Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez niko02 » Śr cze 21, 2017 10:02 am

Jeżdżę NC 700 D Honda Integra. (aktualny przebieg 16000)
Po roku stwierdzam, że to idealny motocykl, jednak chciałbym go trochę do siebie dopasować.
Planuje zmiane map zapłonowych, wydechu i filtra powietrza celem podniesienia momentu i mocy.
Czy ktoś ma jakies doświadczenia?
Widziałem na OLX taka Integrę jakieś pół roku temu w kolorze red. Mocno doposażona w kufry, całe zawieszenie, wydech, modół map itp... i kierownik był bardzo zadowolony.
Myślałem nad przesiadką na Tracera jednak Integra i DCT to dla mnie ideał, święty gral :)
W grę wchodzi montaż modułu Rapid Bike EVO PLUS + reszta modyfikacji.
Obrazek Integra RC62 2012
ObrazekBurgman AN 650 2006

Moja Integra :) - OPIS

HISTORIA
Romet 50T-1 -> Simson S51-> CZ 350 -> CB600 Hornet -> CB 1000RR -> Burgman K1 400 -> Burgman AN 650 -> Raptor 350 -> Komar "Sztywniak"
Avatar użytkownika
niko02
Użytkownik
 
Posty: 28
Dołączył(a): Śr cze 21, 2017 8:54 am
Lokalizacja: Zduńska Wola
Wiek: 38
Imię: Michał
Motocykl: NC 700D Integra
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez Glub » Śr cze 21, 2017 3:16 pm

Podziel sie doswiadczeniem z montażu rapid bike evo+

Tylko jej nie shamujesz na hamowni bo dct z zablokowanym przednim kolem nie wrzuca biegów (tak samo bedzie z uszkodzonym czujnikiem abs)
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez jawor13 » Śr cze 21, 2017 5:52 pm

Glub napisał(a):Podziel sie doswiadczeniem z montażu rapid bike evo+

Tylko jej nie shamujesz na hamowni bo dct z zablokowanym przednim kolem nie wrzuca biegów (tak samo bedzie z uszkodzonym czujnikiem abs)

To znaczy, że jak uszkodzi się czujnik ABS w tym modelu to nie pojedzie ?
Avatar użytkownika
jawor13
Użytkownik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Pn wrz 16, 2013 7:53 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000A '06
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez Lm261 » Śr cze 21, 2017 7:21 pm

Pojedziesz ale tylko na pierwszym biegu .
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Lm261
Użytkownik
 
Posty: 156
Dołączył(a): So lip 05, 2014 7:41 am
Imię: Mirek
Motocykl: Nc750xde
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez niko02 » Śr cze 21, 2017 7:52 pm

Glub napisał(a):Podziel sie doswiadczeniem z montażu rapid bike evo+

Tylko jej nie shamujesz na hamowni bo dct z zablokowanym przednim kolem nie wrzuca biegów (tak samo bedzie z uszkodzonym czujnikiem abs)


Masz rację. Rozmawiałem z warsztatem i dokładnie tak powiedział.
Żadne DCT się nie zhamuje ze względu na to, że nie przerzuca biegów, gdy oba koła nie mają tej samej prędkości, co jest fajne na szutrach.

EVO+ podobno się dostosowuje i uczy.
Szkoda, że nie mogę zlokalizować tej z Poznania, która była zrobiona. Poszła gdzieś na handel.
Jeżeli się zdecyduję, to na pewno się pochwalę.
Obrazek Integra RC62 2012
ObrazekBurgman AN 650 2006

Moja Integra :) - OPIS

HISTORIA
Romet 50T-1 -> Simson S51-> CZ 350 -> CB600 Hornet -> CB 1000RR -> Burgman K1 400 -> Burgman AN 650 -> Raptor 350 -> Komar "Sztywniak"
Avatar użytkownika
niko02
Użytkownik
 
Posty: 28
Dołączył(a): Śr cze 21, 2017 8:54 am
Lokalizacja: Zduńska Wola
Wiek: 38
Imię: Michał
Motocykl: NC 700D Integra
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez Glub » Cz cze 22, 2017 9:42 am

Teoretycznie można by jej wrzucić tryb awaryjny skrzyni na hamowni. Tylko trza sprawdzic czy wtedy recznie sie daja biegi zmieniac pomimo braku czujnika abs/zablokowania koła.

Ciekawe o ile spalanie wzrosnie z tym modułem
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez niko02 » Cz cze 22, 2017 10:42 am

Glub napisał(a):Teoretycznie można by jej wrzucić tryb awaryjny skrzyni na hamowni. Tylko trza sprawdzic czy wtedy recznie sie daja biegi zmieniac pomimo braku czujnika abs/zablokowania koła.

Ciekawe o ile spalanie wzrosnie z tym modułem


Jak to zrobic?

Rozmawiałem z właścicelem takiej integry, to mówił, ze 05-1l. - ale to zalezy od prawej reki.
Ja mam auto zrobione na lekko ponad 200KM ze 140 i pali 4.9l, a jak go pocisne, to 8,5l-9l.
Obrazek Integra RC62 2012
ObrazekBurgman AN 650 2006

Moja Integra :) - OPIS

HISTORIA
Romet 50T-1 -> Simson S51-> CZ 350 -> CB600 Hornet -> CB 1000RR -> Burgman K1 400 -> Burgman AN 650 -> Raptor 350 -> Komar "Sztywniak"
Avatar użytkownika
niko02
Użytkownik
 
Posty: 28
Dołączył(a): Śr cze 21, 2017 8:54 am
Lokalizacja: Zduńska Wola
Wiek: 38
Imię: Michał
Motocykl: NC 700D Integra
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez Glub » Cz cze 22, 2017 10:48 am

Tryb awaryjny? To wprowadzenie w reset ecu dct.

- Put the clutch in N, switch-off the engine.
- While pressing D, switch the ignition on, wait until the yellow symbol of the engine desapears in the dash-board, then let go D.

E tym trybie mozliwa jest zmiana biegow recznie tylko i pytanie czy bez absu tez.

Tylko potem trzeba wykonac dalsza część sekwencji resetu ecu

Press in fast sequence: DDNDN.
- In the dash, the letters D and S should apeear at once.
- Turn on the engine, but don´t accelerate!
- After a few seconds, the letters D and S go out.
Wtedy skrzynia wróci do normalności.
Moglem to przetestować gdy mi walnął czujnik abs ale wpadłem na to za późno.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez niko02 » Pt cze 23, 2017 6:33 am

No i bajka :) Dzwonie dzisiaj do motokofeiny i pytam gościa, czy tak kombinował.
Ponieważ motocykli na hamowni z DCT jest mało, to może jeszcze do tego nie doszedł.
Ale to sugerujesz odłączyć czujnik ABS, wprowadzić skrzynie w tryb awaryjny i wtedy jazda?
Obrazek Integra RC62 2012
ObrazekBurgman AN 650 2006

Moja Integra :) - OPIS

HISTORIA
Romet 50T-1 -> Simson S51-> CZ 350 -> CB600 Hornet -> CB 1000RR -> Burgman K1 400 -> Burgman AN 650 -> Raptor 350 -> Komar "Sztywniak"
Avatar użytkownika
niko02
Użytkownik
 
Posty: 28
Dołączył(a): Śr cze 21, 2017 8:54 am
Lokalizacja: Zduńska Wola
Wiek: 38
Imię: Michał
Motocykl: NC 700D Integra
W siodle: <100 kkm

Re: Motokofeina - tuning motocykla z DCT

Postprzez Glub » Pt cze 23, 2017 8:21 am

Bez odlączania, sam tryb awaryjny i jazda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: KrzaN i 37 gości