Problem z uruchomieniem silnika

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez leszek_b1 » Wt sie 01, 2017 11:23 am

Cześć
Od kilku dni nie mogę uruchomić mojej Hondy CBF 1000 2006 r.
Zimą były wymienione świece, wyregulowane zawory, wymieniony akumulator. Motocykl stał w garażu przez tydzień i zaprezentowałem go rodzinie podczas imprezki. Ktoś poszedł i przypalił delikatnie gumę w garażu podczas gdy ja biesiadowałem. Zauważyłem to po imprezie. Uruchomiłem silnik, który popracował przez kilka sekund i zgasł. Po wielokrotnych próbach strzelił z jednego wydechu i koniec. Podładowałem akumulator, sprawdziłem bezpieczniki pod kanapą, zdjąłem jedną fajkę i sprawdziłem czy jest iskra na pierwszym cylindrze - jest. Mechanik ma czas dopiero w przyszłym tygodniu. Nie mam zielonego pojęcia co mogło się stać i co jeszcze sprawdzić. Klucza do świec nie mam, żeby je wyjąć i sprawdzić czy się zalał...???
leszek_b1
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pt mar 21, 2014 6:19 pm
Lokalizacja: Szynczyce, okolice Pitrkowa Tryb.
Wiek: 54
Imię: Leszek
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez zbyhu » Wt sie 01, 2017 1:20 pm

Na moje oko świece dostały po dupie i się zalał.
Skoro ktoś odpalił go na krótko, to już musiały być okopcone elektrody od pracy na ssaniu.
Potem Ty odpaliłeś, zgasła - okopcone i mokre elektrody już nie dały rady. Dalsze kręcenie zalało silnik.
Litrowe CBFy są dosyć czułe na takie rzeczy.

Może to mało profesjonalna metoda, ale najmniej problematyczna - odpalić z dużej góry na pych ;). Po potężnym zalaniu u kumpla tylko to zadziałało, mimo, że godzinę walczyliśmy z wymianą świec. Na świeżych świeczkach też nie zagadała. Dopiero duża góra i drugi zjazd przywróciły silnik do życia.

Bardziej profesjonalnie to właśnie wymienić świece na nowe i na pełnym aku próbować, czy zapali. Może przewietrzanie cylindrów by się też przydało.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 5422
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 33
Motocykl: CBF 1000 '06
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Avalon » Wt sie 01, 2017 1:54 pm

Jeśli się nie mylę, to gaz do dechy przy uruchamianiu silnika daje możliwość "przewietrzenia" silnika, bo wtryski wtedy nie podają paliwa.
Czy jakoś Tak :)
Gary Moore RIP 1952 - 2011
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 2492
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz Mszczonów
Wiek: 53
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez belial2571 » Wt sie 01, 2017 9:58 pm

Ostatnio przerabialem ta procedure. W instrukcji uzytkownika jest to opisane. Moj akumulator mimo, ze byl naladowany na full nie dal rady. Podlaczylem kablami z Aku samochodu (nie wlaczony) I bez problemu tak jak w instrukcji uruchomilem Moto.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
belial2571
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): Śr cze 24, 2015 8:35 am

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr sie 02, 2017 7:08 am

Avalon napisał(a):Jeśli się nie mylę, to gaz do dechy przy uruchamianiu silnika daje możliwość "przewietrzenia" silnika, bo wtryski wtedy nie podają paliwa.
Czy jakoś Tak :)

Bo tak prawidłowo powinno się odpalać silnik po zalaniu. Tylko, że w motocyklu jest "mały" akumulator i szybko siada zanim odpali się silnik.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Avatar użytkownika
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5334
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 49
Imię: Jacek
Motocykl: Honda CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez Monte Christo » Cz sie 03, 2017 10:15 am

belial2571 napisał(a):Ostatnio przerabialem ta procedure. W instrukcji uzytkownika jest to opisane. Moj akumulator mimo, ze byl naladowany na full nie dal rady. Podlaczylem kablami z Aku samochodu (nie wlaczony) I bez problemu tak jak w instrukcji uruchomilem Moto.

Sent from my XT1580 using Tapatalk

Co to znaczy, że bym naładowany na full? Ja już to kiedyś przerabiałem.
Gdyby był naładowany na full, czyli np. 13,8 V na zaciskach to by odpalił bez problemu. Mój problem polegał na tym, że akumulator nie trzymał napięcia, schodził gwałtownie poniżej takiego napięcia, jakie potrzebował rozrusznik do zakręcenia i tyle. Może u Ciebie jest podobnie.
Chuja się zarabia, a żyje się jak hrabia.
When you're dead, you don't know that you're dead. It's difficult only for the others. It's the same when you're stupid.
Avatar użytkownika
Monte Christo
Nightmare
 
Posty: 6540
Dołączył(a): Cz lip 05, 2012 1:24 pm
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Problem z uruchomieniem silnika

Postprzez leszek_b1 » Pn wrz 11, 2017 9:40 pm

Kurcze, zapomniałem podziękować za wszystkie rady. Doładowałem akumulator. Kupiłem nowe świece. "Przewietrzyłem" silnik, postał około 2 godzin i przy drugiej próbie zapalił. Wielkie dzięki!
leszek_b1
Nowicjusz
 
Posty: 17
Dołączył(a): Pt mar 21, 2014 6:19 pm
Lokalizacja: Szynczyce, okolice Pitrkowa Tryb.
Wiek: 54
Imię: Leszek
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości