Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt lip 11, 2017 7:55 am
Dzień dobry,
dziś mam pytanie dotyczące Waszych doświadczeń z łańcuchem w Hondzie NC750 (w moim przyapdku X). Co jaki przebieg przyszło Wam wymieniać napęd, czy macie olejarki? Czy czas eksploatacji łańcucha jest taki sam dla modelu z automatem i manualem. Serwisman powiedział mi, że nominalne łańcuchy są słabej jakości. Jakie łańcuchy macie zamontowane po wymianie? Czy warto kupić łańcuch o podwyższonej wytrzymałości? Czy charakter jazdy i olejarka mają wpływ na żywotność napędu w motorze o tak niewielkiej mocy?
LwG.
Śr lip 12, 2017 6:15 am
Co do długości życia łańcucha -> tak olejarka znacznie wydłuża żywotność (nawet dłużej niż przy smarowaniu glutami w sprayu) i oczywiście, że styl jazdy ma znaczenie przy żywotności silnika, nawet w takim motocyklu. Jak będziesz szarpał, strzelał ze sprzęgła to zajedziesz łańcuch nawet z olejarką
O łańcuch trzeba dbać, wtedy dłużej pożyje
CO do reszty, nie mam NCka to się nie wypowiem
Śr lip 12, 2017 7:16 am
Obejrzyj zębatki, sprawdź czy w różnych miejscach łańcuch jest
jednakowo naciągnięty . Zwykle inwestycja w zbyt dobry napęd jest mało opłacalna.
Chyba że ze względów prestiżowych kupisz złoty.
Śr lip 12, 2017 7:20 am
tutaj masz żywotności łańcucha, jakie podawał zibi:
viewtopic.php?f=21&t=3710&p=150425&hilit=+nap%C4%99d#p150425kilka napędów zjeździł, więc wydaje się to dość miarodajne.
Śr lip 12, 2017 9:19 am
Turos napisał(a):Co do długości życia łańcucha -> tak olejarka znacznie wydłuża żywotność (nawet dłużej niż przy smarowaniu glutami w sprayu) i oczywiście, że styl jazdy ma znaczenie przy żywotności silnika, nawet w takim motocyklu. Jak będziesz szarpał, strzelał ze sprzęgła to zajedziesz łańcuch nawet z olejarką
O łańcuch trzeba dbać, wtedy dłużej pożyje
CO do reszty, nie mam NCka to się nie wypowiem
Dzięki za odpowiedź, nie strzelam ze sprzęgła, bo mam DCT
mam tez olejarkę, zmieniłem właśnie napę na ZMXV zobaczymy co to warte. Stary, oryginalny wytrzymał mi ok 21500km.
LwG.
Śr lip 12, 2017 9:42 am
Mam pytanie. U mnie do końca napedu około 2000k. Już szukam i mam dylemat.
Tył 43 zęby i łańcuch 114 ogniw, czy oryginalnie 39 i 112?
Testował ktoś, macie jakieś opinie?
Raczej nie interesuje mnie większa predkość, tylko lepsze przyspieszenie (zrywność) ale żeby nie było tak, że przy tych 43 zębach predkość spada o 30km/h
dałem sobie odpowiedź.... tylko 39 zębów.
So lis 21, 2020 6:50 pm
NIestety ZMXV to nie jest cud. stary łańcuch, wg. poprzedniego właściciela plus mój przelot to ponad 21kkm, ten nowy, złoty wytrzymał ledwie 12kkm, ale podobno to wina olejarki i mojego lenistwa. Olejarka była źle ustawiona i nie chlapała właściwie na łańcuch... W przyszłości będe więcej uwagi przygładał do konserwacji łańcuha.
LwG.
N lis 22, 2020 12:41 pm
No to się postarałeś w NC zajechać ZVMX niezły wyczyn.
Ostatnio edytowano N lis 22, 2020 3:45 pm przez
cerber, łącznie edytowano 1 raz
N lis 22, 2020 1:32 pm
Ja mam przebieg ca 28 kkm, łańcuch fabryczny w 1/3 naciągu. NC 750S
N lis 22, 2020 3:37 pm
gmer napisał(a):Ja mam przebieg ca 28 kkm, łańcuch fabryczny w 1/3 naciągu. NC 750S
Bo w wersjach "S" się o połowę mniej wyciągają, a w wersjach "S" z DCT to już w ogóle się skracają a nie wydłużają.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.