oleje motocyklowe

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Jaki olej lejesz do swojego motocykla? Zaznaczamy 2 opcje: lepkość i markę lub INNY (marka, lepkość)

5w30
0
Brak głosów
5w30
0
Brak głosów
10w30
23
5%
10w30
23
5%
10w40
97
20%
10w40
97
20%
Oryginalny Hondy
8
2%
Oryginalny Hondy
8
2%
Motul
54
11%
Motul
54
11%
Shell
15
3%
Shell
15
3%
Liqui Moly
7
1%
Liqui Moly
7
1%
Valvoline
26
5%
Valvoline
26
5%
Castrol
7
1%
Castrol
7
1%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
INNY (lepkość, marka - pisz w komentarzach)
8
2%
 
Liczba głosów : 490

Re: oleje motocyklowe

Postprzez cerber » N sty 31, 2021 10:10 am

cerber napisał(a):Witam mam problem co do ustalenia oryginalności oleju Motul, Olej kupiłem od stałego sprzedawcy od którego kupuję co rok.W tym roku przyszedł tez olej motul 7100 10w40 ale brakowało mu nadruku z data i partią. Napisałem do sprzedawcy o moim spostrzeżeniu i ten odpowiedział mi że nie jest w stanie ustalić dlaczego jest go nie ma i zaproponował zwrot towaru.Co o tym szanowne grono myśli. Pozdrawiam
Aktualizacja dogadałem się ze sprzedawcą i wymienił mi olej.Ten sezon jeszcze na Motul a przyszły Shell
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez yunior81 » So lut 20, 2021 4:55 am

Na liście do wyboru brakuje amsoil i króla Fuchs ;)
yunior81
Użytkownik
 
Posty: 99
Dołączył(a): Pt cze 21, 2013 1:45 pm
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Motocykl: CBF 600N
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez abak » Cz kwi 15, 2021 5:41 pm

Ja ostatnio zalewam CBFa 1000 Motul-em 300V Factory Line 10w40. Trochę drożyszy od Motula7100, ale niby przewyższa parametrami. Myślicie że ma to sens w przypadku cbf100? A może znacie jakieś przeciwskazania (w sumie olej niby wyczynowy)?

Pytanie do tych co sie znają :)
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Re: oleje motocyklowe

Postprzez nocny » Cz kwi 15, 2021 8:57 pm

Tu się każdy zna :). Imho nie ma sensu do Cbf chyba że ją cały czas cisniesz w okolicy czerwonego pola. Zobacz na czym jeździ Zbychu i ile ma km nalatanych

Pozdrawiam
Marcin Jan
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez abak » Cz kwi 15, 2021 9:10 pm

nocny napisał(a):Tu się każdy zna :). Imho nie ma sensu do Cbf chyba że ją cały czas cisniesz w okolicy czerwonego pola. Zobacz na czym jeździ Zbychu i ile ma km nalatanych

Pozdrawiam
Marcin Jan


Nie cisnę cały czas, przez wiekszość czasu nie przekraczam nawet połowy zakresu.
Zbyha przypadek robi wrażenie :) Ale mimo wszystko zastanawiam się czy raz w roku nie warto wydac np. te 100 zł więcej na olej z wyższej półki i jeszcze bardziej wydłużyć żywotność/trwałość silnika.

Ale tym samym sprowadza się to do pytania, czy taki Motul 300V ma znaczenie tylko przy wysokich obrotach, czy przy niższych też coś dodatkowego wnosi.
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Re: oleje motocyklowe

Postprzez Marcpro » Pt kwi 16, 2021 5:46 am

abak napisał(a): Ale mimo wszystko zastanawiam się czy raz w roku nie warto wydac np. te 100 zł więcej na olej z wyższej półki i jeszcze bardziej wydłużyć żywotność/trwałość silnika.


Ja co prawda mam 600-tkę, a Ty pytasz o litra, ale tu chyba będzie podobnie.
W listopadzie zeszłego roku, jak dałem moją Efkę na przegląd do serwisu Hondy, to powiedzieli mi, że CBF ma tak "niewyżyłowany i zdławiony" silnik, że nie ważne co lejesz, ważne jak często wymieniasz.
Tak jak napisał Nocny, to nie jest maszyna sportowa którą non stop ciśniesz pod czerwone pole. To jest turystyk do spokojnej jazdy.


Nie wiem jak Ty, ale jeśli mi by zależało na tym żeby jeszcze bardziej wydłużyć żywotność silnika, to za tę cenę wolałbym dwa razy w sezonie zalać ją np. syntetycznym Valvoline 10W40 niż raz tym Motulem.
A za kasę która mi jeszcze zostanie, zabrałbym siebie i żonę na jakąś przejażdżkę. :biggrin:
Ale tu decyzja zależy od Ciebie, bo kto bogatemu zabroni żyć skromnie. :thumbsup:


I jeszcze na koniec mój ulubiony tekst Avalona odnośnie litrowego silnika i oleju:
"CBF1000 ma tak mocny piec, że 40 tysięcy to wytrzyma nawet na słonecznikowym."


P.S. Jakby co to ja właśnie zalewam moją Efkę tym Valvoline.
Marcpro
Użytkownik
 
Posty: 121
Dołączył(a): Wt cze 16, 2020 10:37 am
Lokalizacja: Żelazowa Wola
Motocykl: CBF600S (PC38)
W siodle: <100 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez zbyhu » Pt kwi 16, 2021 6:46 am

abak napisał(a):
nocny napisał(a):Tu się każdy zna :). Imho nie ma sensu do Cbf chyba że ją cały czas cisniesz w okolicy czerwonego pola. Zobacz na czym jeździ Zbychu i ile ma km nalatanych

Pozdrawiam
Marcin Jan


Nie cisnę cały czas, przez wiekszość czasu nie przekraczam nawet połowy zakresu.
Zbyha przypadek robi wrażenie :) Ale mimo wszystko zastanawiam się czy raz w roku nie warto wydac np. te 100 zł więcej na olej z wyższej półki i jeszcze bardziej wydłużyć żywotność/trwałość silnika.

Ale tym samym sprowadza się to do pytania, czy taki Motul 300V ma znaczenie tylko przy wysokich obrotach, czy przy niższych też coś dodatkowego wnosi.


Myślę, że tak naprawdę istotne jest to aby był to olej syntetyczny, aby był oryginalny (z pewnego źródła) i regularnie wymieniany.
Reszta to trochę bełkot marketingowy.
Jeśli nie masz problemu wydać trochę więcej na olej - zrób jak Ci sumienie doradza. Nie zaszkodzi na pewno, a będziesz czuł się z tym dobrze. A o to chodzi :).

Patrząc jednak na mój przypadek. Nakręcenie 200 tyś.km zajęło mi 14 lat. Motocykl ma się dalej całkiem nieźle, a nie lałem oleju wyczynowego.
Pytanie zatem, czy doczekasz tych ewentualnych korzyści z wydawania pieniędzy na lepszy olej...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez cerber » Pt kwi 16, 2021 7:43 am

300V jest olejem o podwyższonych wartościach ale z krótszym interwałem. Szaman u którego serwisuje swoje sprzęty od 20 lat określa jego maksymalne przebieg nie więcej niż 3 tyś km. Potwierdzone wieloletnim doświadczeniem i obserwacjami. Rób tak jak Zbychu pisze wymieniaj co przebieg lub 12 miesięcy i najlepiej pełny syntetyk z pewnego źródła. Maraka ma drugorzędne znaczenie ważne żeby trzymał parametry i był do motocykli.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: oleje motocyklowe

Postprzez abak » Pt kwi 16, 2021 7:57 am

Marcpro napisał(a):Nie wiem jak Ty, ale jeśli mi by zależało na tym żeby jeszcze bardziej wydłużyć żywotność silnika, to za tę cenę wolałbym dwa razy w sezonie zalać ją np. syntetycznym Valvoline 10W40 niż raz tym Motulem.

Takie podejście może mieć sens :thumbsup:

zbyhu napisał(a):Patrząc jednak na mój przypadek. Nakręcenie 200 tyś.km zajęło mi 14 lat. Motocykl ma się dalej całkiem nieźle, a nie lałem oleju wyczynowego.
Pytanie zatem, czy doczekasz tych ewentualnych korzyści z wydawania pieniędzy na lepszy olej...

Na razie moją CBFę ujeżdżam od nowości już 7 rok, zrobiłem prawie 50 tys.km. To co prawda dwukrotnie mniejszy wynik czasowo i ilościowo, ale nie jest powiedziane, że sie nie wyrówna :)
BTW: jesli robiłbym tyle km. rocznie co przez pierwsze 2 lata po jej zakupie to 100k dawno miałaby za sobą ..
Ostatnio edytowano Pt kwi 16, 2021 8:28 am przez abak, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Re: oleje motocyklowe

Postprzez abak » Pt kwi 16, 2021 8:11 am

cerber napisał(a):300V jest olejem o podwyższonych wartościach ale z krótszym interwałem. Szaman u którego serwisuje swoje sprzęty od 20 lat określa jego maksymalne przebieg nie więcej niż 3 tyś km. Potwierdzone wieloletnim doświadczeniem i obserwacjami. Rób tak jak Zbychu pisze wymieniaj co przebieg lub 12 miesięcy i najlepiej pełny syntetyk z pewnego źródła. Maraka ma drugorzędne znaczenie ważne żeby trzymał parametry i był do motocykli.


Ten interwał 3 tyś. (jeśli rzeczywiście tak jest) może być powodem, że przestanę uzywać 300V na rzecz jakiegoś normalnego syntetyka. Musze zgłębić temat..
Avatar użytkownika
abak
Znawca
 
Posty: 228
Dołączył(a): Cz sty 22, 2015 1:48 pm
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Artur
Motocykl: CBF1000F

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 31 gości