest wytrzymały na ścinanie . Za takie podpowiedzi dziękuje .
micrus
Użytkownik
 
Posty: 34
Dołączył(a): Śr gru 07, 2016 7:01 pm
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Imię: Mikołaj
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez mr_soze » Pn lut 27, 2017 7:55 pm

Skoro silnik do tej pory wisiał na tych śrubach mocujących crashpady i nie odpadł to może będzie dalej wisiał...tak jak pisałem wcześniej: to nie kosmiczna technogia
Avatar użytkownika
mr_soze
Znawca
 
Posty: 230
Dołączył(a): Pt gru 04, 2015 10:08 am
Lokalizacja: Biała Podlaska
Imię: Paweł
Motocykl: Kawasaki Versys 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez goramo » Pn lut 27, 2017 8:05 pm

Micrus, miałem to samo gdy zmieniałem crashpady na gmole w CB1300. Śruby z crashpadów były za długie, miały złe proporcje długości części gwintowanej do gładkiej, oraz miały nie takie łby. Po prostu kupiłem nowe śruby z nakrętkami w ASO.
Prosto i łatwo. :smile:

Oczywiście można kombinować i sobie dobierać w sklepie śruby, ale w związku z tym, że po usunięciu crashpadów śruby mocujące silnik są widoczne, to ja wolałem żeby były oryginalne. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Zmiana Crashpadów na Gmole

Postprzez raphi » Wt lut 28, 2017 11:26 am

micrus napisał(a):Pomyśleć kolego można o niebieskich migdałach ,,,,, Gwint kończy sie dosłownie kilka mm od mocowania w tym momencie . Gdybym odcioł z końca śruby wymaganą długość udcioł bym cały gwint . A założnie byle jakiej śruby mija się z celem nie znam ani twardości ani długości gwintu . Mocowania silnika są narażone na duże przeciążenia a nie wiem czy Kolega wie że miejsca montażu jest narażone na siłe scinająca i tam nie może być gwintu gdyż nie jest wytrzymały na ścinanie . Za takie podpowiedzi dziękuje .

Możesz sobie przyszlifować gwint na końcu i będzie się zgadzać :)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14113
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości