No dobra, zaintrygowałeś mnie i rozebrałem trochę CEBulę.
W manualu do wersji z 2005 roku jest procedura synchronizacji STARTER VALVES (czyli synchronizacji podciśnienia dla wolnych obrotów, kiedy przepustnice są zamknięte).
Są tam 4 przewody podciśnienia idące do wspólnej złączki, a potem jednym przewodem do MAPSENSORA. Są też śrubki do regulacji (w przypadku CB 1 cylinder jest wzorcem, w przypadku wrzuconego przez Ciebie 600rr - trzeci cylinder).
Czyli jest tak jak na zamieszczonych filmikach - zarówno do 600rr, ktory wrzuciłeś i do vfr, który ja wrzuciłem.
Ja natomiast mam wersję z 2008 roku a więc po zmianach - i u mnie jest inaczej - są tylko 3 przewody podciśnienia idące do wspólnej złączki a potem jednym do MAPSENSORA (od dolotu nr 1, 2 i 3).
Ponadto jest osobny przewód (podpięty pod 3ci dolot), ktory daje podciśnienie do klapki we wlocie do airboksa.
Czwarty cylinder (dolot) jest pozbawiony jakichkolwiek przewodów - nie ma nawet się pod co podpiąć.
W żadnym z dolotów w obudowie przepustnic nie ma też śrub do regulacji.
Stąd wniosek, że w tym przypadku NIE MA regulacji synchronizacji - nie ma jak tego zrobić, brak czwartego przewodu podciśnienia, brak śrub regulacyjnych.
Jak to się ma do CBF1000 ? Ano praktycznie jest tu niemal idealna analogia.
Tutaj masz link do rozdziału z manualna o przepustnicach -
http://bob.ollis-brown.co.uk/manuals/cbf1000/2006-2008-CBF1000-A-6%20FUEL%20SYSTEM.pdfDoskonale widać, że też są tu tylko 3 przewody podciśnienia idące potem wspólnym do MAPSENSORA.
Jest też czwarty przewód podciśnienia, który tak jak w CB idzie do sterowania klapką we wlocie do airboksa.
Też brak jest śrubek do regulacji.
Jedyna różnica w stosunku do mojej CB jest taka, że podciśnienie do sterowania klapką jest w przypadku CBF wzięte z czwartego cylindra, a w CB z trzeciego.
Jak dla mnie wniosek jest jasny. Zarówno w CB po zmianach (od 2008r), jak i w CBF1000 nie ma jak regulować podciśnienia w dolotach. W CB nie ma jak podpiąć czterech przewodów do urządzenia pomiarowego - bo tylko trzy doloty mają króćce, w przypadku CBF byłaby możliwość podpięcia pod urządzenie pomiarowe, ale ani w jednym, ani w drugim przypadku nie ma czym regulować.
Natomiast w innych modelach - tak jak np. w podanym przez Ciebie 600rr, vfr800, oraz w starszej wersji CB jest taka możliwość, bo każdy z cylindrów ma podciśnienie do MAPSENSORA oraz są śruby do regulacji tych zaworków (STARTER VALVES).
Zresztą, gdyby była procedura synchronizacji, to miałbyś ją opisaną właśnie w tym rozdziale, do którego link podałem.
A tam tego nie ma.