Przepis na przepisowe oświetlenie dodatkowe w motocyklu

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Przepis na przepisowe oświetlenie dodatkowe w motocyklu

Postprzez gmer » Cz paź 19, 2017 7:54 pm

Kaplan, piszesz, że światła drogowe w NC są ok. Ostatnio jednak przekonałem się, że tak nie jest. Moim zdaniem są tragiczne - świecą gdzieś szeroko wprzód i na boki zamiast dać konkretnie snopem wprzód na 100m. Glub paszczą potwierdził, że ma tak samo. Glub ma NC 700X, ja mam NC 750S 2014 czyli na zwykłych żarówkach. Znasz może jakiś patent, aby bez destrukcji - rekonstrukcji poprawić sposób świecenia świateł drogowych?
-
Nec Hercules contra plures ... :confused:
Avatar użytkownika
gmer
Znawca
 
Posty: 295
Dołączył(a): Pn sty 23, 2017 11:49 am
Lokalizacja: Grodzisk / Wawa
Wiek: 45
Imię: Marek
Motocykl: Honda NC 750s 2014
W siodle: <100 kkm

Re: Przepis na przepisowe oświetlenie dodatkowe w motocyklu

Postprzez Glub » Cz paź 19, 2017 8:26 pm

dodatkowe halogienia... kurde jeszcze swoich nie zamontowałem....
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 6905
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 40
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Przepis na przepisowe oświetlenie dodatkowe w motocyklu

Postprzez Kaplan » Pt paź 20, 2017 10:06 am

Przyznam się, że rzadko miałem okazję jeździć na długich, ale jak już, to widoczność dla mnie była wystarczająca. Mam 700-tkę z końcowej partii produkcji, a więc poza silnikiem model praktycznie ten sam co Twoja 750-tka - i też na żarówkach halogenowych.

Jak poprawić oświetlenie? Jest możliwość regulacji położenia reflektora, ale chyba niewiele to da. Zacząłbym od zastosowania dobrych żarówek halogenowych, np. Bosch Gigalight Plus 120, Philips X-treme Vision +130%, Ring +120% czy Tungsram +90%. Te ostatnie mam w samochodzie i efekt jest widocznie lepszy w porównaniu do fabrycznych żarówek KIA. Najwyższą notę spośród ww. podczas testu Auto Świata dostał ten Ring, natomiast każda z najwyżej notowanych żarówek miała dość wysoki stopień olśnienia jadących z naprzeciwka.

Alternatywą są lampy akcesoryjne. Jeśli nie zależy Ci tak bardzo na przepisowym oświetleniu, to po prostu symetrycznie po obu stronach dajesz halogeny dalekosiężne z homologacją R (i masz wtedy 3 długie światła, co jest niezgodne z przepisami, choć sporo cruiserów/chopperów tak ma). Albo kombinujesz z dodaniem pojedynczej lampy tego rodzaju w osi symetrii - nad lub pod reflektorem głównym, co może być trudne i nie wyglądać zbyt estetycznie.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 210
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości