CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez Kondi » N kwi 09, 2017 6:39 pm

Witam, po zimie zaczęły się problemy z Hondą CBF 1000. Zeszły sezon przejeździłem bez problemów, po zimowaniu zaczęły się problemy: motocykl trzyma wysokie wolne obroty (3-4tys), podczas jazdy powyżej 120km/h nie ma siły się rozpędzać (zaczyna się dusić i przerywać), czasami gaśnie po dłuższej jeździ i długo kręci, musi ostygnąć by lepiej odpalał. Na neutralnym biegu przy odcince zadymi na czarno.
Z góry dziękuję za pomoc :)
Kondi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): So cze 11, 2016 4:39 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg / Rzeszów
Wiek: 27
Imię: Konrad
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez tombartosz » N kwi 09, 2017 11:27 pm

Poszukaj w necie serwisówki i masz tam napisane co i jak połączyć, żeby wymrugał kody błędów. Jakiś punkt zaczepienia wtedy będzie.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez zbyhu » Pn kwi 10, 2017 7:27 am

Brzmi poważnie. Jeszcze z czymś takim nikt na forum do nas nie zawitał.

To co mówi kolega wyżej jest sensowne. Sprawdź co komputer moto wymiga. Jest nawet gdzieś na forum instrukcja jak to zrobić (chyba w wątku "wyższe spalanie").

Jeśli miałbym strzelać, to bym powiedział, że masz uszkodzony czujnik położenia przepustnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez Grzesiob » Pn kwi 10, 2017 10:08 am

A może to kwestia paliwa leżakowanego w zbiorniku ? Nie wiem czy miałeś na zimę zatankowane pod korek i czy wlewałeś teraz świeżej wachy.
Grzesiob
Użytkownik
 
Posty: 70
Dołączył(a): Pt wrz 02, 2016 7:48 am
Wiek: 51
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000, Vulcan2000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez tombartosz » Pn kwi 10, 2017 9:55 pm

Nie sądzę, żeby to było paliwo. U mnie leżakuje w 2 moto zawsze pełny bak i po 3 do 5 miesiącach nigdy nie miałem problemów. Czasami w karnistrach mam benzynę która ma rok i więcej i też nigdy nie powodowała problemów. Może jej skład chemiczni jest trochę gorszy, ale nie spotkałem silnika który by sobie nie poradził.
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez Kondi » Wt kwi 11, 2017 11:06 am

Myślę, że dobrze sprawdziłem kody błędu (zrobiłem zworkę dwóch pinów w kostce pod siedzeniem podczas wlaczania zaplonu)
Kontrola FI mignęła 8 razy, co wg instrukcji oznacza błąd:
TP sensor circuit low voltage (less than 0.3 V)
TP sensor or its circuit malfunction
Czujnik położenia przepustnicy był odkręcany w tamtym roku, bo była tam zakładana "blokada"(blaszka) na A2. Po zdjęciu tej blaszki, nie przykręciłem idealnie na środku czujnika i mrugał mi FI i moto nie jechało więcej niż 60km/h, jak ustawiłem te dwa torxy na środku to wszystko wróciło do normy. Myślicie że mógłby teraz sam się zepsuć i dawać aż takie objawy (wysokie obroty, cięzkie odpalanie na ciepłym, duszenie, ciemny dym przy odcince)? Jest jeszcze możliwość, że bład z tamtego roku został w pamięci i teraz mi migał, a powodem może być co innego.
Też myślałem że to paliwo, miałem zalany pod koniec zeszłego sezonu pod korek, wypaliłem cały bak, tak jakby nie chwilę się poprawiło na kilka kilometrów po wlaniu świeżego, ale teraz znów jest to samo.
Ostatnio edytowano Wt kwi 11, 2017 11:12 am przez Kondi, łącznie edytowano 3 razy
Kondi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): So cze 11, 2016 4:39 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg / Rzeszów
Wiek: 27
Imię: Konrad
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez goramo » Wt kwi 11, 2017 11:14 am

Jeśli gmerane było prz tps, to od tego bym zaczął.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez zbyhu » Wt kwi 11, 2017 12:26 pm

Zresetuj błędy, odpal, przejedź się (jeśli to możliwe) i znowu zrób diagnostykę.
Jeśli wymiga ten sam błąd, to masz winowajcę. Jak nie, to będzie trzeba szukać "ręcznie".

Niemniej to co napisał Goramo to celna uwaga.
Myślę, że uszkodzony czujnik położenia przepustnicy może dawać takie objawy.

Czujnik położenia przepustnicy to w zasadzie potencjometr. Przy każdym wychyleniu i zamykaniu gazu czujnik to wykrywa, ślizgacz w środku jeździ po ścieżce i daje sygnał do ECM w postaci zmieniającego się wyjściowego napięcia. Jeśli uszkodzi się lub zabrudzi ścieżka po której lata ślizgacz w czujniku, napięcie sygnałowe zmienia się np. skokowo, zamiast liniowo. Starta ścieżka może też w postaci drobin latać w środku czujnika powodując zupełnie nieprzewidywalne sygnały do ECM.
A ECM steruje wtryskami.

Jest wg. mnie spora szansa, że to będzie Twój winowajca.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez Kondi » Wt kwi 11, 2017 4:42 pm

Zrobiłem tak jak radziliście, skasowałem błąd, zrobiłem kilka kilometrów (na więcej nie pozwala dzisiejsza pogoda). Po ponownym sprawdzeniu błędów - nie ma nic (przy robieniu zworki FI swieci caly czas, nie miga).
Jednak na wlaczonym silniku odpialem wtyczke od czujnika przepustnicy, i obroty z 4 tys spadly do prawidlowych , okolo ~1.5tys, przejechalem sie i nie dusi sie, rozpedza sie normalnie. Jednak przy odcince nadal jest czarne zabarwienie spalin i ciezko odpala na cieplym (tak jakby go zalewalo albo sie dusil, odpala i gasnie po ulamku sekundy, dopiero za ktoryms razem zlapie dobrze i nie zgasnie).
Odkrecilem ten czujnik i pokazalo mi sie troche metalowych wiór i taka metalowe wybulenie, ktore jak widac odcisnelo slad na zewnętrznej obudowie. Jest to twarde, nie wiem skad sie wzielo, bo raczej na fabryczne to nie wyglada, sprobuje jutro zlikwidowac to wybulenie, wyczyscze z wior, zrobie dluzsza trase i dam znac.
Pytanie jak dobrze przykrecic ten czujnik? Na torxach jest regulacja, ustawic mniej wiecej na srodek?
Obrazek
Kondi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Dołączył(a): So cze 11, 2016 4:39 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg / Rzeszów
Wiek: 27
Imię: Konrad
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 1000 problem po zimie - brak mocy, ciezko odpala

Postprzez zbyhu » Śr kwi 12, 2017 6:00 am

Niestety nie znam procedury, ale sądzę, że bez specjalistycznego urządzenia i tak nie zamontujesz tego jak Bóg przykazał.
Zatem pewnie czeka Cię po prostu montowanie metodą prób i błędów. Regulacja nie jest duża. Przykręć w połowie, weź klucz w kieszeń i w drogę. I zobacz jak się moto zachowuje przy różnych nastawach.

Swoją drogą ładna masakra pod tym czujnikiem. Na moje oko jest on do wymiany. Opiłki metalu musiały wejść do środka czujnika pomiędzy ścieżkę a ślizgacz i robią zamieszanie. Ścieżka jest raczej delikatna, więc opiłki zapewne ją porysowały.

Szukaj czujnika. Gniazdo dokładnie wyczyść, przedmuchaj skompresowanym powietrzem z drobin przed założeniem nowego. Oczywiście sprawdź stary, ale nie wróżę mu zdrowia.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości

cron