Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez matka-siedzi-z-tyu » Pn cze 19, 2017 5:42 pm

Witam, mam problem z CBF1000A SC58 2006r.

Na zimnym silniku pali na dotyk (czasami z niewielkimi problemami) i płynnie wkręca się na obroty. Silnik chodzi równo na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów.

Po rozgrzaniu silnik też chodzi równo i na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów, ale jak go zgaszę, to już nie mogę odpalić. Po kilku próbach, gdy już w końcu zapali, chodzi równo na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów, ALE każde gwałtowne odkręcenie manetki powoduje zadławienie i zgaśnięcie silnika. Przy powolnym odkręcaniu gazu, ładnie wkręca się na obroty i chodzi równo.

Dodam, że świece są wyczyszczone, przewody WN są nowe, fajki są wymienione.

Jakieś pomysły?
matka-siedzi-z-tyu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm
Motocykl: cbf1000a
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez zbyhu » Pn cze 19, 2017 6:51 pm

Zapraszamy do powitalni forumowej.
Ludzie z pewnością chętniej pomogą, jeśli zachowasz trochę kurtuazji.

Kiedy były zawory regulowane?
Czyszczenie świec to trochę podcieranie tyłka szkłem. Wymień na nowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez Nazarejski » Pn cze 19, 2017 7:02 pm

zbyhu to jest jednak dyplomata.
Duży, duży szacunek!
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez matka-siedzi-z-tyu » Wt cze 20, 2017 8:34 pm

zbyhu, przywitałem się grzecznie na początku posta. Jak może zauważyłeś, matka-siedzi-z-tyu Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm i przez dłuuugi czas nie korzystał z forum nawet biernie, zatem ani nie pamięta, ani nie sprawdzał, czy już tu coś pisał. Teraz widzę, że to mój pierwszy post.
Już biegnę do powitalni, a tymczasem odpowiem: zawory nie wiem kiedy były regulowane, świece wyczyściłem, bo przebieg mają niewielki, ledwie ok. 4 tys. km., a oznaki zużycia nie wskazują na nieprawidłowości. Elektrody barwy kawy z mlekiem.
matka-siedzi-z-tyu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm
Motocykl: cbf1000a
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez zbyhu » Śr cze 21, 2017 9:24 am

Akumulator żwawo kręci?
Zawory warto zrobić.
Sprawdź czy komp nie ma w pamięci błędów. Procedura wejścia w diagnostykę była tu nie raz opisana.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez matka-siedzi-z-tyu » Cz cze 22, 2017 11:07 am

Akumulator jest w porządku, jak pisałem, na zimnym silniku nie ma problemu z odpaleniem.

Zrobiłem diagnostykę, FI świeci światłem ciągłym, czyli błędów nie ma.

Zrobię zawory.
Kolejny problem to mechanicy we Wrocławiu. Byłem już na Reymonta, Metalowców, Fabrycznej (teraz Bardzka) i Kromera. O Żegiestowskiej i Robotniczej słyszałem i tam też motóra nie oddam.
Poleci ktoś porządnego mechanika, niekoniecznie w samym Wrocławiu? Może gdzieś w okolicy (do 20-30 km) jest jakiś magik?
matka-siedzi-z-tyu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm
Motocykl: cbf1000a
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez mr_soze » Pt lip 07, 2017 6:14 pm

Motofaza...poszukaj na necie adresu
Avatar użytkownika
mr_soze
Znawca
 
Posty: 230
Dołączył(a): Pt gru 04, 2015 10:08 am
Lokalizacja: Biała Podlaska
Imię: Paweł
Motocykl: Kawasaki Versys 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez matka-siedzi-z-tyu » Śr sie 02, 2017 7:02 pm

Zawory zrobione. Trzecia przejażdżka i problemy wróciły: na ciepłym chodzi nierówno, gwałtowne odkręcenie manetki powoduje zadławienie i zgaśnięcie silnika + trudne odpalanie.
Właśnie sprawdziłem cewki zgodnie z opisem na http://www.aa1car.com/library/ignition_coils.htm. Pomiar oporności uzwojenia pierwotnego w obu cewkach dał wynik 3,1 om, co przekracza górną wartość zdrowego zakresu. Brak pomiaru oporności uzwojenia wtórnego w zakresie 2000k - 200 om.
Czy to znaczy, że obie cewki są walnięte?
matka-siedzi-z-tyu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm
Motocykl: cbf1000a
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez zbyhu » Cz sie 03, 2017 7:10 am

Jakoś na cewki mi to nie wygląda.
Prędzej sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy.
Odepnij wtyczkę czujnika i zobacz jak motocykl będzie chodził. Bez czujnika komp będzie pracował na wartościach zastępczych, które nie są precyzyjne, ale potrafią spisywać się lepiej niż uszkodzony TP sensor.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Postprzez matka-siedzi-z-tyu » Cz sie 03, 2017 6:40 pm

Odpiąłem wtyczkę TPS i odpaliłem silnik. Fi miga 8 razy, na biegu jałowym obroty stałe ok. 1000/min. Pochodził na luzie do wyłączenia się wentylatora chłodnicy, wtedy odkręciłem gaz i zgasł.
Przypiąłem z powrotem TPS, odpaliłem, obroty na jałowym ok. 1200/min, po odkręceniu manetki nie zgasł, ale - nie wiem czy wystarczająco obrazowo to napiszę, bo odkręcenie manetki trwa przecież niecałą sekundę... więc natychmiast po odkręceniu brzmi jak dwusuw - znaczy, że nie wszystkie gary wchodzą, ale zaraz po chwili wyrównuje pracę i dalej wkręca się na obroty równo. Czyli z TPSem nie gaśnie, ale ma taki >>słaby start<<.

TPS wygląda na nie majstrowany, bo jest jakieś mazidło na torxach, pewnie loctite. Zdjąć go i zrobić mu kąpiel w WD40, czy kupować coś na aliexpress?
matka-siedzi-z-tyu
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm
Motocykl: cbf1000a
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron