Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Śr paź 04, 2017 5:18 pm
Strasznie mam zapaskudzone kolektory na początkowych odcinkach. Sezon powoli się kończy, więc kombinuje żeby je odkręcić i oczyścić. Czy da się je odkręcić bez demontażu chłodnicy? Jakoś nie mogę dojść z kluczami. Może da się ją tylko odchylić? Serwisówka nic o tym nie mówi, choć mam tylko od modelu SC58. Zastanawiam się też czy wykręcić sondę, czy raczej ją odłączyć.
Śr paź 04, 2017 7:55 pm
Zdecydowanie powinno się dać, w sc58 idzie to zrobić i nawet sondy nie trzeba odkręcać, więcej zabawy jest z wyjęciem kolektorów z podstawy centralnej.
Śr paź 04, 2017 9:08 pm
Bardzo dziękuję za manuala. Bardzo się przyda.
Według tego co tam piszą, chłodnice trzeba odkręcić, ale nie wspominają o zlaniu płynu, więc może tylko trzeba ją odchylić? Robił to już ktoś w 64?
Cz paź 05, 2017 7:31 am
Porównałem na zdjęciach wersję przed liftem i po (na żywo niestety nie mam takiej możliwości). Wydaje się że albo poliftowa ma wieksza chłodnicę, albo jest ona ieco niżej. Być może dlatego mam takie trudności z dostępem do śrub kolektora. Albo zdjęcia przekłamują.
Cz paź 05, 2017 8:17 am
lepiej nie odkręcać, jeżeli nie ma takie potrzeby.
idzie je ładnie doczyścić,bez ściągania. oczywiście pracy jest więcej i nie jest tak komfortowa, ale jak ukręcisz śrubę, to dopiero zaczną się schody.
Cz paź 05, 2017 9:16 am
https://www.youtube.com/watch?v=1St2IFqVUycMoże te filmiki Ci pomogą. Jest cała seria o rozbieraniu CBF1000 ale o SC64 dopiero się nagrywa i jest chyba 5 czy 6 odcinków. Wystarczy poczekać i przez zimę ziomek na pewno pokaże jak ściągnąć kolektory
Cz paź 05, 2017 1:30 pm
Poczytałem instrukcję. Wszystko jasne. Nie każą rozłączać przewodów chłodnicy i jej opróżniać, lecz odkręcić i poluzować ją wraz z osprzętem "to get the clearance for exhaust pipe joint nuts removing" czyli żeby łapę z kluczem włożyć. Sprawa jasna. A czy sie za to będę zabierał.... zobaczymy. Trochę jednak rozkręcania jest.
Tak czy inaczej dziekuje za porady.
Cz sty 02, 2020 2:34 pm
Odgrzebie temat...
Panowie ja wciaz przymierzam sie do zmiany moto i Cbf1000 jest wsrod faworytow...i wlasnie kolektory...
Czy w niektorych rocznikach Cbf1000 byly montowane kolektory matowe?
Bo;
otomoto.pl/oferta/honda-cbf-ID6CE59F.html#ab722b7db7
Jak widac moto serwisowane tylko w Hondzie z udokumentowanym przebiegiem 30tys km a te kolektory.... mojej XJ900 z r2000 po 113tys km sa w duso lepszym stanie mimo ze nigdy im wiele czasu nie poswiecalem.
Pytanie;czy to normalne?
Cz sty 02, 2020 5:51 pm
Są tylko zasyfiałe też takie miałem.Kup preparat autosol i będą się błyszczeć.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.