zima i olej silnikowy?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez Bosman78 » Pt paź 28, 2011 8:30 am

A może po prostu spuścić stary olej i pozostawić suchy silnik ? bo jak zalejemy świeży i wymiesza się z „resztkami” starego i zacznie tracić właściwości ?
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez rupert » Pt paź 28, 2011 8:56 am

Bosman, wiercisz jak dentysta :cheers:

Acha... niektóre warsztaty oferują płukanie komory silnika przed zalaniem świeżego :beer:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez Bosman78 » Pt paź 28, 2011 9:21 am

Lubię do spodu zbadać temat :-). Ostatnio jak wymieniałem olej lekko się zdziwiłem bo jak sprawdzałem po 100 km. i był już czarny i zastnawiam się czemu ? w Aucie czernieje po ok 3 tys. km
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez zbyhu » Pt paź 28, 2011 9:25 am

Yo!

Rupert napisał(a):Ale jak miałem Golfika '83 (z kaszlakiem też były akcje panewkowe), to mechanik zaprzyjaźniony zabronił mi zalania półsyntetyka (miałem lany minerał), gdyż, wg niego, nagar, który zostanie wypłukany, jest tak toksyczny, że stał się jednością z uszczelkami, więc i one by się wypłukały.


To ten mechanik żyje jeszcze chyba w czasach PRLu :P.
Współczesne oleje mineralne potrafią mieć tyle samo albo nawet i więcej dodatków myjących (liczba TBN) od olejów półsyntetycznych czy syntetycznych.
Także każdy nowoczesny olej, niezależnie od tego, jaką ma bazę olejową, może rozpuścić syf w silniku.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7386
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez goramo » Pt paź 28, 2011 9:28 am

Bosman78 napisał(a):powiem więcej 90% ludzi nie zmienia oleju na zimę i dają radę.


Bosman78 napisał(a):że zdecydowana większosć nie wymienia oleju przed zmią i tyle...



Rupert napisał(a):Nie wiem skąd masz statystyki,


No właśnie... :wink:

Wśród moich znajomych NIKT (albo prawie nikt) nie zmienia oleju po zimie, a wszyscy robią to przed... :smile:
Pisząc znajomych mam na myśli co najmniej kilkadziesiąt osób z poprzedniego forum, z którymi spotykam się regularnie...

Nie wiem zatem skąd u Ciebie się bierze te 90% ludzi co to zmieniają po zimie...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez Bosman78 » Pt paź 28, 2011 10:32 am

Na tak szacuje z rozmów, na innych forach i zlotach-, ale fakt to są ludzie, którzy śmigają raczej na starszych motongach i innego typu niż nasze i mówiąc oględnie nie onanizujacych się nad każdym detalem :clap: bo tak mają ;-) ;-) czyt. np. regularne czyszczenie kolektorów wydechowych, wymian wydechów,klamek, przewodów na bardziej rasowe po prostu nakręcają km. dlatego dobrze złapać wypośrodkowanie tematu
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez rupert » Pt paź 28, 2011 10:46 am

zbyhu napisał(a):To ten mechanik żyje jeszcze chyba w czasach PRLu :P.
Współczesne oleje mineralne potrafią mieć tyle samo albo nawet i więcej dodatków myjących (liczba TBN) od olejów półsyntetycznych czy syntetycznych.
Także każdy nowoczesny olej, niezależnie od tego, jaką ma bazę olejową, może rozpuścić syf w silniku.


Jeżeli w ogóle żyje :naughty:

To były czasy połowy lat 90'tych. w 2001 kupiłem Octavię i bujałem już na półsyntetyku. W '96 rozbierałem serducho malucha, w '99 Golfa, oba śmigały na Lotosie chyba Uniwersalny sie zwał, standardowe 15W40 SD/SE jeżeli dobrze pamiętam. Uwierz Zbyhu, że naloty były, schodziły dopiero po użyciu dubla szczotka-nafta :kwasny:

Ale fakt, że to archaiczne czasy i nijak to się nie ma do klasy dzisiejszych olejów, ale już tak mam, że staram się o smarowanie dbać. Jeżdżę brudasem, ale wiem, że w silniczku wsio gra i buczy :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez goramo » Pt paź 28, 2011 11:08 am

IMO wymiana starego, zużytego, zasyfionego szuwaksu na nowy nie ma nic wspólnego z czyszczeniem kolektorów, wymianą wydechu, klamek, przewodów czy czego tam jeszcze...

Jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło żebym w swoim motocyklu (obecnym czy w poprzednich) wymieniał cokolwiek (klamki, tłumiki, przewody, etc.) na akcesoryjne, podobnie jak to, że nigdy jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym w "eFce" czyścił kolektory czy np. felgi - choć "eFka" ma nakulane prawie 17 tys km... Nie wiem zatem czy pasuję do opisu "onanizującego się nad każdym detalem"... :rolleyes: IMO, raczej nie.... :msn-wink:
Za to zawsze zwracałem uwagę, żeby olej był maksymalnie świeży i czysty - czytaj: często zmieniany (w tym zawsze przed odstawieniem motonga na zimę) gdyż uważam, że zarówno właściwy (pod względem parametrów) jak i czysty olej to podstawowa sprawa żeby piec w motocyklu (czy też aucie) cieszył się możliwie długą i bezawaryjną pracą właśnie w celu przyjemnego i bezstresowego "nakręcania kilometrów"... :smile:

Reasumując - moim zdaniem klamki takie czy inne, tłumiki i jeszcze kupa innego szmelcu, oraz to, czy moto jest wypucowane na błysk mają marginalne znaczenie jeśli chodzi o jego zdrowie w porównaniu do dbania o czystość i świeżość oleju w silniku.
Ale każdy ma prawo mieć swoje zapatrywania w tym temacie... :wink:


:cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez Bosman78 » Pt paź 28, 2011 11:40 am

Goramo no co ty to nie była aluzja do nikogo z nas :-) (Zresztawidzałem Twoje moto na zlocie) powaga po prostu tamci kolesie generalnie nie przykładają się do deatali a wiem, że są też inny, którzy przeginająw drugą stronę.
PS. No dobra przekręciliście mnie z tym olejem zamówiłem bańkę Motula :D
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: zima i olej silnikowy?

Postprzez goramo » Pt paź 28, 2011 12:17 pm

:biggrin: :biggrin: :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości