Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Dziwna sprawa po wymianie napędu

So kwi 01, 2017 7:01 pm

Cześć,

Kilka dni temu wymieniłem napęd w moim CB1R. Założony został zestaw D.I.D + Sunstar. Czyli taki oklepany szlagier przy tego typu wymianach. Z resztą to samo zakładałem w poprzednim moto i byłem zadowolony.
"Problem" w tym, że teraz po zmianie napędu na nowy, ułożeniu go i skorygowaniu naciągu, fabryczny wskaźnik zużycia wskazuje niemalże czerwone pole sugerujące zużycie napędu.

Ja się pytam, WTF? :tongue:

Ktoś umie to wyjaśnić?

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

So kwi 01, 2017 7:23 pm

Jesteś pewien, że nowe zębatki mają tyle samo zębów co oryginalne?

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

So kwi 01, 2017 8:15 pm

Ilość ogniw łańcucha się zgadza?

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

So kwi 01, 2017 8:30 pm

No chyba że ,ten łańcuch to wersja ,,ECO" ( z odzysku).

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 7:48 am

Części są nowe. Kupione od sprawdzonego dostawcy i zakładane przez mechanika, który zjadł zęby na serwisie motocykli. Gdyby coś nie pasowało lub było inne niż to demontowane (ilość zębów) to nie zostało by założone.

Różną ilość ogniw w łańcuchu można wykluczyć, bo ogniwo ma długość ok 20mm, a przesunięcie na wskaźniku mogłoby być zaledwie 3-4mm bardziej w zielonym polu.

Ja się skłaniam ku temu, że tolerancja wykonania ogniw tego łańcucha jest o jakieś 'dychy' inna niż w przypadku zestawu OEM, do którego dopasowano przyklejany wskaźnik.

Pytanie, czy ktoś się z tym spotkał?

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 8:30 am

Dylu napisał(a):Części są nowe. Kupione od sprawdzonego dostawcy i zakładane przez mechanika, który zjadł zęby na serwisie motocykli. Gdyby coś nie pasowało lub było inne niż to demontowane (ilość zębów) to nie zostało by założone.

Różną ilość ogniw w łańcuchu można wykluczyć, bo ogniwo ma długość ok 20mm, a przesunięcie na wskaźniku mogłoby być zaledwie 3-4mm bardziej w zielonym polu.

Ja się skłaniam ku temu, że tolerancja wykonania ogniw tego łańcucha jest o jakieś 'dychy' inna niż w przypadku zestawu OEM, do którego dopasowano przyklejany wskaźnik.

Pytanie, czy ktoś się z tym spotkał?

Nie ma czegoś takiego jak tolerancja w długości ogniwa. Jest to regulowane normami europejskimi i polskimi. Jeśli kupiłeś Nowy łańcuch 120 ogniw to musiałeś walnąć się w ilości zębów na ataku lub odbiorze. O ile mnie pamięć nie myli odpowiednio 16 i 43 zęby

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 9:56 am

A masz ABS?
W Bandycie 650 jest różnica w długości łańcucha w zależności czy ma ABS czy nie.

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 11:47 am

Mam ABS, ale podawałem to info sprzedawcy przy zamawianiu napędu.

A może ja zwyczajnie przesadzam.
Tu link do foto jak wygląda wskaźnik: http://i.imgur.com/Cl01GXq.jpg

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 4:08 pm

zostaje liczyć ogniwa i zęby na zębatkach i sprawdzić to z info w necie.
Jednemu jak podałem ze mam ABS to i tak dobrał mi pod wersję bez... także upewnij się ile czego masz :)

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

N kwi 02, 2017 5:53 pm

Może przy okazji to zrobię, ale teraz to i tak już "musztarda po obiedzie". Nie będę zdejmował dopiero co założonego napędu. Pasuje, motocykl jedzie tak jak jechał, tylko wskazanie na naklejce mogło by być bardziej optymistyczne :) Także mając świadomość, że napęd jest nowy, zwyczajnie będę go regulował te kilka mm dalej, bo jak widzisz na zdjęciu, do którego link wkleiłem powyżej, suwak od naciągu ma do pokonania jeszcze z 10mm, także miejsce jest :) Trudniej tylko będzie przekonać potencjalnego przyszłego nabywcę, że napęd był robiony :)
Odpowiedz