Dziwna sprawa po wymianie napędu

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Dylu » So kwi 01, 2017 7:01 pm

Cześć,

Kilka dni temu wymieniłem napęd w moim CB1R. Założony został zestaw D.I.D + Sunstar. Czyli taki oklepany szlagier przy tego typu wymianach. Z resztą to samo zakładałem w poprzednim moto i byłem zadowolony.
"Problem" w tym, że teraz po zmianie napędu na nowy, ułożeniu go i skorygowaniu naciągu, fabryczny wskaźnik zużycia wskazuje niemalże czerwone pole sugerujące zużycie napędu.

Ja się pytam, WTF? :tongue:

Ktoś umie to wyjaśnić?
Avatar użytkownika
Dylu
Użytkownik
 
Posty: 91
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:17 am
Imię: Tomek
Motocykl: CB1R

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Talrep » So kwi 01, 2017 7:23 pm

Jesteś pewien, że nowe zębatki mają tyle samo zębów co oryginalne?
Avatar użytkownika
Talrep
Użytkownik
 
Posty: 144
Dołączył(a): N kwi 26, 2015 11:47 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 41
Imię: Jacek
Motocykl: CBF600SA '09
W siodle: <100 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez goramo » So kwi 01, 2017 8:15 pm

Ilość ogniw łańcucha się zgadza?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez slawekp » So kwi 01, 2017 8:30 pm

No chyba że ,ten łańcuch to wersja ,,ECO" ( z odzysku).
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Dylu » N kwi 02, 2017 7:48 am

Części są nowe. Kupione od sprawdzonego dostawcy i zakładane przez mechanika, który zjadł zęby na serwisie motocykli. Gdyby coś nie pasowało lub było inne niż to demontowane (ilość zębów) to nie zostało by założone.

Różną ilość ogniw w łańcuchu można wykluczyć, bo ogniwo ma długość ok 20mm, a przesunięcie na wskaźniku mogłoby być zaledwie 3-4mm bardziej w zielonym polu.

Ja się skłaniam ku temu, że tolerancja wykonania ogniw tego łańcucha jest o jakieś 'dychy' inna niż w przypadku zestawu OEM, do którego dopasowano przyklejany wskaźnik.

Pytanie, czy ktoś się z tym spotkał?
Avatar użytkownika
Dylu
Użytkownik
 
Posty: 91
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:17 am
Imię: Tomek
Motocykl: CB1R

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez garbaty » N kwi 02, 2017 8:30 am

Dylu napisał(a):Części są nowe. Kupione od sprawdzonego dostawcy i zakładane przez mechanika, który zjadł zęby na serwisie motocykli. Gdyby coś nie pasowało lub było inne niż to demontowane (ilość zębów) to nie zostało by założone.

Różną ilość ogniw w łańcuchu można wykluczyć, bo ogniwo ma długość ok 20mm, a przesunięcie na wskaźniku mogłoby być zaledwie 3-4mm bardziej w zielonym polu.

Ja się skłaniam ku temu, że tolerancja wykonania ogniw tego łańcucha jest o jakieś 'dychy' inna niż w przypadku zestawu OEM, do którego dopasowano przyklejany wskaźnik.

Pytanie, czy ktoś się z tym spotkał?

Nie ma czegoś takiego jak tolerancja w długości ogniwa. Jest to regulowane normami europejskimi i polskimi. Jeśli kupiłeś Nowy łańcuch 120 ogniw to musiałeś walnąć się w ilości zębów na ataku lub odbiorze. O ile mnie pamięć nie myli odpowiednio 16 i 43 zęby
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Turos » N kwi 02, 2017 9:56 am

A masz ABS?
W Bandycie 650 jest różnica w długości łańcucha w zależności czy ma ABS czy nie.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Dylu » N kwi 02, 2017 11:47 am

Mam ABS, ale podawałem to info sprzedawcy przy zamawianiu napędu.

A może ja zwyczajnie przesadzam.
Tu link do foto jak wygląda wskaźnik: http://i.imgur.com/Cl01GXq.jpg
Avatar użytkownika
Dylu
Użytkownik
 
Posty: 91
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:17 am
Imię: Tomek
Motocykl: CB1R

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Turos » N kwi 02, 2017 4:08 pm

zostaje liczyć ogniwa i zęby na zębatkach i sprawdzić to z info w necie.
Jednemu jak podałem ze mam ABS to i tak dobrał mi pod wersję bez... także upewnij się ile czego masz :)
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7612
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 35
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: Dziwna sprawa po wymianie napędu

Postprzez Dylu » N kwi 02, 2017 5:53 pm

Może przy okazji to zrobię, ale teraz to i tak już "musztarda po obiedzie". Nie będę zdejmował dopiero co założonego napędu. Pasuje, motocykl jedzie tak jak jechał, tylko wskazanie na naklejce mogło by być bardziej optymistyczne :) Także mając świadomość, że napęd jest nowy, zwyczajnie będę go regulował te kilka mm dalej, bo jak widzisz na zdjęciu, do którego link wkleiłem powyżej, suwak od naciągu ma do pokonania jeszcze z 10mm, także miejsce jest :) Trudniej tylko będzie przekonać potencjalnego przyszłego nabywcę, że napęd był robiony :)
Avatar użytkownika
Dylu
Użytkownik
 
Posty: 91
Dołączył(a): Śr wrz 02, 2015 11:17 am
Imię: Tomek
Motocykl: CB1R

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron