Gorzej pali

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Gorzej pali

Postprzez Avalon » Pn lis 07, 2011 12:40 pm

Aku nie ma łatwego zycia w CBF.
Mała pojemność, prąd rozruchu też mizerny a kręcić jest czym :msn-wink: Do tego dochodzi wilgoć, być może jakiś spadek napięcia na klemach oraz stykach rozrusznika i problem gotowy. Trzeba pamiętać że w momencie kręcenia rozrusznika, spada napięcie w instalacji i na zapłon może być już za "ubogo" :blink:
Sprawny akumulator to podstawa.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Gorzej pali

Postprzez Trollsky » Pn lis 07, 2011 1:59 pm

no oby odpaliła. chce jej dac konkretnie w pizde jutro :) pojedziemy razem czysta
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Gorzej pali

Postprzez Trollsky » Pn lis 07, 2011 6:34 pm

niestety.

kręci, popierduje ale nie odpala. Ile wietrzeje wacha ze swieczek bo napewno zalałem ?
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Gorzej pali

Postprzez goramo » Pn lis 07, 2011 6:43 pm

Przewietrz komory spalania - manetka na full odkręcona i pokręć tak kilka razy.

Potem spróbuj odpalić normalnie - bez ruszania manetki.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Gorzej pali

Postprzez zbyhu » Pn lis 07, 2011 7:03 pm

Tak jak Goramo pisze.
Jak odkrecisz manetke do oporu przy probie rozruchu, to komp odcina wtryskiwacze. Pokrec tak kilkanascie sekund, swiece teoretycznie powinny sie przedmuchac.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Gorzej pali

Postprzez Trollsky » Wt lis 08, 2011 9:46 am

zrobiłem jak kazaliscie

przez chwilke prawie zapaliła, a potem znów sie zalała az z wydechów poszedł ładny ognisty bonk

WTF
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: Gorzej pali

Postprzez zbyhu » Wt lis 08, 2011 10:14 am

Ponów procedure. Pokręć dłużej z manetką do oporu.
I zawsze możesz dziwkę wziąść na zapych ;).

Tutaj problem się zapętla. Aku jest małe, zimno obniża jego sprawność. Jak przedmuchujesz silnik, to nadszarpujesz aku. Potem i tak rozruch jest utrudniony, bo świece całkiem się nie oczyszczą, a aku jest już troche skubnięte. To plus zimno i może braknąć na dobrą iskrę.

Jeśli masz jakiś większy akus, to możesz spróbować go użyć do samego odpalenia / przedmuchania silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Gorzej pali

Postprzez rupert » Wt lis 08, 2011 12:48 pm

Podepchnij pod puszkę i na kablach kręć, nie za długie sekwencje.

BTW, moja dziwnie pali na ssaniu. Za pierwszym razem zawsze gaśnie, za drugim już odpala i to jakoś tak najpierw 2 cylindry, po chwili 3 i 4 :blink:

Znalazłem rozwiązanie na odpalanie za pierwszym razem: bez ssania + lekko gaz i po ok 1 sekundzie zaciągam ssanie.
Nie wiem czy to dobre, czy nie za bogato w komorach spalania, mam nadzieję, że nie.

Acha, aku na wiosnę wymieniałem.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Gorzej pali

Postprzez menel » Wt lis 08, 2011 6:51 pm

U mnie było to samo po ok. 2 miesiącach bezczynności, w końcu zapalił. Moto stało z niewielką ilością paliwa w zbiorniku. A teraz ciekawostka: po zimie ostatnio z pełnym zbiornikiem zapalił na dotyk, może jest tu jakiś związek.

Trollsky pokręć trochę i wykręć pierwszą z brzegu świeczkę, może wcale nie jest zalana tylko locha nie podaje paliwa... lub zbiornik jest pusty :bag:
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: Gorzej pali

Postprzez Trollsky » Wt lis 08, 2011 7:08 pm

ja zawsze mam zalany motong. to moje zboczenie, po 15 km jade na stacje :)

locha odpaliła, zadymiła, pierdnęła i zaskowytała.
Boze , juz nie moge sie doczekac jutra :)
w koncu jazda na głosnym moto :)
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 143 gości