Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Pn cze 19, 2017 5:42 pm

Witam, mam problem z CBF1000A SC58 2006r.

Na zimnym silniku pali na dotyk (czasami z niewielkimi problemami) i płynnie wkręca się na obroty. Silnik chodzi równo na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów.

Po rozgrzaniu silnik też chodzi równo i na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów, ale jak go zgaszę, to już nie mogę odpalić. Po kilku próbach, gdy już w końcu zapali, chodzi równo na luzie i w czasie jazdy w całym zakresie obrotów, ALE każde gwałtowne odkręcenie manetki powoduje zadławienie i zgaśnięcie silnika. Przy powolnym odkręcaniu gazu, ładnie wkręca się na obroty i chodzi równo.

Dodam, że świece są wyczyszczone, przewody WN są nowe, fajki są wymienione.

Jakieś pomysły?

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Pn cze 19, 2017 6:51 pm

Zapraszamy do powitalni forumowej.
Ludzie z pewnością chętniej pomogą, jeśli zachowasz trochę kurtuazji.

Kiedy były zawory regulowane?
Czyszczenie świec to trochę podcieranie tyłka szkłem. Wymień na nowe.

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Pn cze 19, 2017 7:02 pm

zbyhu to jest jednak dyplomata.
Duży, duży szacunek!

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Wt cze 20, 2017 8:34 pm

zbyhu, przywitałem się grzecznie na początku posta. Jak może zauważyłeś, matka-siedzi-z-tyu Dołączył(a): Wt cze 30, 2015 8:46 pm i przez dłuuugi czas nie korzystał z forum nawet biernie, zatem ani nie pamięta, ani nie sprawdzał, czy już tu coś pisał. Teraz widzę, że to mój pierwszy post.
Już biegnę do powitalni, a tymczasem odpowiem: zawory nie wiem kiedy były regulowane, świece wyczyściłem, bo przebieg mają niewielki, ledwie ok. 4 tys. km., a oznaki zużycia nie wskazują na nieprawidłowości. Elektrody barwy kawy z mlekiem.

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Śr cze 21, 2017 9:24 am

Akumulator żwawo kręci?
Zawory warto zrobić.
Sprawdź czy komp nie ma w pamięci błędów. Procedura wejścia w diagnostykę była tu nie raz opisana.

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Cz cze 22, 2017 11:07 am

Akumulator jest w porządku, jak pisałem, na zimnym silniku nie ma problemu z odpaleniem.

Zrobiłem diagnostykę, FI świeci światłem ciągłym, czyli błędów nie ma.

Zrobię zawory.
Kolejny problem to mechanicy we Wrocławiu. Byłem już na Reymonta, Metalowców, Fabrycznej (teraz Bardzka) i Kromera. O Żegiestowskiej i Robotniczej słyszałem i tam też motóra nie oddam.
Poleci ktoś porządnego mechanika, niekoniecznie w samym Wrocławiu? Może gdzieś w okolicy (do 20-30 km) jest jakiś magik?

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Pt lip 07, 2017 6:14 pm

Motofaza...poszukaj na necie adresu

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Śr sie 02, 2017 7:02 pm

Zawory zrobione. Trzecia przejażdżka i problemy wróciły: na ciepłym chodzi nierówno, gwałtowne odkręcenie manetki powoduje zadławienie i zgaśnięcie silnika + trudne odpalanie.
Właśnie sprawdziłem cewki zgodnie z opisem na http://www.aa1car.com/library/ignition_coils.htm. Pomiar oporności uzwojenia pierwotnego w obu cewkach dał wynik 3,1 om, co przekracza górną wartość zdrowego zakresu. Brak pomiaru oporności uzwojenia wtórnego w zakresie 2000k - 200 om.
Czy to znaczy, że obie cewki są walnięte?

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Cz sie 03, 2017 7:10 am

Jakoś na cewki mi to nie wygląda.
Prędzej sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy.
Odepnij wtyczkę czujnika i zobacz jak motocykl będzie chodził. Bez czujnika komp będzie pracował na wartościach zastępczych, które nie są precyzyjne, ale potrafią spisywać się lepiej niż uszkodzony TP sensor.

Re: Problem z zapłonem na ciepłym silniku

Cz sie 03, 2017 6:40 pm

Odpiąłem wtyczkę TPS i odpaliłem silnik. Fi miga 8 razy, na biegu jałowym obroty stałe ok. 1000/min. Pochodził na luzie do wyłączenia się wentylatora chłodnicy, wtedy odkręciłem gaz i zgasł.
Przypiąłem z powrotem TPS, odpaliłem, obroty na jałowym ok. 1200/min, po odkręceniu manetki nie zgasł, ale - nie wiem czy wystarczająco obrazowo to napiszę, bo odkręcenie manetki trwa przecież niecałą sekundę... więc natychmiast po odkręceniu brzmi jak dwusuw - znaczy, że nie wszystkie gary wchodzą, ale zaraz po chwili wyrównuje pracę i dalej wkręca się na obroty równo. Czyli z TPSem nie gaśnie, ale ma taki >>słaby start<<.

TPS wygląda na nie majstrowany, bo jest jakieś mazidło na torxach, pewnie loctite. Zdjąć go i zrobić mu kąpiel w WD40, czy kupować coś na aliexpress?
Odpowiedz