sportowy tłumik

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

sportowy tłumik

Postprzez Łapa85 » Pn paź 24, 2011 6:20 pm

Witam,
Przeszło mi przez myśl, żeby zastąpić oryginalny tłumik w mojej maszynie jakimś sportowy (by se lepiej gadał). Prośba do Was o opinie w temacie, opiszcie swoje doświadczenia z wydechami. Pomóżcie w wyborze! :helpsmilie: :helpsmilie:
Mam jeszcze pytania odnośnie sportowego filtra powietrza, jaki i czy w ogóle polecacie? Czy sportowy filtr i tłumik podniosą odczuwalnie moc motocykla? Czy po zamontowaniu sportowego tłumika i filtra powietrza maszyna potrzebuje zmiany programu/chipa? Dzięki za pomoc!
Łapa85
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2011 12:42 pm
Lokalizacja: Toruń/Kaszuby
Motocykl: cbf 600 N '08

Re: sportowy tłumik

Postprzez goramo » Pn paź 24, 2011 6:27 pm

Łapa85 napisał(a):Czy sportowy filtr i tłumik podniosą odczuwalnie moc motocykla?


Jeśli założyć dobrej klasy zamienniki - pewnie tak :smile:

Łapa85 napisał(a):Czy po zamontowaniu sportowego tłumika i filtra powietrza maszyna potrzebuje zmiany programu/chipa?


A masz moto z "wytryskiem" :wink: czy na gaźnikach?
Jeśli pierwsza opcja - to w jakimś tam stopniu "komputer" sterujący układem wtryskowym powinien się dostosować do nowych warunków pracy.
Jeśli druga opcja, to nie obejdzie się bez strojenia gaźników.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: sportowy tłumik

Postprzez Łapa85 » Pn paź 24, 2011 6:56 pm

goramo napisał(a):
A masz moto z "wytryskiem" :wink: czy na gaźnikach?
Jeśli pierwsza opcja - to w jakimś tam stopniu "komputer" sterujący układem wtryskowym powinien się dostosować do nowych warunków pracy.
Jeśli druga opcja, to nie obejdzie się bez strojenia gaźników.

Moto jest na wtrysku. Myślałem o filtrze K&N i tłumiku dedykowanym ARROW.
Łapa85
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2011 12:42 pm
Lokalizacja: Toruń/Kaszuby
Motocykl: cbf 600 N '08

Re: sportowy tłumik

Postprzez goramo » Pn paź 24, 2011 7:04 pm

Łapa85 napisał(a):
goramo napisał(a):
A masz moto z "wytryskiem" :wink: czy na gaźnikach?
Jeśli pierwsza opcja - to w jakimś tam stopniu "komputer" sterujący układem wtryskowym powinien się dostosować do nowych warunków pracy.
Jeśli druga opcja, to nie obejdzie się bez strojenia gaźników.

Moto jest na wtrysku. Myślałem o filtrze K&N i tłumiku dedykowanym ARROW.


Powinno być OK. :thumbsup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: sportowy tłumik

Postprzez lukszy » Pn paź 24, 2011 10:11 pm

co prawda mam 500 i zmieniłem kilka miesięcy temu tłumik na IXILa i zostały wyregulowane gaźniki to szczerze powiem że fajnie brzmi a co do mocy to może troszke jest różnica albo to moje placebo :D
Avatar użytkownika
lukszy
Miłośnik
 
Posty: 753
Dołączył(a): So kwi 23, 2011 11:48 am
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 35
Imię: Łukasz
Motocykl: poszukuje

Re: sportowy tłumik

Postprzez rupert » Śr paź 26, 2011 10:36 am

Zmiana tłumika i filtra nie powinna wpłynąć odczuwalnie na moc. Zabawa z kompem /lub gaźnikami/ daje na to duże szanse. Zależy od osprzętu jaki wymieniamy i często od osoby, co tej regulacji się podejmie.

KN'ka to dobry wybór.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: sportowy tłumik

Postprzez goramo » Śr paź 26, 2011 11:27 am

Rupert napisał(a):Zmiana tłumika i filtra nie powinna wpłynąć odczuwalnie na moc.


To zależy co kto rozumie pod pojęciem "odczuwalnie".

Jeśli ktoś się spodziewa zajebiaszczych fajerwerków w postaci radykalnego przyrostu śmocy i jakiejś ogromnej poprawy osiągów, to się z pewnością zawiedzie.

Z pewnością da się jednak zauważyć często łatwiejsze / swobodniejsze wkręcanie się na obroty, zmianę w oddawaniu mocy na wysokich obrotach oraz zmianę w odczuciu momentu obrotowego - zwłaszcza przy obrotach przy których występowały wcześniej załamania krzywej momentu.
Wszystko to da się "odczuć" w miarę jak silnik "nauczy się" nowych warunków pracy.
Np. Akrapovic podaje wykresy mocy i momentu dla swoich puszek i w porównaniu do stock'owej wersji zmiana mocy dla CBF1000 jest raptem około 3,5-4 KM na kole, ale za to zmiana momentu obrotowego jest już wyraźna - zwłaszcza w okolicach 4-5 tys obrotów gdzie seryjnie jest niewielki "dołek".
Widać zatem, że na pewno nie będą to zmiany spektakularne, ale moim zdaniem pewne niuanse w zachowaniu się motocykla da się jednak zauważyć. A zatem można powiedzieć, że zmiany takie przyniosą "odczuwalne" efekty.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: sportowy tłumik

Postprzez Jurek » Śr paź 26, 2011 7:38 pm

Zawsze się zastanawiałem po jaką cholerę ludzie bawią się w tego typu udziwnienia (no chyba że ktoś "choruje" na tuning) żeby uzyskać większą moc itp.
Dużo prościej jest kupić mocniejszy sprzęt i po kłopocie.
I nie mówcie że ta opcja jest dużo droższa bo zabawa w tuningowanie relatywnie nie jest tania.
Jurek
 

Re: sportowy tłumik

Postprzez auspuf » Śr paź 26, 2011 7:53 pm

Jurek napisał(a):Zawsze się zastanawiałem po jaką cholerę ludzie bawią się w tego typu udziwnienia

bo nie podoba mi się oryginalny dźwięk CBFy :smoke: ,
bo nie podoba mi się wygląd oryginalnego tłumika CBFy, :smoke:
mógłbym jeszcze tak trochę wymieniać nawiązując do filtra powietrza i paru innych detali ale mi się nie chce :smoke:
auspuf
Znawca
 
Posty: 232
Dołączył(a): Pt mar 25, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Motocykl: CBF 600 N/A '04
W siodle: 100-200 kkm

Re: sportowy tłumik

Postprzez Łapa85 » Śr paź 26, 2011 8:01 pm

Jurek napisał(a):Zawsze się zastanawiałem po jaką cholerę ludzie bawią się w tego typu udziwnienia (no chyba że ktoś "choruje" na tuning) żeby uzyskać większą moc itp.
Dużo prościej jest kupić mocniejszy sprzęt i po kłopocie.
I nie mówcie że ta opcja jest dużo droższa bo zabawa w tuningowanie relatywnie nie jest tania.


A nie wziąłeś pod uwagę tego, że ktoś może lubić swoje moto i nie chce go wymieniać na większy? Wymiana filtra i tłumika jest po to by moto lepiej gadało, a jeśli dodatkowo poprawi się nieco charakterystyka silnika to będzie to miłym bonusem :)
Łapa85
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Cz wrz 22, 2011 12:42 pm
Lokalizacja: Toruń/Kaszuby
Motocykl: cbf 600 N '08

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości