Gmole SC 64 a SC 58

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez Sebi » Śr cze 28, 2017 10:00 am

No i przechwaliłem. Oczywiście problemem są wibracje. Silikon jest, śruby dociagniete chyba jak trzeba, a powyżej 6 tys mrówki po rękach biegają. Co jeszcze sprawdzić? Dociagnąć, poluzować? Moje wątpliwości budzi mocowanie tylnej prawej łapy gmola który przykrecony jest do szpilki mocowania silnika przechodzącej w poprzek, a nie do seta jak w instrukcji GIVI. No ale tak one są wykonane.
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 48
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Re: Gmole SC 64 a SC

Postprzez goramo » Śr cze 28, 2017 1:49 pm

Montując gmole trzeba odkręcić śruby mocujące silnik. A kolejność dociągania śrub montujących silnik do ramy nie jest przypadkowa :excl:
Zajrzyj do serwisówki - w dziale o wymontowaniu i zamontowaniu silnika do ramy powinna być podana właściwa kolejność dociągania śrub.
Np. w serwisówce do CB1300 jest to podane.
Gry u siebie demontowałem crashpady i motowałem gmole, to potem też były wibracje. Zajrzałem do serwisówki i zobiłem poprawkę - czyli poluzowałem WSZYSTKIE śruby mocujące silnik i dociągnąłem je w odpowiedniej kolejności. Wibracje znacznie się zredukowały. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> XL650V -> CB1300SA + HH600

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 7626
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + HH600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez Sebi » Śr cze 28, 2017 2:54 pm

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Luzować wszystkie, czy tylko te które odkręcałem? Tzn tylna dolna i dwie przednie?
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 48
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez goramo » Śr cze 28, 2017 5:11 pm

Sebi napisał(a):Bardzo dziękuję za odpowiedź. Luzować wszystkie, czy tylko te które odkręcałem? Tzn tylna dolna i dwie przednie?


Najpierw znajdź w serwisówce poprawną kolejność dokręcania.
Potem poluzuj (nie odkręcaj do końca) wszystkie śruby w punktach mocowania silnika, a następnie postępuj zgodnie z procedurą przewidzianą w serwisówce, czyli dokręcaj śruby we właściwej kolejności.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> XL650V -> CB1300SA + HH600

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 7626
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + HH600
W siodle: 100-200 kkm

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez Sebi » Śr cze 28, 2017 5:35 pm

Pluzowałem, podparłem silnik, dokręciłem po kolei. Przednie lżej niż poprzednio. Niestety przednie tylko płaskim kluczem mogę dokrecać, więc nie wiem jakim momentem. Jest.... lepiej, choć wibracje nadal są wyczuwalne. Szkoda. Przedtem chodziła jak pszczółka aż do czerwonego pola. A może ciężarki na gmole założyć zamiast tych ozdobnych plastików z napisem givi? Robił to już ktoś?
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 48
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez Sebi » Śr lip 05, 2017 7:57 pm

Goramo, czy wiesz może czy cb1300 ma taką samą konstrukcję mocowania silnika jak cbf1000? Bo jak dla mnie opis w instrukcji cbf nie jest jednoznaczny.strona 8.8. Najpierw każą złapać w kolejności:tylny górny ,tylny dolny ,przednie . A potem podają momenty dokręcania wymieniając po kolei: przednie, tylny górny, tylny dolny. Czy ta kolejność w liście momentów jest przypadkowa, czy może tak należy kolejno dokrecać? W takim przypadku kolejność zgadzałaby się z kolejnością z cb 1300. Ja dokręcałem momentem tak jak wymieniają kolejno. No i na nie podpartym silniku. Ale rewelacji nie ma. Tzn da się jeździć, ale daleko mu do zachowania moto bez gmoli gdzie aż do max prędkości, żadnych wibracji nie było.
Avatar użytkownika
Sebi
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): So cze 17, 2017 9:54 pm
Lokalizacja: Połchowo koło Redy
Wiek: 48
Imię: Sebastian
Motocykl: Cb750SF+CBF1000 SC64

Re: Gmole SC 64 a SC 58

Postprzez xcracer » Pt lis 24, 2017 8:31 pm

Koledzy możecie napisać czy po montażu gmoli GIVI do SC64 można bez problemu odkręcić osłonę filtra oleju i sam filtr bez ich demontażu?



Już sam odpowiedziałem sobie na pytanie ;)

Przy zamontowanych gmolach givi nie ma żadnego problemu z dostępem do filtra oleju.
Avatar użytkownika
xcracer
Użytkownik
 
Posty: 161
Dołączył(a): Pn paź 02, 2017 12:19 pm
Lokalizacja: Myszków
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000FA 2012
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości