Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

[co to jest?] - kondon

Pt paź 20, 2017 5:04 pm

Cześć, ostatnio podczas mycia przypomniałem sobie o tym kondonie po lewej stronie pieca i zastanawiam się co to jest... pomożecie? :)

http://ibb.co/eFuu6R
http://ibb.co/i8vO0m

Re: [co to jest?] - kondon

Pt paź 20, 2017 5:33 pm

Taki spust / odstojnik syfu (oleju głównie) z airboksa.

Re: [co to jest?] - kondon

Pt paź 20, 2017 6:53 pm

Dzięki wielkie! To w sumie płyn w tym odstojniku powinien być brudny, czy źle to rozumiem? Jest to olej wyrzygany z komór spalania do air boxa?

Re: [co to jest?] - kondon

Pn paź 23, 2017 8:42 am

Tak, potocznie zwana kiszka :-)

Re: [co to jest?] - kondon

Pn paź 23, 2017 6:29 pm

kurman napisał(a):Dzięki wielkie! To w sumie płyn w tym odstojniku powinien być brudny, czy źle to rozumiem? Jest to olej wyrzygany z komór spalania do air boxa?



Tak szczerze to jak masz tam olej to jest trochę do dupy. Poczytaj wcześniejsze posty. Tam może być trochę wody jak zasuwasz w deszczu, ale olej to zły znak.

Re: [co to jest?] - kondon

Wt paź 24, 2017 6:15 am

Arpgor napisał(a):
kurman napisał(a):Dzięki wielkie! To w sumie płyn w tym odstojniku powinien być brudny, czy źle to rozumiem? Jest to olej wyrzygany z komór spalania do air boxa?



Tak szczerze to jak masz tam olej to jest trochę do dupy. Poczytaj wcześniejsze posty. Tam może być trochę wody jak zasuwasz w deszczu, ale olej to zły znak.


Nie strasz chłopa, bo to co piszesz, to nie jest wcale tak. :wink:

Jeśli w airboksie masz od pyty oleju, to nie jest dobrze. Ale jeśli jest tam na dole przy tej rurce ciut zatłuszczone i w rurce kilka kropel oliwy, to wszystko jest zupełnie normalnie. :smile:

Nawet w momencie, gdy w airboksie masz dużo oleju, nie musi to zaraz oznaczać uszkodzenia samego silnika. Najpierw trzeba sprawdzić poziom oliwy - gdy jej jest za dużo, to często wywala ją do airboksa. Inny problem jaki może wystąpić to coś się może dziać z odmą.
Ostatnio edytowano Wt paź 24, 2017 7:01 am przez goramo, łącznie edytowano 1 raz

Re: [co to jest?] - kondon

Śr paź 25, 2017 5:25 pm

goramo napisał(a):
Arpgor napisał(a):
kurman napisał(a):Dzięki wielkie! To w sumie płyn w tym odstojniku powinien być brudny, czy źle to rozumiem? Jest to olej wyrzygany z komór spalania do air boxa?



Tak szczerze to jak masz tam olej to jest trochę do dupy. Poczytaj wcześniejsze posty. Tam może być trochę wody jak zasuwasz w deszczu, ale olej to zły znak.


Nie strasz chłopa, bo to co piszesz, to nie jest wcale tak. :wink:

Jeśli w airboksie masz od pyty oleju, to nie jest dobrze. Ale jeśli jest tam na dole przy tej rurce ciut zatłuszczone i w rurce kilka kropel oliwy, to wszystko jest zupełnie normalnie. :smile:

Nawet w momencie, gdy w airboksie masz dużo oleju, nie musi to zaraz oznaczać uszkodzenia samego silnika. Najpierw trzeba sprawdzić poziom oliwy - gdy jej jest za dużo, to często wywala ją do airboksa. Inny problem jaki może wystąpić to coś się może dziać z odmą.


Zawsze zaczynam z górnego C. Od najgorszego do najlżejszego.
Pytany odpowiadam, trzeba pojaśnić co może być, bo człowiek podpowiedzi potrzebuje, może też jak ja woli się miło zdziwić niż gorzko rozczarować:
skąd tam ten olej?? co go popchało w górę odmą?? przedmuchy pod tłokami?? czy grawitacja jak moto leżało??? Odma (rurka z metalową siatką w środku, która ma za zadanie zatrzymać chlapiący olej z miski olejowej w drodze do airboksa) z czasem się zatyka (od starego oleju) i nie puszcza go do góry. Nie ma co straszyć, bo każdy silnik po 100 000 ma jakieś tam przedmuchy no to i olej w airboksie się znajdzie. :bag:

He he he poleciałem. Faktycznie nie ma spiny. Jak oliwy nie ubywa i jest moc to jest dobrze, może faktycznie ktoś dał za dużo oliwy i wywaliło trochę (gdzieś musi). Zrób taki teścik. Przytkaj wylot komina ręką i przegazuj, Jak będziesz miał czarne kropki na ręku no to jest ta oliwa co ubywa. :thumbup:

Koniec.

Chyba że, są inne powody odwiedzin oleju w airboksie. Jak miałem Tatrę 148 (chłodzona powietrzem) to do wstępnego filtra powietrza trzeba było wlać jakieś 0,5 L oleju silnikowego, bo tak działał filtr powietrza w tym statku. Musiał być nasączony żeby wyłapywał kurz i nie wymieniało się go tylko płukało, ale to były inne czasy. :msn-wink:
Odpowiedz